این غیر معمول نیست که استفاده کنندگان از لنزهای چشمی، گاهی اوقات احساس ناراحتی می کنند. طیف وسیعی از لنزهای چشمی در دسترس هستند که برای کاهش ناراحتی های چشم طراحی شده اند.

ما در ادامه این مقاله می خواهیم به لنز مناسب برای چشم های حساس بپردازیم.

برای خرید انواع لنز طبی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

هنگام استفاده از لنزها چه چیزی می تواند باعث حساسیت چشم شود؟

لنزهای چشمی و همینطور چشم ها بسیار ظریف و حساس هستند.

چشم ها می توانند به دلایل مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض گرد و غبار، دود، گرده، خز و سایر عوامل حساسیت زای محیطی، تحریک شوند. این موارد می توانند به سطح لنز چشمی بچسبند و باعث احساس ناراحتی در چشم شوند.

یکی دیگر از شرایطی که شبیه چشم های حساس است، سندرم خشکی چشم است. این دو اگر چه علائم مشابهی دارند اما کاملا متفاوت هستند.

خشکی چشم زمانی اتفاق می افتد که چشم ها به اندازه کافی اشک تولید نمی کنند یا اشک آن ها بی کیفیت است. بنابراین چشم ها را به درستی مرطوب نمی کنند. خشکی چشم در نتیجه روانکاری نامناسب چشم ها به دلیل کمبود اشک یا اشک های بی کیفیت رخ می دهد.

برای خرید انواع لنز فصلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

خیره شدن به صفحه کامپیوتر بدون پلک زدن یکی از علل شایع خشکی چشم است. علاوه بر آن قرار گرفتن در معرض باد، دود و هوای خشک نیز باعث تبخیر سریعتر اشک می شود.

نوع اشتباه لنزهای چشمی یا محلول های تمیز کننده می توانند ناراحتی بی مورد ایجاد کرده و بینایی شما را مختل کنند. بنابراین همیشه بهتر است قبل از اینکه لنزی را بخرید، با یک متخصص، مشورت کنید. اگر چشمان شما در حال حاضر مستعد خشکی، خارش، قرمزی و زخم هستند، احتمالا چشم های حساسی دارید. در چنین مواردی، مشورت با یک متخصص اهمیت مضاعفی پیدا می کند. زیرا گزینه های شما حتی بیشتر از آنچه سایر کاربران در اختیار دارند، محدود شده است.

جنس لنز چشمی برای راحتی چشم های حساس:

اگر هر کدام از علائم چشمان حساس را دارید، ممکن است فکر کنید که نباید از لنزهای خود استفاده کنید. خوشبختانه، طیف وسیعی از فناوری و مواد پیشرفته برای کمک به افراد در استفاده از لنز و جلوگیری از علائم چشم حساس وجود دارد. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • لنزهای چشمی سخت نفوذپذیر به گاز: این لنزها دوام و شفافیت بیشتری با نفوذپذیری خوب اکسیژن دارند. که به ورود اکسیژن بیشتر به چشم و جلوگیری از سوزش چشم کمک می کند. اما سازگار شدن با این لنزها در ابتدا دشوارتر است و برای استفاده طولانی مدت، راحت نیستند.
  • لنزهای چشمی نرم: این لنزها از یک ماده بسیار انعطاف پذیر و نفوذپذیر با اکسیژن با محتوای آب بالا ساخته شده اند که باعث می شود راحت تر از لنزهای سخت باشند.
  • لنزهای سیلیکون هیدروژل: این ها مواد جدیدتری برای تولید لنز هستند که نفوذپذیری بالایی با اکسیژن دارند و بیشترین راحتی را برای استفاده کننده دارند.

برای خرید انواع لنز هرا با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

هنگام جستجو برای استفاده از لنزهای چشمی (مخصوصا اگر چشم های حساس دارید)، چندین فاکتور مهم از از جمله راحتی، زمان استفاده، هزینه و وضوح بینایی را باید در نظر گرفت.

حساسیت چشم را هنگام استفاده از لنزچگونه علائم حساسیت چشم را هنگام استفاده از لنز کاهش دهیم:

برای کاهش حساسیت چشم هنگام استفاده از لنز، به موارد زیر توجه کنید:

  • روتین مراقبت از لنز:

    اگر هنگام استفاده از لنزهای چشمی ماهانه، علائم چشم های حساس را تجربه می کنید، اولین قدم شما باید توجه روزمره به مراقبت از لنز خود باشد. تمیز کردن کامل و نگهداری مناسب لنزها می تواند بهترین کیفیت ممکن را با کمترین میزان رسوبات تضمین کند و به کاهش میزان سوزش چشم شما نیز کمک می کند.

  • تعویض لنزها:

    اگر از قبل بهداشت مناسب را رعایت می کنید و از لنزهای خود به درستی مراقبت می کنید اما هنوز علائم چشم های حساس را دارید، باید با چشم پزشک خود مشورت کنید. چشم پزشکان ممکن است به شما پیشنهاد کنند که لنزهای خود را به لنزهای یکبار مصرف روزانه که احتمال تحریک کنندگی آن ها کمتر است، تغییر دهید. یا از لنزهای ساخته شده از هیدروژل سیلیکون استفاده کنید. ممکن است برخی آزمایشات و خطاها برای دریافت بهترین گزینه لنز برای شما ضروری باشد. بنابراین چشم پزشکان حتی ممکن است شما را با لنزهایی با محتوای مختلف آب، آزمایش کنند.

برای خرید انواع لنز آستیگمات با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

  • قطره چشم:

    اشک مصنوعی یا قطره چشمی که لنزهای چشمی را مرطوب می کند، می تواند ناراحتی را در افرادی که چشم های حساس دارند، برطرف کند. بهتر است قبل از استفاده از قطره های چشمی با چشم پزشک خود مشورت کنید. زیرا همه آن ها برای افرادی که از لنز استفاده می کنند، مناسب نیستند. همیشه طبق توصیه از قطره های چشمی استفاده کنید. (برخی را می توان با لنزهای داخل چشمی استفاده کرد، در حالی که برخی دیگر باید حداقل 15 دقیقه قبل از لنزها، استفاده شوند).

لنزهای مناسب برای چشم های حساس:

در زیر به چند نمونه لنز مناسب برای چشم های حساس می پردازیم:

  • لنزهای Acuvue Oasys:

    بدون شک لنزهای Acuvue Oasys یکی از بهترین لنزها برای کاربرانی است که دارای خشکی چشم هستند. این لنزها دارای ترکیب راحت و عالی با مواد آسان برای تمیز کردن و محافظت کامل در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند. این لنزها از هیدروژل سیلیکون ساخته شده اند. دارای فناوری Hydraclear Plus هستند که به نظر می رسد شما اصلا از لنزهای چشمی استفاده نمی کنید.

  • لنزهای Air Optix Aqua:

    لنز Air Optix Aqua یکی دیگر از لنزهای چشمی فوق العاده است که با چشم های حساس به خوبی کار می کند. آن ها دارای فناوری به نام TriComfort هستند که به دلیل نداشتن رسوبات پروتئینی و حفظ رطوبت بالا، از قابلیت استفاده در تمام طول روز برخوردار هستند.

  • لنزهای Biofinity:

    لنز های Biofinity یک لنز چشمی است که حداکثر راحتی و حداقل تحریک را نوید می دهد. این لنزها که مخصوص چشم های حساس طراحی شده اند، رطوبت و اکسیژن را نگه می دارند، به طوری که حتی در شرایط سخت نیز خشک نمی شوند. به علاوه، این لنزها می توانند از رسوبات پروتئینی نیز جلوگیری کنند زیرا این لنزها از تجمع رسوبات جلوگیری می کنند.

  • لنزهای چند کانونی Proclear:

    این لنزها، لنزهای تماسی ویژه ایی هستند که نه تنها برای چشم های حساس مناسب هستند، بلکه برای کاربران مبتلا به آستیگماتیسم نیز تجویز می شوند.

سوالاتی در مورد لنزهای چشمی:

در زیر به سوالاتی در مورد لنزهای چشمی می پردازیم:

  • آیا می توان از لنزهایی استفاده کرد که مدت زمان طولانی در محلول بوده اند؟ اگر لنزهای نرم شما کمتر از 30 روز در محلول بوده اند، می توانید قبل از قرار دادن آن ها در چشم خود، آن ها را با محلول جدید، تمیز و ضد عفونی کنید. اگر آن ها چندین ماه تا یک سال یا بیشتر در محلول بوده اند، مطمئن ترین راه این است که آن ها را دور بیندازید و با یک جفت لنز تازه شروع کنید.
  • هر چند وقت یکبار باید محلول لنز را در محفظه لنزها عوض کرد؟ اگر لنزهایتان در محفظه نگهداری لنزها هستند، باید محلول ضدعفونی کننده خود را هر روز یکبار عوض کنید.
  • تاریخ انقضا لنزهای نرم چقدر است؟ بسته های لنز چشمی نرم دارای تاریخ انقضا هستند و تا زمانی که بسته بندی دست نخورده باقی بماند، مناسب مصرف هستند. تاریخ انقضای لنزهای نرم معمولا حدود چهار سال بعد از تاریخ تولید است. پس از آن زمان، مهر و موم روی بسته می تواند خراب شود و به طور بالقوه لنز استریل را در معرض آلودگی قرار دهد. بنابراین لنزهایی را که تاریخ انقضای آن ها گذشته است، کنار بگذارید.
  • آیا نیاز به محلول لنزهای چشمی هست؟ اگر از لنزهای چشمی استفاده می کنید، ممکن است برای شستشو، تمیز و ضد عفونی کردن لنزهای خود به محلول لنز چشمی نیاز داشته باشید. اگر روزانه از لنزهای یکبار مصرف استفاده می کنید که باید بعد از هر بار استفاده دور انداخته شوند، لزوما نیازی به محلول لنز چشمی ندارید. با این حال، اگر چشم های حساسی دارید، ممکن است بخواهید محلول نمکی مورد تایید FDA را خریداری کنید تا لنزها را قبل از قرار دادن در چشم خود، بشویید. لنزهای یکبار مصرف روزانه نباید تمیز یا ضد عفونی شوند. اگر از انواع دیگر لنزهای نرم یا لنزهای چشمی نفوذپذیر استفاده می کنید، ممکن است برای شستشو، ضد عفونی و نگهداری آن ها به یک محلول چند منظوره مورد تایید FDA نیاز داشته باشید.

برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

سخن آخر:

اگر چشمان شما در حال حاضر مستعد خشکی، خارش، قرمزی و زخم هستند، احتمالا چشم های حساسی دارید. نوع اشتباه لنزهای چشمی یا محلول های تمیز کننده می توانند ناراحتی بی مورد ایجاد کرده و بینایی شما را مختل کنند. بنابراین همیشه بهتر است قبل از اینکه لنزی را بخرید، با یک متخصص، مشورت کنید.

طیف وسیعی از فناوری و مواد پیشرفته برای کمک به افراد در استفاده از لنز و جلوگیری از علائم چشم حساس وجود دارد. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

لنزهای چشمی سخت نفوذپذیر به گاز، لنزهای چشمی نرم و لنزهای سیلیکون هیدروژل.

برای کاهش حساسیت چشم هنگام استفاده از لنز، به موارد زیر توجه کنید:

روتین مراقبت از لنز، تعویض لنزها و قطره چشم.

برای خرید انواع جا لنزی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

چند نمونه لنز مناسب برای چشم های حساس شامل موارد زیر است:

لنزهای Acuvue Oasys، لنزهای Air Optix Aqua، لنزهای Biofinity و لنزهای چند کانونی Proclear.

یکی از مراکز معتبر عرضه کننده انواع لنزهای چشمی، لنز مارکت است. لنز مارکت عرضه کننده انواع لنزهای با کیفیت بالا برای چشم های حساس نیز است.

منابع:

https://www.specsavers.co.uk/contact-lenses/eye-conditions-symptoms/contact-lenses-for-sensitive-eyes

https://www.lenspick.com/blog/best-contact-lenses-sensitive-eyes/

https://www.allaboutvision.com/contacts/faq/solution-how-long/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *