سندرم بینایی کامپیوتر CSV

کامپیوترها یک اختراع فوق‌ العاده هستند که کاربران را قادر می ‌سازند تا به مجموعه عظیمی از نرم ‌افزارها، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم، بازی ‌های ویدیویی، مرور وب، پست در رسانه‌ های اجتماعی و موارد دیگر دسترسی داشته باشند و از آن ها استفاده کنند. تصور دنیایی که در آن مردم مجبور بودند برای انجام تحقیقات به کتابخانه بروند و سپس آن کاغذ را روی ماشین تحریر تایپ کنند، سخت است! البته این روزها بسیاری از افراد از تبلت ها و گوشی های هوشمند برای گشت و گذار در اینترنت، گوش دادن به موسیقی و ویدئو و فعالیت های دیگر استفاده می کنند. در مقایسه با نمایشگرهای کامپیوتر، این صفحه نمایش ها اغلب بسیار کوچک هستند.

در حالی که سندرم بینایی کامپیوتر یک بیماری شناخته شده است که با خیره شدن به صفحه نمایش رایانه همراه است، افزایش اتکا به تلفن های هوشمند منجر به این شده است که تعداد بیشتری از افراد از فشار چشم دیجیتال رنج ببرند، که اساسا یک چیز هستند. در ادامه این مقاله از لنزمارکت به این موضوع می پردازیم که سندرم بینایی کامپیوتر CSV چیست.

برای خرید انواع لنز لابلا با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

آماری در رابطه با استفاده از کامپیوتر:

  • حدود 80 درصد از بزرگسالان آمریکایی گزارش داده اند که بیش از دو ساعت در روز از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنند.
  • تقریبا 67 درصد از بزرگسالان آمریکایی از دو یا چند دستگاه به طور همزمان استفاده می کردند و 59 درصد از آن ها گفته اند که علائم فشار چشم دیجیتال را تجربه کرده اند.
  • در ایالات متحده، یک کارمند به طور متوسط هفت ساعت در روز را با کامپیوتر سپری می کند، چه در دفتر کار یا در خانه کار کند.
  • از اول ژانویه 2019، 4.1 میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت دسترسی داشته اند که 81 درصد از کل جمعیت آمریکای شمالی را شامل می شود.
  • در سال 2015، 60 درصد از کودکان 3 تا 17 ساله از اینترنت در خانه استفاده می کردند که تقریبا شش برابر بیشتر از سال 1997 بود، در حالی که نزدیک به 80 درصد به رایانه های خانگی دسترسی داشتند.
  • بیش از 70 درصد از بزرگسالان آمریکایی گفته اند که فرزندانشان در روز بیش از دو ساعت در معرض نمایشگر قرار می‌ گیرند اما تقریبا یک چهارم از آن ها نگران عواقب احتمالی این کار بر بینایی فرزندان خود نیستند.

برای خرید لنز طوسی عسلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

سندرم بینایی کامپیوتری (CVS) چیست؟

مشکلات چشمی ناشی از استفاده از کامپیوتر تحت عنوان سندرم بینایی کامپیوتری (CVS) قرار می گیرند. این یک مشکل خاص نیست. در عوض، طیف وسیعی از فشار و ناراحتی چشم را شامل می شود. تحقیقات نشان می دهد که بین 50 تا 90 درصد افرادی که پشت صفحه کامپیوتر کار می کنند، حداقل برخی از علائم را دارند.

CVS که به آن خستگی چشم دیجیتال نیز گفته می شود، مجموعه ‌ایی از مشکلات ناشی از استفاده طولانی مدت از کامپیوتر، تبلت، کتابخوان الکترونیکی و تلفن هوشمند است. نور ضعیف، تابش خیره کننده صفحه، فاصله دید نامناسب، وضعیت بدنی نامناسب، و مشکلات بینایی اصلاح نشده از عوامل موثر در این امر هستند.

در مقایسه با متن چاپ شده، تصاویر روی صفحه از هزاران نقطه ریز تشکیل شده است که فشار بیشتری به چشم وارد می کند. دستگاه ‌های دیجیتال نیز نور آبی ساطع می ‌کنند که باعث منکسر کردن نور به چشم ‌ها می ‌شود و در نتیجه اشیاء اطراف به داخل و خارج از فوکوس چشم می ‌روند. برای جبران این حالت، افراد چشم خود را لوچ می کنند که به فشار چشم دیجیتال کمک می کند.

برای خرید انواع جا لنزی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

چگونه کامپیوترها روی بینایی تاثیر می گذارند؟

CVS شبیه به سندرم تونل کارپال و سایر آسیب‌ های حرکتی تکراری است. این اتفاق می افتد زیرا چشمان شما یک مسیر را بارها و بارها دنبال می کنند. و هر چه بیشتر حرکت را ادامه دهید، ممکن است چشمان شما بدتر شوند.

وقتی با کامپیوتر کار می کنید، چشمان شما باید همیشه تمرکز مجدد داشته باشند. وقتی شما متنی را می خوانید، چشمان شما جلو و عقب می روند. ممکن است مجبور شوید به کاغذها نگاه کنید و سپس برای تایپ پشتیبان بگیرید. چشمان شما به تصاویری که دائما در حال حرکت و تغییر هستند واکنش نشان می ‌دهند، تمرکز را تغییر می ‌دهند و تصاویر به سرعت متغیر را به مغز ارسال می ‌کنند. همه این کارها نیازمند تلاش زیادی از سوی عضلات چشم شما هستند. و برای بدتر شدن اوضاع، برخلاف کتاب یا تکه کاغذ، صفحه نمایش کنتراست، سوسو زدن و تابش خیره کننده را اضافه می کند. علاوه بر این، ثابت شده است که هنگام استفاده از کامپیوتر، ما به مراتب کمتر پلک می ‌زنیم، که باعث خشک شدن چشم ‌ها و تار شدن دید شما در حین کار می ‌شود.

اگر قبلا مشکل چشمی داشتید، اگر به عینک نیاز دارید اما آن را ندارید، یا اگر از نسخه اشتباهی برای چشم های خود استفاده می کنید، احتمال بروز مشکل بیشتر است.

با افزایش سن، کار با کامپیوتر سخت ‌تر می ‌شود و عدسی های طبیعی در چشم‌ های شما انعطاف ‌پذیرتر می ‌شوند. در حدود 40 سالگی، توانایی شما برای تمرکز بر روی اجسام دور و نزدیک از بین می رود. چشم پزشک شما این وضعیت را پیرچشمی می نامد.

برای خرید انواع لنز فصلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

علائم سندرم بینایی کامپیوتر چیست؟

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه استفاده از کامپیوتر، باعث آسیب طولانی مدت به چشم شود، وجود ندارد. اما استفاده منظم می تواند منجر به خستگی و ناراحتی چشم شود. در رابطه با سندرم بینایی کامپیوتر ممکن است متوجه علائم زیر شوید:

  • تاری دید
  • دو بینی
  • چشم های خشک و قرمز
  • سوزش چشم
  • سردرد
  • درد گردن یا کمر

اگر کاری در مورد این علائم انجام ندهید، می تواند تاثیر بیشتری روی چشمان شما بگذارد. شما همچنین ممکن است با عملکرد کاری خود دچار مشکل شوید.

برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

سندرم بینایی کامپیوتری (CVS) چگونه درمان می شود؟

چند تغییر ساده در فضای کاری شما می تواند علائم شما را بهبود ببخشد و از مشکلات جدید جلوگیری کند، از جمله:

  • تابش خیره کننده را قطع کنید:

    نور اطراف خود را تغییر دهید تا تاثیر آن بر روی صفحه نمایش رایانه شما کاهش یابد. اگر نور پنجره مجاور تابش خیره کننده می ‌دهد، مانیتور خود را حرکت دهید و مانع سایه ‌ها شوید. از کارفرمای خود بخواهید که در صورت روشن بودن وسایل بالای سر، یک سوئیچ دیمر نصب کند یا یک چراغ رومیزی با سایه متحرک بخرید که نور را به طور یکنواخت روی میز شما بتاباند. همچنین می توانید یک فیلتر تابش نور به مانیتور خود اضافه کنید.

  • چیدمان میز خود را تغییر دهید:

    بهترین موقعیت برای مانیتور کامپیوتر شما کمی زیر سطح چشم است که حدود 20 تا 28 اینچ از صورت شما فاصله دارد. بنابراین برای دیدن آنچه روی صفحه نمایش است، مجبور نیستید گردن خود را دراز کنید یا به چشمان خود فشار بیاورید. یک پایه در کنار مانیتور خود قرار دهید و هر گونه مواد چاپی را که با آن ها کار می کنید، روی آن قرار دهید. به این ترتیب، هنگام تایپ نیازی به نگاه کردن به صفحه و پشت میز نخواهید داشت.

  • به چشمان خود استراحت دهید:

    از قانون 20-20-20 پیروی کنید. هر 20 دقیقه یا بیشتر یکبار به صفحه نمایش نگاه نکنید و حدود 20 ثانیه به چیزی در حدود 20 فوت دورتر نگاه کنید. اغلب پلک بزنید تا چشمانتان مرطوب بماند. اگر احساس خشکی چشم داشتید، مقداری قطره چشمی را امتحان کنید.

  • تنظیمات صفحه نمایش کامپیوتر خود را تغییر دهید:

    اگر ناراحت هستید، مجبور نیستید با تنظیمات از پیش تعیین شده برای صفحه نمایش زندگی کنید. روشنایی، کنتراست و اندازه فونت را تا زمانی که بهترین گزینه را پیدا کردید، تغییر دهید.

سندرم بینایی کامپیوتر CSVپیشگیری از سندرم بینایی کامپیوتر (CVS):

به طور منظم برای معاینه و به روز نگه داشتن نسخه های چشم خود به چشم پزشک مراجعه کنید. به آن ها در مورد هر مشکلی که دارید اطلاع دهید. ممکن است نیاز به عینک یا لنز داشته باشید. آن ها تصمیم خواهند گرفت که آیا می توانید عینک معمولی خود را برای کار کامپیوتری استفاده کنید یا به یک جفت خاص نیاز دارید. آن ها ممکن است یک لنز تک یا دو کانونی یا لنز رنگی را برای تقویت کنتراست و فیلتر کردن تابش خیره کننده تجویز کنند.

چشمان کودکانتان را هم چک کنید. اطمینان حاصل کنید که کامپیوترهایی که استفاده می کنند در ارتفاع مناسب و در بهترین نور تنظیم شده اند. آن ها را تشویق کنید که به طور مکرر از صفحه نمایش فاصله بگیرند تا به چشمان خود استراحت دهند.

سخن آخر:

CVS که به آن خستگی چشم دیجیتال نیز گفته می شود، مجموعه ‌ایی از مشکلات ناشی از استفاده طولانی مدت از کامپیوتر و … است. نور ضعیف، تابش خیره کننده صفحه، فاصله دید نامناسب، وضعیت بدنی نامناسب، و مشکلات بینایی اصلاح نشده از عوامل موثر در این امر هستند.

برخی از علائم سندرم بینایی کامپیوتر شامل موارد زیر است: تاری دید، دو بینی، چشم های خشک و قرمز، سوزش چشم، سردرد، درد گردن یا کمر و … .

چند تغییر ساده در فضای کاری شما می تواند علائم شما را بهبود بخشد و از مشکلات جدید جلوگیری کند، از جمله: قطع کردن تابش خیره کننده، تغییر چیدمان میز، استراحت دادن به چشم ها، تغییر دادن تنظیمات صفحه نمایش کامپیوتر و … .

به طور منظم برای معاینه و به روز نگه داشتن نسخه های چشم خود به چشم پزشک مراجعه کنید. به آن ها در مورد هر مشکلی که دارید اطلاع دهید. با افزایش سن، کار با کامپیوتر سخت ‌تر می ‌شود و عدسی های طبیعی در چشم‌ های شما انعطاف ‌پذیرتر می ‌شوند.

منابع:

https://www.lensdirect.com/blog/eye-health/how-to-avoid-computer-vision-syndrome/

https://www.webmd.com/eye-health/computer-vision-syndrome

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *