بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی چند ساعته ؟

میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا از لنزهای رنگی استفاده می کنند. لنزهای رنگی، رنگ چشم های افراد را جذاب تر و ظاهر آن ها را زیباتر می کنند. لنزهای رنگی در بین افراد مشهور هم بسیار محبوب هستند، زیرا این لنزها واقعاً می توانند به جلوه بخشیدن به ظاهر آن ها کمک کنند. در این مقاله می خواهیم در مورد بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی در طول روز صحبت کنیم.

بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی در طول روز :

درست مانند لنزهای چشمی معمولی، لنزهای رنگی نیز می توانند الگوی پوششی متفاوتی داشته باشند.

بیشتر افراد می توانند با خیال راحت به مدت 14 تا 16 ساعت در روز از لنزهای رنگی استفاده کنند. ولی برخی دیگر بهتر است که 10 تا 12 ساعت از لنزهای رنگی خود استفاده کنند. به هر حال بهترین مدت زمان استفاده از لنزهای رنگی در طول روز بین 10 تا 16 ساعت است، این زمان بستگی به وضعیت چشم افراد، مدت زمان توصیه شده توسط چشم پزشک و مدت زمان توصیه شده توسط برند سازنده لنز دارد.

اما بهتر است از لنزهای رنگی بیشتر از 10 ساعت در طول روز استفاده نشود.

همیشه بهتر است با چشم پزشک خود نیز در مورد مدت زمان استفاده از لنز رنگی در طول روز، مشورت کنید، زیرا این زمان می تواند بسته به ویژگی های خاص چشم شما، متفاوت باشد.

بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی قبل از خواب  :

باید قبل از خواب لنزهای رنگی را از چشمان خود خارج کرده و به چشمانتان اجازه دهید تا بدون لنزهای رنگی تنفس کنند. برخی از افراد، به ویژه کسانی که از خشکی چشم مزمن رنج می برند، فقط در طول روز می توانند به مدت محدود از لنزهای خود استفاده کنند، زیرا این افراد باید لنزها را شب زودتر از چشم خود خارج کنند.

مدت زمان استفاده از لنز

فقط تا زمانی که راهنمایی شده است، از لنزهای رنگی خود استفاده کنید. لنزهای رنگی خود را به درستی تمیز و نگهداری کنید و آن ها را طبق برنامه پیشنهادی جایگزین کنید. این می تواند به جلوگیری از تجمع باکتری و تحریکات احتمالی چشم ها کمک کند.

اگر از خشکی چشم مزمن یا آلرژی رنج می برید، برخی از برندهای لنز وجود دارند که ممکن است از دیگر برندها برای شما بهتر باشند. همچنین تغییر لنزهای چشمی رنگی نرم به لنزهای سخت نفوذپذیر به گاز (RGP) می تواند به جریان اکسیژن آزادتر از چشم کمک کند. همچنین این لنزها ممکن است برای تولید اشک، مناسب تر باشند.

دسته بندی لنزهای رنگی:

لنزهای رنگی بسته به مدت زمان استفاده به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی روزانه :

لنزهای چشمی رنگی روزانه، لنزهای یکبار مصرف هستند که فقط در طول یک روز می توان از آن ها استفاده کرد. می توانید در روز حدود 8 تا 10 ساعت از این لنزهای رنگی استفاده کنید اما این ممکن است در برندهای مختلف، متفاوت باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که بسته بندی لنز را برای توصیه های سازنده آن بررسی می کنید.

لنزهای رنگی روزانه کاملاً عالی هستند و در موقعیت های خاص مانند مهمانی هالووین یا جشن ها و مهمانی های خانوادگی شما را جذاب تر و زیباتر می کنند بدون اینکه بهداشت و سلامتی شما را به خطر بیندازند. به دلیل محتوای زیاد آب لنزهای روزانه، استفاده از این لنزها برای برخی از افرادی که از خشکی چشم رنج می برند، راحت تر است.

  • بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی ماهانه :

لنزهای چشمی رنگی ماهانه برای کسانی که می خواهند چشم رنگی را جزئی از زندگی روزمره خود کنند، ایده آل است. دوام آن ها از زمان باز شدن حدود 30 روز است و باید هر شب در مایع لنز چشمی نگهداری شوند.

  • بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی فصلی :

دوام لنزهای رنگی فصلی از زمان باز شدن 90 روز و یا سه ماه است. این لنزها باید هر شب در پایان استفاده در مایع لنز چشمی رنگی گذاشته شوند و بعد صبح روز بعد می توان از آن ها استفاده کرد.

  • بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی سالانه :

دوام لنزهای رنگی سالانه از زمان باز شدن 360 روز و یا یک سال است. البته این لنزها در صورت نگهداری بسیار صحیح این اندازه دوام دارند و اگر از آن ها به درستی نگهداری نشود، زودتر خراب می شوند و باید جایگزین شوند. این لنزها باید هر شب در پایان استفاده در مایع لنز چشمی رنگی گذاشته شوند و بعد صبح روز بعد می توان از آن ها استفاده کرد.

بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی در طول روز

نکاتی که باید درمورد بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی بدانید :

1.لنزهای رنگی مانند لنزهای معمولی هستند. لنزهای رنگی هیچ تفاوتی جز اینکه رنگی هستند، با لنزهای معمولی ندارند. اگر مرتباً از لنزها استفاده می کنید و به آن ها عادت دارید، به راحتی نیز می توانید به لنزهای رنگی عادت کنید. این لنزها به اندازه ی لنزهای چشمی عادی نیز دوام دارند.

2.لنزهای رنگی می توانند کمی ضخیم تر از لنزهای معمولی باشند، بنابراین ممکن است تعداد کمی از افراد، دیرتر به آن ها عادت کنند. بعلاوه، قرار دادن و برداشتن این لنزها در چشم نیز بسیار آسان است.

3.حتی اگر دید کامل و 20/20 داشته باشید، می توانید لنزهای رنگی را امتحان کنید. همچنین لنزهای رنگی در محدوده وسیعی از قدرت در دسترس هستند، و به لنزهای طبی رنگی چشمی معروف هستند. لنزهای طبی رنگی چشمی معمولاً دامنه 6 تا 8- را پوشش می دهند.

4.اگر می خواهید لنزهای رنگی را خریداری کنید، باز هم بهتر است از نسخه استفاده کنید. حتی اگر چشمان شما دید کاملی دارند. دلیل این امر این است که تمام لنزها، اعم از رنگی و غیر رنگی یک وسیله پزشکی جدی محسوب می شوند و در صورت استفاده نادرست، به صورت بالقوه می توانند به چشمان شما آسیب برسانند.

برندهای مختلف لنزها می توانند متفاوت عمل کنند و حتما باید توسط چشم پزشک شما بررسی شوند تا مطمئن شوید که مناسب ترین گزینه ها برای شما هستند.

دیگر توصیه ها در رابطه با بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی

5.هرگز نباید لنزهای رنگی را دقیقاً مانند لنزهای طبی، با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ممکن است به نظر برسد که لنزهای چشمی رنگی دقیقاً مانند وسایل آرایش هستند، به خصوص اگر قدرت صفر داشته باشند و فقط از آن ها برای تغییر ظاهر استفاده شود اما در هر صورت نباید آن ها را با کسی به اشتراک بگذارید.

به اشتراک گذاشتن لنزها می تواند منجر به تعویض میکروب های چشم شود و این نیز می تواند منجر به عفونت ناخوشایند در چشم شود. به علاوه، ممکن است لنزهای رنگی دوستان شما برای شما مناسب نباشد.

6.هر کسی که می تواند از لنزها معمولی استفاده کند، می تواند از لنزهای رنگی نیز استفاده کند. برخی از افراد می خواهند از لنزهای چشمی رنگی فقط یک بار در هفته استفاده کنند و برخی دیگر تمایل دارند هر روز هفته از لنزهای خود استفاده کنند. بعضی از افراد چشمان کاملا منظمی دارند و برخی دیگر نقصی در انحنای چشم خود دارند که آستیگماتیسم نامیده می شود.

خوشبختانه لنزهای رنگی تقریباً برای همه افراد وجود دارند، اگرچه بعضی از انواع آن مانند لنزهای رنگی مناسب برای آستیگماتیسم، ممکن است کمی گران تر باشند.

6.لنزهای رنگی در برندهای مختلفی عرضه می شوند. شما می توانید با چشم پزشک خود مشورت کنید تا برندی را که برای شما مناسب تر است، انتخاب کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا راحت ترین نوع و برند لنز برای شما پیدا شود.

بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی در طول روزسخن آخر در مورد بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی :

استفاده از لنزهای چشمی رنگی یک روش عالی برای جلوه بخشیدن به ظاهر شماست، اما این مهم است که برخی موارد را هنگام استفاده از آن ها بخاطر داشته باشید و آن ها را رعایت کنید.

همانطور که در بالا نیز گفتیم، بهترین مدت زمان استفاده از لنزهای رنگی بین 10 تا 16 ساعت در طول روز است، این زمان بستگی به وضعیت چشم افراد، مدت زمان توصیه شده توسط چشم پزشک و مدت زمان توصیه شده توسط برند سازنده لنز دارد. اما بهتر است از لنزهای رنگی بیشتر از 10 ساعت در طول روز استفاده نشود، زیرا این لنزها نسب به لنزهای طبی اکسیژن کمتری را از خود عبور می دهند.

لنزهای رنگی به جز رنگی بودن تفاوتی با لنزهای عادی ندارند. لنزهای رنگی در دو نوع لنزهای رنگی نمره دار و بدون نمره عرضه می شوند.

لنزهای رنگی باید پس از اتمام دوره استفاده، دور انداخته و جایگزین شوند و هیچوقت نباید بیشتر از مدت زمان تعیین شده از آن ها استفاده کرد زیرا این کار احتمال بروز عفونت های چشمی را در پی دارد.

همچنین اگر می خواهید در تمام مدت زمان تعیین شده از لنزهای رنگی خود استفاده کنید، باید بهداشت آن ها را به طور کامل رعایت کرده، هر شب آن ها را از چشم خود خارج کرده و در مایع ضدعفونی کننده مناسب لنز قرار دهید.

لنز مارکت:

همچنین اگر می خواهید لنزهای رنگی شما زود خراب نشوند و در تمام طول دوره از آن ها استفاده کنید، باید آن ها دارای بالاترین کیفیت بوده و از یک مکان معتبر خریداری شوند.

سایت لنز مارکت بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و محصولات جانبی بینایی در ایران است. تمامی لنزها و همچنین مایع لنزهای ارائه شده در سایت لنز مارکت دارای برندهای معروف بوده، همچنین این لنزها دارای بهترین و بالاترین کیفیت هستند و از متریال درجه یک ساخته شده اند.

خرید لنزهای رنگی از سایت لنز مارکت دارای مزایای زیادی است، همچنین لنزهای رنگی ارائه شده در سایت لنز مارکت تنوع بسیار دارند و سایت لنز مارکت از حیث تنوع لنزهای رنگی، مانند یک ویترین پر زرق و برق است.

منابع مقاله ی بهترین مدت زمان استفاده از لنز رنگی :

https://www.visiondirect.co.uk/discover-coloured-contact-lenses/before-wearing-coloured-contact-lenses

https://www.1800contacts.com/eyesociety/how-long-can-you-wear-contacts

https://www.lens.me/blog/how-long-can-you-wear-clear-or-colored-contact-lenses-for

https://www.seventeen.com/beauty/a41714/things-you-need-to-know-about-colored-contacts/

https://www.nvisioncenters.com/contacts/burning-and-irritation/#related

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *