[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]لنزهای رنگی در همه فصول و به ویژه فصل سرما کاربرد دارند و طرفداران ویژه و منحصر به فردی نیز در فصل سرما دارند. در فصل سرما، باد سرد به صورت شما می وزد و شما می توانید سر و صورت خود را به وسیله روسری، کلاه و شالگردن گرم نگه دارید اما باد سرد غالبا با چشمان شما برخورد خواهد کرد، بنابراین محافظت از چشم ها در فصل سرما از اهمیت شایانی برخوردار است. خرید لنز رنگی در همه فصول و به ویژه فصل سرما نیازمند رعایت یک سری نکات است، ما در این مقاله می خواهیم در مورد نکات مهم هنگام خرید لنز رنگی در فصل سرما صحبت کنیم.

[/vc_column_text]

[vc_column_text text_larger=”no”]

نکات مهم هنگام خرید لنز رنگی در فصل سرما:

یک سری نکات و سوالاتی که هنگام خرید لنز رنگی در فصل سرما باید به آن ها توجه کرد، عبارتنداز:

  • کدام نوع لنزهای رنگی برای فصل سرما بهتر است؟

هوای سرد و گرمایش در محیط داخلی منزل و مکان های سر بسته می تواند منجر به خشکی چشم شود. شما برای اینکه چشمانتان در فصل سرما با لنزهای رنگی راحت باشد، باید آن ها را مرطوب نگه دارید. انواع مختلفی از لنزهای رنگی برای نیازهای مختلف وجود دارند. لنز رنگی که مخصوص چشم خشک است، ممکن است گزینه مطلوب تری برای استفاده در فصل سرما باشد. لنزهای رنگی یکبار مصرف روزانه نیز ممکن است انتخاب مناسبی برای استفاده در تعطیلات زمستانی شما باشند.

  • آیا لنزهای رنگی در فصل سرما یخ می زنند؟

دمای زیر صفر ممکن است لنزهای رنگی شما را تحریک کند، اما جای نگرانی نیست، آن ها یخ نمی زنند و به چشمان شما گیر نمی کنند. در دهه 1980، یک مطالعه نظامی بر روی خرگوش ها انجام شد، که در آن لنزهای چشمی را بر روی چشم خرگوش های دست آموز قرار می دادند و آن ها را در معرض باد سرد و منجمد کننده قرار می دادند. هیچکدام از لنزهای چشمی منجمد نشدند و خوشبختانه خرگوش ها علائم خطرناک دیگری نیز از خود بروز ندادند. بنابراین هرگز نباید نگران یخ زدن لنزهای رنگی خود باشید.

خرید لنز رنگی در فصل سرما 1

  • چگونه می توان از چشمانی که دارای لنز هستند در فصل سرما محافظت کرد؟

عینک آفتابی فقط مخصوص تابستان نیست. در تمام طول سال، عینک آفتابی چشم شما را در برابر عناصر مختلف، محافظت می کند. اشعه ماورا بنفش مضر خورشید حتی در روزهای ابری می تابد و سلامتی چشم شما را به خطر می اندازد. مراقب باشید که عینک های آفتابی را انتخاب کنید که دارای محافظت کامل در برابر اشعه ماورا بنفش باشند و تا حد ممکن اطراف چشم شما را نیز پوشش دهند.

  • خرید لنز رنگی در فصل سرما برای ورزش های زمستانی

علاوه بر مضراتی که در صورت استفاده ناصحیح از لنز رنگی وجود دارد، لنزهای طبی و طبی رنگی می توانند وضوح دید شما را بهبود ببخشند، دید محیطی و درک عمقی را افزایش دهند و در نتیجه باعث می شوند که شما عملکرد ورزشی بهتری در فصل سرما داشته باشید. با این حال، همه لنزهای چشمی با هم برابر نیستند. هنگامی که برای تعطیلات زمستانی و مثلا ورزش اسکی وسایل خود را تهیه می کنید، از بینایی سنج خود در مورد مزایای استفاده از لنزهای یکبار مصرف روزانه سوال کنید.

برخی از لنزهای چشمی نسبت به دیگری محافظت بیشتری در برابر اشعه UV خورشید دارند. به یاد داشته باشید، اگر از لنزهای چشمی برای ورزش های زمستانی استفاده می کنید، برای تکمیل ظاهر خود و همچنین حفظ سلامتی چشمان خود، باید از یک جفت عینک محافظ نیز استفاده کنید.

  • آیا فردی که از لنزهای رنگی استفاده می کند، در یک روز ابری و بدون باد نیز به عینک آفتابی و محافظ احتیاج دارد یا خیر؟

شاید تعجب کنید اگر بدانید در خصوص خرید لنز رنگی در فصل سرما چشم ها ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوند، حتی اگر آسمان صاف نباشد و شما در یک ساحل شنی دراز نکشیده باشید. در حقیقت، اسکی یا انجام هرگونه فعالیت زمستانی یخی بدون استفاده از عینک ،دلیل شایع آفتاب سوختگی چشم است که به طور رسمی “فوتوکراتیت” نامیده می شود. به این دلیل که برف و یخ می توانند اشعه ماورا بنفش را منعکس کنند (حتی وقتی که هوا ابری است)، این پرتوهای خطرناک را قدرتمندتر می کند.

وقتی قرنیه چشم دچار سوختگی با اشعه ماورابنفش می شود، می تواند تا چند روز درد شدید چشم و تاری دید ایجاد کند. این حالت معمولاً خود به خود برطرف می شود، اما برای بهبودی آن، تا مدتی نمی توانید از لنزهای چشمی استفاده کنید. اگر فکر می کنید مبتلا به فوتوکراتیت هستید، برای معاینه چشم به چشم پزشک خود مراجعه کنید تا درد شما کاهش یابد و چشمان شما به حالت طبیعی بازگردند.

  • چرا چشم ها در زمستان آبریزش دارند؟

اگر چه متناقض به نظر می رسد اما خشکی چشم موجب آبریزش چشم ها می شود. در واقع، هر عامل تحریک کننده ایی مانند خشکی، می تواند رفلکس اشک آور چشم شما را تحریک کند. وقتی بادهای زمستانی از لایه سطحی قرنیه و روی لنزهای چشمی عبور می کنند، رطوبت را تبخیر می کنند. در پاسخ، غدد اشکی شما را به لرزش در می آورند تا آب چشم را بازگردانند. عینک محافظ می تواند از جاری شدن اشک اضافی در هنگام استفاده از لنزهای چشمی در سرمای زیاد جلوگیری کند. همچنین می توانید قبل از رفتن به بیرون منزل، از قطره های چشمی استفاده کنید و وقتی در منزل هستید، یک دستگاه رطوبت ساز نیز وضعیت چشم شما را بهبود می بخشد.

در مورد خرید لنز رنگی در فصل سرما بیشتر بدانیم:

لنزهای رنگی، لنزهای عادی هستند که دارای رنگ هستند:

همه ما افرادی را دیده ایم که از لنزهای رنگی استفاده می کنند اما اکثر آن ها نمی فهمند که لنزهای رنگی در واقع چه هستند. دکتر کری آسیل ( Kerry Assil)، جراح چشم و مدیر موسسه چشم پزشکی آسیل در لس آنجلس توضیح می دهد که “لنزهای چشمی رنگی، لنزهایی هستند که با رنگ های سازگار بیولوژیکی رنگ شده اند تا قسمت اطراف لنز را مات کند، در حالی که مرکز لنز شفاف باقی می ماند تا کاربر بتواند دید مناسبی داشته باشد.” لنزهای رنگی را می توان به دلایل زیبایی و همچنین به دلایل درمانی، استفاده کرد.

خرید لنز رنگی در فصل سرما

لنزهای رنگی ضخامت بیشتری نسبت به لنزهای معمولی دارند:

در حالی که ظاهر آن ها مانند لنزهای چشمی معمولی بسیار نازک است اما لنزهای رنگی ضخیم تر هستند. این ضخیم بودن می تواند برای یک سری از افراد ناراحت کننده باشد.

لنزهای رنگی بیشتر از لنزهای عادی می توانند خطر عفونت چشم را افزایش دهند:

اگرچه خرید لنز رنگی در فصل سرما می تواند بسیار جذاب به نظر برسد، اما لازم به یادآوری است که چشم شما نیز فوق العاده ظریف و حساس است. دکتر آسیل می گوید: “لنزهای رنگی تمایل ندارند که از نظر بیولوژیکی به اندازه لنزهای عادی از نظر انتقال اکسیژن به چشم، بخشنده باشند، اگر این لنزها برای مدت زمان طولانی استفاده شوند، می توانند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهند و اگر بدون مشورت با چشم پزشک، لنزهای خود را تهیه می کنید، می توانید خود را بیشتر در معرض خطر قرار دهید.”

نگهداری و خرید لنز رنگی در فصل سرما

دکتر آسیل توصیه می کند که دقیقا مانند لنزهای چشمی عادی، لنزهای رنگی را نیز به صورت روزانه تمیز کنید و هرگز به کسی اجازه ندهید که از لنزهای رنگی ارزان شما استفاده کند، همچنین خودتان نیز هرگز از لنزهای رنگی شخص دیگری استفاده نکنید و در هنگام شب و موقع خواب نیز از استفاده از لنزهای چشمی و به خصوص لنزهای رنگی اکیدا خودداری کنید. این ها فقط اقدامات احتیاطی پارانوئیدی نیستند، داستان های ترسناک واقعی وجود دارد که می تواند نیاز به مراقبت مناسب از لنز را یادآوری کند.

به عنوان مثال، یک زن جوان در انگلیس پس از نگهداری لنزهای خود در یک لیوان پر از مایع لنز، بیدار شد و دید که چشم او به شدت متورم شده است. هنگامی که برای فهمیدن مشکل به دکتر مراجعه کرد، به او گفتند که چشم های او دچار آمیب شده است که به دلیل مراقبت ضعیف از لنزها، آسیب به قرنیه را شروع کرده است و برای مبارزه با آن مجبور بود یک روند بهبودی سخت را تحمل کند. زیرا او لنزهای خود را در یک مکان مناسب نگهداری نکرده بود.

سخن آخر خرید لنز رنگی در فصل سرما

لنزهای رنگی طرفداران زیادی در بین افراد و به خصوص خانم ها و قشر جوان جامعه دارد.

از لنزهای رنگی در همه فصول سال و به خصوص فصل سرما می توان استفاده کرد. نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید لنزهای رنگی آن ها را در نظر گرفت.

نکات مهمی نیز هنگام خرید لنز رنگی در فصل سرما وجود دارد، از جمله مهم ترین این نکات این است که، لنزهای رنگی خریداری شده باید برای خشکی چشم مناسب باشند و رطوبت چشم را حفظ کنند.

همچنین از نکات مهم دیگری که باید هنگام خرید لنز رنگی در فصل سرما به آن اشاره کرد، خرید این لنزها از یک جای معتبر است. سایت لنز مارکت یکی از بزرگترین، بهترین و معتبرترین فروشگاه آنلاین فروش لنز و مایع لنز در ایران است.

لنزهای رنگی عرضه شده در سایت لنز مارکت دارای تنوع برند و رنگ بسیار زیادی هستند. همچنین این لنزها دارای کیفیت های فوق العاده و قیمت های بسیار عالی نیز هستند.

شما می توانید خرید لنز رنگی در فصل سرما مورد نظر خود را در سایت لنز مارکت با ایده آل ترین شرایط پیدا کنید.

 

منابع:

https://www.visionartseyecare.com/can-i-wear-contact-lenses-in-extreme-cold

https://www.goodhousekeeping.com/health/a35552/colored-contacts-information-risks/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *