لنزهای رنگی و تاثیر آن ها بر زیبایی

لنزرنگی به شما این امکان را می دهد تا رنگ چشم های خود را به روش های ظریف و یا هر روش دیگری تغییر دهید. همه لنزهای چشمی، وسیله های پزشکی محسوب می شوند و در صورت عدم نگهداری درست، ممکن است به چشمان فرد آسیب برسانند.

لنزهای رنگی طبی، رنگ چشم فرد را تغییر می دهند و همچنین نزدیک بینی، دور بینی یا آستیگماتیسم را هم اصلاح می کنند. این لنزها بدون نسخه، فقط رنگ چشم افراد را تغییر می دهند. آن ها هیچ قدرتی برای اصلاح مشکلات بینایی ندارند.

ما در این مقاله می خواهیم به لنزهای رنگی و تاثیر آن ها بر زیبایی بپردازیم.

تاثیر لنزهای رنگی بر زیبایی افراد:

لنز رنگی تاثیر زیادی بر زیبایی و ظاهر اشخاص دارند. این لنزها رنگ چشم های افراد را به زیبایی تغییر می دهند. افراد می توانند بسته به سلیقه و همچنین رنگ چشم های خود، از لنز رنگی مختلفی استفاده کنند.

بیشتر لنزهای رنگی از شکل طبیعی قسمت رنگی چشم که عنبیه نامیده می شود، تقلید می کنند. از آنجا که عنبیه ساختار پیچیده ایی دارد، برخی از لنز رنگی دارای یک سری نقاط ریز رنگی و خطوط و اشکال رنگی شعاعی مرتب شده برای کمک به طبیعی تر شدن لنزها در چشم هستند.

مرکز لنزهای رنگی مات، معمولا شفاف است بنابراین میزان نوری که از طریق مردمک چشم وارد می شود را محدود نمی کند.

لنزهای رنگی انواع مختلفی دارند:

  • رنگ قابل دیدن:

این رنگ معمولا به رنگ آبی یا سبز روشن است که به لنز اضافه می شود. این کار برای این انجام می شود که برای کمک به فرد در هنگام قرار دادن و برداشتن و یا در صورت انداختن لنز، آن را بهتر ببیند. رنگ های قابل دیدن نسبتا کمرنگ هستند و تاثیری در رنگ چشم شما ندارند.

  • رنگ تقویت کننده:

این یک رنگ جامد اما نیمه شفاف است که کمی تیره تر از یک رنگ قابل دید است. همانطور که از نام آن مشخص است، رنگ تقویت کننده برای افزایش رنگ طبیعی چشم ها است. لنزرنگی با این نوع رنگ معمولا برای افرادی که چشمانشان به رنگ روشن است و می خواهند رنگ چشم خود را تقویت کنند، بهترین است.

  • رنگ های ترکیبی:

لنزها با رنگ های ترکیبی دارای رنگ هایی هستند که به تدریج از لبه های خارجی به سمت مرکز لنز، مات می شوند. به گفته تولید کنندگان، این رنگ لنز، طبیعی تر از بقیه لنزها به نظر می رسد.

  • رنگ مات:

این یک رنگ غیر شفاف است که می تواند رنگ چشم شما را کاملا تغییر دهد. اگر چشمان تیره ایی دارید، برای تغییر رنگ چشم به این نوع لنزرنگی احتیاج دارید. لنزهای رنگی با رنگ های مات در طیف گسترده ایی از رنگ ها از جمله فندقی، سبز، آبی، بنفش، ارغوانی، قهوه ایی و خاکستری وجود دارند.

انتخاب آرایش مناسب رنگ لنزها:

  • لنزهای آبی:

اگر لنز با رنگ آبی را انتخاب می کنید، بهترین گزینه آرایش برای چشم ها، رنگ دودی است که بدون نقص چشم آبی شما را تکمیل می کند. سایه های تیره، ظاهر آرایش چشم شما را برجسته می کنند بدون اینکه آن را خسته کننده کنند. برای یک نگاه فوق العاده با چشم های آبی، شما باید سایه های نقره ایی و سیاه و سفید را با مقداری سایه آلویی و یا سرمه ایی ترکیب کنید. همه این ها با هم مقداری رنگ و روشنایی به ظاهر شما می بخشد. با رنگ لنز آبی می توان با به کار بردن روشن ترین رنگ ها نزدیک به گوشه داخلی چشم خود، شروع کنید. به این ترتیب می توانید رنگ چشمان خود را به آرامی روشن کنید و در عین حال سایه ها را به سمت برجستگی های بیرونی تیره کنید.

  • لنزهای سبز:

اگر قصد استفاده از لنز با رنگ سبز را دارید، بهترین رنگ آرایش، آرایش صورت با رنگ های گرم است. از آنجا که رنگ چشم سبز دارای ته رنگ گرم و طلایی و قهوه ایی است، استفاده از آرایش برنزه به برجسته سازی این ظاهر کمک می کند. هنگام انتخاب رنگ برنز، رنگ برنز مات را انتخاب کنید زیرا با چشم های سبز خارق العاده به نظر می رسند. برنزرهای مات در گرم کردن رنگ پوست بسیار عالی هستند و در عین حال، تمرکز را روی چشم حفظ می کنند. به طور مشابه، رژگونه و رژلب های قهوه ایی یا بنفش نیز برای رنگ چشم های سبز بسیار زیبا هستند.

  • لنزهای قهوه ای:

لنز قهوه ایی یک انتخاب محبوب هستند اما آرایش کردن آن ها کمی پیچیده تر است. از آنجا که طیف گسترده ایی از رنگ های قهوه ای در دسترس است، برخی از سبک های آرایشی برای برخی از سایه های قهوه ای عالی عمل می کنند. لنز با رنگ های قهوه ای روشن بهتر است با رنگ های گرم و روشن مانند رنگ زرد، برجسته شوند. آرایش به رنگ زرد کمرنگ یا روشن باعث افزایش رنگ چشم های قهوه ای روشن می شود زیرا به تقویت زیر رنگ طلایی موجود در چشم، کمک می کند.

اگر لنزها به رنگ قهوه ای متوسط را انتخاب کرده اید، گزینه های آرایش رنگ روشن تری را انتخاب کنید. برخی از رنگ هایی که ارزش امتحان کردن را دارند، سبز و آبی هستند که ته رنگ مایل به سبز را در چشمان قهوه ای، پنهان می کنند. اگر از لنز قهوه ای پررنگ استفاده می کنید که بیشتر به سمت رنگ مشکی هستند، سبک های آرایش چشم تیره تری را انتخاب کنید.

لنزهای فندقی:

آرایش به رنگ دودی کلاسیک با رنگ لنزهای فندق بسیار زیبا است. این رنگ با ایجاد یک کنتراست شدید، باعث می شود چشمان فندقی شما زنده و با ظرافت به نظر برسند. برای این رنگ لنز از ریمل سرمه ایی و یا مشکی برای مژه های خود استفاده کنید.

  • لنزهای سبز-آبی:

اگر با لنز سبز-آبی، ظاهری جدیدی را امتحان می کنید، از سایه های پررنگ بنفش برای جلوه ایی چشمگیر استفاده کنید. می توانید رنگ های پررنگ تر بنفش را در مرکز پلک خود استفاده کنید تا جلوه ایی زیبا داشته باشد. از آنجا که رنگ بنفش گرمای بیشتری به ظاهر می بخشد، این امر باعث می شود تا چشمان شما جذاب تر به نظر برسند. از آرایش به رنگ دودی با این رنگ لنز دوری کنید. اگر با لنزهای سبز- آبی خود ظاهری ظریف را انتخاب کرده اید، می توانید از سایه چشم صورتی نیز استفاده کنید.

  • لنزهای خاکستری:

لنزهای به رنگ خاکستری با آرایش به رنگ نارنجی به زیبایی جلوه می کنند. این ها شامل قهوه ای خنثی، مسی، هلویی و نارنجی روشن است. استفاده از این رنگ ها نگاه ها را به سمت شما جلب می کند. یکی دیگر از رنگ های آرایشی با رنگ لنز خاکستری، ترکیب سیاه و نقره ای است که با این رنگ لنزها بسیار عالی به نظر می رسد. آرایش چشم سیاه دودی همچنین می تواند یک انتخاب عالی برای لنزهای خاکستری باشد، به خصوص اگر رنگ لنزهای خاکستری روشنی دارید. اگر هدف شما یک تغییر جزئی است، می توانید از سایه های نقره ایی برای برجسته سازی استفاده کنید. رنگ هایی مانند صورتی کمرنگ، مایل به قرمز روشن و بنفش براق نیز بسیار جذاب به نظر می رسند. برای جلوه ایی چشمگیر می توانید این ظاهر را با یک خط چشم نقره ایی ترکیب کنید.

انتخاب بهترین لنز رنگی:

انتخاب رنگ لنز چشمی که به بهترین وجهی برای شما مناسب باشد به عوامل زیادی از جمله رنگ مو و رنگ پوست شما بستگی دارد.

  • لنزهایی برای رنگ چشم های روشن:

اگر می خواهید ظاهر خود را به روشی ظریف تغییر دهید، ممکن است بخواهید رنگ تقویت کننده ایی را انتخاب کنید که لبه های عنبیه چشم شما را مشخص کند و رنگ طبیعی چشم را پررنگ تر می کند. اما اگر می خواهید تغییر چشمگیرتری داشته باشید، لنزهای رنگی را امتحان کنید که کلا دارای رنگ جدیدی هستند.

  • لنزهایی برای رنگ چشم های تیره:

اگر چشمان تیره ایی دارید، رنگ لنزهای مات بهترین انتخاب هستند. برای تغییر ظاهر طبیعی خود، لنزهای قهوه ای روشن تر یا فندقی را امتحان کنید. اما اگر واقعا می خواهید در میان مردم متمایز شوید، لنزهایی را با رنگ هایی مانند آبی، سبز یا بنفش انتخاب کنید و اگر پوست شما تیره است، لنزهای با رنگ روشن می توانند جلوه ایی جدید به ظاهر شما ببخشند.

سخن آخر:

لنزهای رنگی به شما این امکان را می دهند تا رنگ چشم های خود را به روش های ظریف و یا هر روش دیگری تغییر دهید. لنزهای رنگی تاثیر زیادی بر زیبایی و ظاهر اشخاص دارند. این لنزها رنگ چشم های افراد را به زیبایی تغییر می دهند.

لنزها انواع مختلفی دارند: لنزها با رنگ های قابل دیدن، لنزها با رنگ های تقویت کننده، لنزها با رنگ های ترکیبی و لنزها با رنگ های مات.

بهتر است رنگ و سبک آرایش با رنگ لنزها متناسب باشد تا چشم ها را به زیبایی هرچه بیشتر نشان دهد. به عنوان مثال اگر لنز با رنگ آبی را انتخاب می کنید، بهترین گزینه آرایش برای چشم ها، رنگ دودی است که بدون نقص چشم آبی شما را تکمیل می کند و یا اگر قصد استفاده از لنز با رنگ سبز را دارید، بهترین رنگ آرایش، آرایش صورت با رنگ های گرم است.

انتخاب رنگ لنز چشمی که به بهترین وجهی برای شما مناسب باشد به عوامل زیادی از جمله رنگ مو و رنگ پوست شما بستگی دارد.

 

منابع:

 

https://www.allaboutvision.com/color-contact-lenses/

https://eyewa.com/blog/contact-lenses/top-makeup-trends-to-go-with-coloured-contact-lenses-this-ramadan/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *