چشم ها از مهم ترین اعضای دستگاه بینایی هستند. که توانایی دریافت و پردازش جزئیات دیداری را دارند. برای حفاظت و نگهداری از چشم ها موارد زیادی وجود دارد، یکی از بهترین روش ها، استفاده از قطره چشم است زیرا هم خاصیت درمانی دارد و هم از مشکلات زیادی پیشگیری می کند.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

در خرید قطره چشم باید دقت کافی را داشته باشید که بهترین نوع آن را انتخاب کنید زیرا محتوای داخل قطره به طور کامل با چشم در تماس است. لنز مارکت در این مطلب قصد دارد راهنمای خرید بهترین قطره را به صورت کامل توضیح دهد.

قطره چشم چیست؟

و قطره یکی از شکل‌های استفاده دارو است و دارو به شکل مایع مصرف و معمولاً این داروها به صورت مایع تولید می شوند که در صورت نیاز به داخل چشم وارد می‌شوند. معمولاً ظروف این داروها خود قطره چکان دارند. قطره شکل مایع دارویی استریل به صورت حلال و یا سوسپانسیون است که برای معالجه بیماری‌های چشم انسان استفاده می‌شود.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

ممکن است قطره برای معالجه عفونت، خارش، حساسیت و خشکی چشم مصرف شود. قطره های چشم را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: قطره غیرتجویزی و قطره تجویزی. قطره غیرتجویزی به نام های قطره بدون نسخه یا OTC نیز شناخته می‌شوند. قطره‌های بدون نسخه در بسیاری از موارد مناسب هستند و به طور معمول نسبت به قطره‌های چشم تجویزی کم‌ هزینه‌ تر هستند.

اما قبل از استفاده از قطرات چشم OTC، به چشم پزشک مراجعه کنید تا مشخص کند کدام نوع قطره برای نیازهای شما مناسب ‌تر است.

انواع قطره چشم

اکثر مردم برای رفع سوزش، خارش و خشکی چشم از قطره های چشمی استفاده می کنند. قطره های چشمی انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی انواع آن می پردازیم.

  • قطره اشک مصنوعی

و قطره استریل چشمی، که برخی به اشک مصنوعی آن را می شناسند؛ در بطری های پلاستیکی 10 میلی لیتری تولید می شود. قطره استریل چشمی به منظور تسکین موقتی و جلوگیری از سوزش، ناراحتی و تحریک چشم ناشی از خشکی چشم به کار می ‌رود، همچنین این محصول به عنوان محافظ در مقابل تحریکات چشمی ناشی از باد و یا آفتاب به کار می‌رود.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

این محصول از طریق تثبیت و ضخیم سازی لایه اشکی پری کورنیال و به تاخیر انداختن زمان تجزیه لایه اشکی در شرایط خشکی چشم، باعث افزایش رطوبت قرنیه می‌شود. این محصول دارای موادی است که زمان تماس دارو با چشم را افزایش می‌دهد. اشک مصنوعی در موارد کمبود ترشح اشک، به منظور رفع خشکی و تحریک چشم در بیماری هایی نظیر التهاب خشکی قرنیه و ملتحمه مصرف می‌شود.

لنز مارکت که دارای انواع محصولات مختص به چشم است، انواع قطره های چشم را نیز در سایت خود با قیمت مناسب و تاریخ تولید و مصرف موجود دارد.

  • قطره چشم بتامتازون

و قطره برای درمان شرایط التهابی کوتاه مدت چشم استفاده می شود. که معمولاً توسط متخصص چشم تجویز می شود. قطره چشمی بتامتازون حاوی کورتیکواستروئید که گاهی اوقات به عنوان استروئید خوانده می شود. و برای تسکین التهاب، قرمزی و سوزش مصرف می شود.

  • قطره چشم فلوکورت

و قطره فلوکورت با نام دیگر فلورومتولون به منظور درمان التهاب قرنیه و ملتحمه در مواردی مانند آلرژی تجویز می‌شود. از این قطره بعد از عمل لیزیک هم استفاده می‌شود. از آنجایی که اثر داروهای چشمی در چشم باقی می‌ماند و فقط مقدار کمی از آن به سایر نقاط بدن می‌رسد نسبت به داروهای خوراکی عوارض کمتری دارند.

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اما از سوی دیگر برخی عوارض موقتی مثل سوزش و قرمزی چشم هم می‌تواند در اثر استفاده از قطره ‌های چشمی ایجاد شود که در بسیاری از مواقع موقتی بوده و برطرف می‌شود.

  • قطره چشم کلرامفنیکل

کلرامفنیکل از آنتی بیوتیک هایی است که به منظور درمان عفونت های باکتریایی مثل عفونت های چشم و یا عفونت گوش بکار برده می شود. این دارو از انواع ساده و ارزان آنتی بیوتیک محسوب می شود و به همین دلیل در کشورهای در حال توسعه از انتخابی ترین انواع آنتی بیوتیک است.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اما در کشورهای توسعه یافته، تنها برای درمان موضعی التهاب ملتحمه چشم مورد استفاده قرار می گیرد. قطره های چشم انواع بسیار زیادی دارند که در این قسمت به پرمصرف ترین آنها پرداخته شد.

طرز استفاده صحیح از قطره چشم

1- دستان خود را به طور كامل با آب و صابون بشوييد.

 2- از آينه يا شخصی برای ريختن قطره كمک بگيريد.

 3- اطمينان حاصل كنيد كه ترک يا شكستگی در قطره چكان وجود نداشته باشد.

 4- از تماس سر قطره چكان با چشم يا هر شی ديگری جلوگيری كنيد.

 5- سر قطره چكان را همواره به پايين بگيريد تا از برگشت قطره به داخل بطری و آلودن كردن مابقی قطره جلوگيری کنید.

 6- چشم خود را به مدت دو تا سه دقيقه ببنديد تا دارو در چشمتان باقی بماند.

 7- هر گونه مايع اضافی را از روی گونه‌ هايتان با دستمال كاغذی تميزی خشک كنيد و دست‌های خود را مجدداً بشوييد.‬

خرید بهترین قطره چشم

در این بخش به بررسی بهترین قطره‌های چشم موجود در بازار ایران می پردازیم:

قطره چشم های Hye

این محصول نسبت به دیگر قطره‌ها یک مزیت بزرگ دارد و آن سطح ویسکوزیته مناسب آن است. این قطره در درمان انواع عارضه‌های چشم ناشی از خشکی مانند سوزش و خارش و همچنین احساس وجود جسم خارجی در چشم کاربرد دارد. این محصول در طولانی‌ مدت نقش محافظتی نیز پیداکرده و از بروز آسیب در چشم پیشگیری می‌کند.

قطره چشم آرتالاک بوش اند لومب

یکی از عناصری که در ساخت این محصول به کار رفته‌است، پروپیل متیل سلولز است. این قطره به حرکت روان چشم، آبرسانی و نرم شدن بافت چشم کمک می‌کند.

قطره چشم اویزور اسپانیا

این محصول از سدیم هیلورانت که به طور طبیعی نیز در چشم وجود دارد، ساخته می‌شود. بدین ترتیب سازگاری این محصول با چشم به حدی است که خیلی زود عوارض خشکی و حساسیت چشم را از بین می‌برد.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

به طور کلی در خرید بهترین قطره چشم نکاتی همچون برند، فروشگاهی که از آن خرید می کنید، تاریخ تولید و مصرف و … باید رعایت شود. امکان دارد شما بهترین برند را تهیه کنید اما تاریخ مصرف آن گذشته باشد؛ با رعایت تمامی این نکات کنار هم می توانید بهترین قطره را ار فروشگاه لنز مارکت که یکی از معتبرترین سایت ها است خریداری کنید.

سخن پایانی

اگر به هر گونه از مشکلات چشمی همچون خارش، سوزش، قرمزی دچار هستید می توانید با استفاده از قطره چشم آن را درمان کنید. برای خرید قطره لنز مارکت توصیه می کند که سعی کنید از بهترین برند استفاده کنید تا بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد. به طور کل تشخیص بهترین قطره به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این به صورت کامل به آن پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *