[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

افراد زیادی هستند که بخواهند عارضه موجود در چشم‌های خود را با عمل جراحی درمان کنند. انجام عمل جراحی زیبایی چشم‌ها، معمولا دارای دو نوع متفاوت کانتوپلاستی یا اپیکانتوپلاستی میباشد. کانتوپلاستی به جراحی گوشه خارجی پلک‌ها که در حقیقت محل متصل شدن دو پلک بالا و پایین به یکدیگر است، اشاره دارد و اپیکانتوپلاستی نیز به جراحی گوشه داخلی پلک‌ها مربوط می‌شود. اپیکانتوپلاستی یا عمل بزرگ کردن چشم برای درشت کردن، برطرف کردن نقص چشم‌ها مانند افتادگی پلک و خواب آلودگی و یا ایجاد حالت زیبا و دلخواه در چشم که امروزه طرفداران زیادی دارد، به کار می‌رود. امروز قصد داریم به تمام موضوعات مرتبط پیرامون اپیکانتوپلاستی یا عمل دشت کردن چشم، بپردازیم بنابراین تا انتهای این مقاله با لنز مار کت همراه باشید.

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

عمل اپیکانتوپلاستی

در عمل درشت کردن چشم جراحی چشم‌ها به صورت افقی بزرگتر و پهن‌تر می‌شوند. به این منظور قسمت‌هایی از پوست پلک در گوشه داخلی یا گوشه خارجی چشم برداشته می‌شود. معمولاً این جراحی با جراحی دو پلک انجام می‌گیرد تا بهترین نتیجه حاصل شود‌. در این روش جراحی، پزشک برش‌هایی را در اطراف چشم، ایجاد می‌کند. جراحی زیبایی درشت کردن چشم، می‌تواند مشکلاتی  چون فاصله زیاد بین چشم‌ها و کوچکی آن‌ها را حل کند. به عبارت دیگرد اپیکانتوپلاستی یک نوع عمل بزرگ کردن چشم میباشد که بر بزرگ کردن بخش‌های داخلی چشم تمرکز دارد. کسانی که بخواهند از نظر فیزیولوژیکی چشمان درشتی داشته باشند، داوطلبان خوبی برای انجام این عمل محسوب میگردند. پس از انجام این عمل جراحی، ظاهر چشم‌ها بهبود پیدا کرده و فرد اعتماد به نفس بالاتری از لحاظ زیبایی چهره پیدا میکند. بهتر است بدانید که این عمل جراحی عمدتا در کشورهای آسیایی انجام میگیرید. در جراحی اپیکانتوپلاستی، حذف گوشه داخلی چشم‌ها نیز مد نظر  میباشد که با انجام این کار برای افرادی که به انسداد اپیکانتال غیرطبیعی مبتلا هستند، موثر است.

**در صورتی که در رابطه با عمل جراحی اپیکانتوپلاستی نظری دارید، لطفا آن را در بخش دیدگاه که در انتهای صفحه قرار دارد، با ما به اشتراک بگذارید**

موارد استفاده از این نوع عمل جراحی زیبایی چشم در افرادی چشم بادامی و یا کسانی که افتادگی پلک دارند با افزایش عمودی عرض چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی  اپیکانتوپلاستی فقط برای عریض کردن قسمت خارجی چشم مورد استفاده قرار میگیرد و به دلیل اینکه شکافها در این درمان در قسمت ملتحمه و داخل پلک به وجود می آید اثر جراحت در چهره بیمار باقی نمی ماند.

با این حال به خاطر پایین آوردن قوس انتهای چشم پس از این جراحی شکل بادامی چشمها بهتر از قبل می شود و این جراحی علاوه بر اینکه چشم هارا عریض تر می کند مشکلات افتادگی چشم را نیز به کلی از بین میبرد.

انواع مختلف عمل بزرگ کردن چشم

برای بزرگ کردن چشم، 4 نوع عمل جراحی وجود دارد که بر اساس حالت چشم و شرایط بیمار، پزشک یکی از این روش‌ها را انتخاب میکند که در زیر به معرفی این روش‌ها پرداخته ایم:

  • کانتوپلاستی یا شکاف گوشه داخلی چشم
  • اپیکانتوپلاستی جراحی گوشه خارجی پلک
  • پهن کردن پلک پایین
  • عمل افتادگی پلک یا پتوز
  • معرفی و موارد استفاده از جراحی کانتوپلاستی

این جراحی توسط جراحان حرفه ای و متخصص برای تغییر شکل یا وضعیت جانبی گوشه چشم صورت گرفته و در مواردی مثل  افتادگی پلک‌ها بر اثر افزایش سن یا بروز برخی بیماری‌ها و برطرف نشدن مشکل چشم‌ها توسط عمل جراحی که قبلا صورت گرفته و نتیجه خوبی نداشته مانند بلفاروپلاستی سفت کردن عضلات مرتبط به پلک بالا و پایین که با افزایش سن ضعیف می‌شود، بسیار کاربردی میباشد.

آمادگی قبل از عمل اپیکانتوپلاستی

زمانی که تصمیم به عمل جراحی اپیکانتوپلاستی می گیرید، قبل از جراحی، پزشک تمام موارد را به طور کامل ارزیابی می کند و مشخص میکند که کدام  نقاط باید برش خورده و یا اصلاح شوند.

چگونگی انجام عمل جراحی کانتوپلاستی

جراح متخصص برای انجام عمل بزرگ کردن چشم میزان گردی یا بسته بودن چشم‌ها را به طور کامل بررسی کرده و با آگاهی به این موضوع، طول برش‌ها را در گوشه داخلی یا خارجی چشم‌ها تعیین می‌نمایند و با ایجاد این شکاف‌ها در گوشه خارجی یا داخلی، حالت بسته بودن پلک‌ها به یکدیگر ترمیم شده و روی چشم، حالت دو پلکی ایجاد می‌گردد که باعث بزرگ‌تر شدن اندازه چشم‌ها میشود.

بیشتر افرادی که دارای پلک‌های بسته هستند، نمای گوشه چشم‌های آن‌ها مشخص نمیباشد، که این جراحی مشکل انها را برطرف خواهد کرد. در نظر داشته باشید که گاهی برای درشت کردن چشم‌ها نیاز به برداشتن قسمتی از بالا یا پایین پلک میباشد که در این صورت اندازه چشم‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در عمل جراحی زیبایی کانتوپلاستی، فاصله بین چشم‌ها کم شده و به نظر می‌رسد که چشم‌ها به هم نزدیک‌تر شده‌اند، همچنین نیمه میانی چشم‌ها با انجام عمل بزرگ کردن چشم بزرگتر و مشخص‌تر می‌گردند.

عوارض مرتبط با اپیکانتوپلاستی

بسیاری از افراد این جراحی را به دلایل زیبایی انجام می‌دهند، اما باید بدانند که هر عمل جراحی دارای عوارض جانبی می‌باشد و در این میان عمل بزرگ کردن چشم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای عوارض جانبی زیر می‌باشد:

  • عدم تقارن‌ چشم‌ها با یکدیگر
  • بروز زخم‌های مشخص بر روی پلک
  • ایجاد چین‌ و چروک‌های بزرگ و غیرطبیعی بر روی پلک‌ها
  • ایجاد خون مردگی و هماتوم

توجه داشته باشید که اگر عدم تقارن‌ها چشم‌ها کاملا مشخص و بسیار بزرگ باشد، نیاز به انجام یک جراحی ترمیمی مجزا برای برطرف کردن آن میباشد. فرد باید پیش از تصمیم به انجام این عمل به یک متخصص یا جراح چشم مراجعه کرده و درباره انجام این کار از او مشورت بگیرد.

مدت زمان بهبودی پس از انجام جراحی اپیکانتوپلاستی

دوره نقاهت عمل بزرگ کردن چشم حدودا 2 تا 4 هفته زمان می‌برد، البته این بدان معنا نیست که دیگر نیاز به مراقبت ندارد، از انجاکه چشم عضو بسیار حساسی از بدن میباشد، بنابراین باید تا چند مدت از خسته شدن چشم‌ها، مالیدن آن‌ها و یا آرایش کردن پرهیز کنید. بهتر است بدانید که پس از انجام این عمل، معمولا زخم کوچکی بر روی پلک‌ها باقی می‌ماند که به هیچ وجه جای نگرانی وجود ندارد، زیرا بسیار کوچک بوده و برای مشخص شدن نیاز به دقت بالایی دارد.

عمل اپیکانتوپلاستی معمولا به صورت سرپایی انجام می شود و حدود 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. بعداز جراحی،  معمولا پلک ها متورم و کبود شده و دوره بهبودی  معمولا تا دو هفته طول می کشد. در طی بهبودی، پلک ها، تقریبا رو به بهبودی رفته و به حالت عادی بر می گردند.

البته دوره بهبودی اپیکانتپوپلاستی و بهبود هر فردی متغیر است زیرا ساختار بافت چشم هر فردی با فرد دیگر، متفاوت است و تخصص پزشکان هم در این راستا، برای ارتقاء جراحی به منظور کاهش زخم ها و دوره بهبودی کوتاه تر نقش مهمی دارد.

هزینه جراحی اپیکانتوپلاستی چقدر است؟

هزینه جراحی اپیکانتوپلاستی بسته به جزئیات طرح درمان اختصاصی هر بیمار متفاوت میباشد. نوع جراحی اپیکانتوپلاستی و انجام شدن هم‌زمان جراحی‌های دیگر نیز بر هزینه نهایی موثر واقع میشود که این هزینه پس از تهیه طرح درمان اعلام می‌شود.

سخن آخر اپیکانتوپلاستی

افرادی که پف زیادی در قسمت بالای چشم داشته و یا چشم های ریزی دارند و از این وضع ناخشنود هستند،  به راحتی می توانند با روش اپیکانتوپلاستی، این مسئله را رفع کرده و از چشم های درشت تری برخوردار شوند. این شکل چشم ها بیشتر به عنوان چشم مغولی شناخته شده اند که در اصطلاح تنگ و ریز هستند. جراحی زیبایی درشت کردن چشم یکی از رایج‌ترین و در عین حال آسان‌ترین جراحی‌های زیبایی است که به روش‌های گوناگونی انجام میپذیرد و هر روش برای گروه خاصی از افراد مناسب میباشد. انتخاب پزشک جراح حاذق و با تجربه برای عمل جراحی زیبایی چشم اهمیت فراوانی دارد که با انتخاب پزشک مناسب می‌توان از خطرات ناشی از این عمل زیبایی تا حد زیادی کم کرد.

گودی زیر چشم نیز می‌تواند چشمان شما را ریز نشان دهد. اما علت گودی زیر چشم هر چه که باشد، با این روش ‌می‌توانید چشمان درشتی داشته باشید.

امیدواریم از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید و مفید واقع شده باشد، با مراجعه به وب‌سایت لنز مارکت به نشانی  lenzmarket.ir علاوه بر آشنایی بیشتر با عینک‌ها و لنزهای طبی، با دیگر خدمات مربوط به کالاهای اپتیک (عینک طبی، عینک آفتابی و لنزهای چشم) آشنا شوید. لنز مارکت بر این اصل برنامه‌ریزی‌شده تا تمامی توان خود را در جهت جلب رضایت مشتری، تقدیم محصولات با قیمت‌های واقعی کسب رضایت بازدیدکنندگان را بکار بگیرد. در صورت داشتن هرگونه سوالی می‌توانید با تیم پشتیبان لنز مارکت با شماره 36833650 – 021 ارتباط برقرار کنید. همچنین لنزمارکت معتقد است که انتقادات شما می‌تواند ما را در مسیر تولید محتوای فاخر برای شما مخاطبین عزیز همیاری کند. از این رو اگر در مورد مطلب بالا موضوع خاصی وجود دارد و یا اطلاعات جدیدی را کسب نموده اید که می‌تواند برای ما و دیگر مخاطبین ارزشمند باشد آن را با ما به اشتراک بگذارید.

**از اینکه با لنز مارکت همراه بودید سپاسگزاریم**

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *