عوامل موثر بر تعیین قیمت انواع لنز

برخی از افراد استفاده از لنزهای چشمی را به عنوان گزینه ایی جایگزین برای عینک انتخاب می کنند. قیمت لنزهای چشمی متفاوت است و به نسخه لنز و نوع لنزها بستگی دارد.

در ادامه این مقاله از لنز مارکت می خواهیم به عوامل موثر بر تعیین قیمت انواع لنز بپردازیم.

چرا از لنزهای چشمی استفاده می شود؟

به طور معمول، لنزهای چشمی مشکلات بینایی را اصلاح می کنند. بسیاری از لنزها انواع مختلف عیوب انکساری و سایر شرایط را بهبود می بخشند، از جمله:

  • نزدیک بینی
  • دور بینی
  • آستیگماتیسم (دید تحریف شده)
  • پیرچشمی (تغییر در دید نزدیک به دلیل افزایش سن)

برخی از افرادی که برای یکی از شرایط فوق از عینک استفاده می کنند، ممکن است از لنزهای چشمی نیز استفاده کنند.

همچنین ممکن است فرد برای تقویت ترمیم چشم از لنزهای چشمی استفاده کند. لنزهای بانداژ یا لنزهای درمانی، لنزهای چشمی هستند که سطح چشم را می پوشانند تا از قرنیه بعد از جراحی یا ضربه در هنگام بهبودی محافظت کنند.

لنزهای چشمی ممکن است برای همه مناسب نباشند. به عنوان مثال، اگر شخصی خشکی چشم یا التهاب قرنیه (کراتیت) یا پلک داشته باشد، لنزهای چشمی ممکن است بیشتر چشم او را تحریک کنند یا به طور نادرست قرار بگیرند. به همین ترتیب، یک چشم پزشک ممکن است توصیه کند که از لنزهای چشمی استفاده نکنند.

انواع مختلف لنزها:

انواع مختلف لنزها، مواد تشکیل دهنده آن ها و رنگ آن ها ممکن است در قیمت لنزها موثر باشند.

  • مواد تشکیل دهنده لنزها:

    مواد مورد استفاده در لنزهای چشمی شامل موارد زیر است:

  • لنزهای سخت/ لنزهای نفوذپذیر به گاز:

    مواد استفاده شده در لنزهای سخت شامل پلاستیک سفت مانند پلی متیل متاکریلات است. لنزهای سخت به راحتی پاره نمی شوند.

  • لنزهای نرم:

    معمولا مواد لنز نرم شامل پلاستیک انعطاف پذیر مانند هیدروژل یا هیدروژل سیلیکون است.

  • رنگ لنزها:

    نوع اصلی رنگ لنزهای چشمی شامل موارد زیر است:

  • رنگ قابل مشاهده:

    این نوع رنگ باعث تغییر رنگ طبیعی چشم فرد نمی شود اما لنز به آرامی تغییر رنگ داده شده است.

  • رنگ افزایش دهنده:

    لنزهای دارای این رنگ ها باعث افزایش رنگ عنبیه می شوند اما لنز به طور کامل رنگ چشم را تغییر نمی دهد. درعوض، رنگ طبیعی چشم فرد را تقویت می کند.

  • رنگ مات:

    لنزهای مات رنگ طبیعی چشم را تغییر می دهند. به عنوان مثال، اگر رنگ چشم طبیعی فرد سبز باشد و لنزهای قهوه ای را انتخاب کند، چشم های او فقط قهوه ای به نظر می رسند. رنگ ها می توانند از جلوه های واقع گرایانه تا جلوه های چشمگیرتر مانند قرمز باشند.

  • مدت زمان استفاده:

    مدت زمانی که فرد می تواند بدون جایگزینی لنزها از آن ها استفاده کند، بسته به نوع آن ها متفاوت است و بر قیمت آن ها نیز تاثیر می گذارد. گزینه ها عبارتند از:

  • لنزهای روزانه:

    این لنزها یکبار مصرف هستند. این لنزها در انتهای روز از چشم خارج شده و روز بعد با یک جفت لنز جدید جایگزین می شوند.

  • لنزهای استفاده طولانی مدت:

    فرد می تواند تا 6 روز از این لنزها، از جمله در هنگام خواب، استفاده کند. برخی از این لنزها همچنین ممکن است مدت زمان استفاده تا 30 روز داشته باشند. این لنزهای استفاده طولانی مدت معمولا از پلاستیک های نرم ساخته می شود که قابلیت تنفس دارند و اجازه می دهند اکسیژن به چشم برسد.

عوامل موثر بر تعیین قیمت انواع لنز:

عوامل مختلفی بر قیمت انواع لنز تاثیرگذار هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع و کاربرد لنز:

    نوع لنز تاثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. همچنین لنزها با توجه به کاربرد خود نیز دارای قیمت های مختلفی هستند. در کل لنزهای چشمی به دو نوع سخت و نرم تقسیم بندی می شوند که هر کدام دارای قیمت های مختلفی هستند. همچنین لنزهای نرم خود به انواع مختلف دیگری نیز تقسیم بندی می شوند. در یک تقسیم بندی دیگر لنزها به انواع لنزهای رنگی و لنزهای طبی رنگی تقسیم بندی می شوند که همه این عوامل می توانند بر قیمت لنزها تاثیرگذار باشند.

  • تکنولوژی ساخت لنز:

    لنزها ممکن است با تکنولوژی های مختلفی ساخته شده باشند. لنزهایی که با تکنولوژی های قدیمی تر ساخته شده اند نسبت به لنزهایی که با تکنولوژی های جدیدتر ساخته شده اند، دارای قیمت کمتری هستند. همچنین لنزهای ساخته شده با تکنولوژی جدیدتر، به علت اکسیژن رسانی بالاتری که دارند، برای حفظ سلامت چشم ها بسیار مناسب تر هستند.

  • دوره استفاده لنز:

    لنزهای چشمی دارای دوره های استفاده مختلفی هستند.لنزها معمولا براساس مدت زمان استفاده به انواع لنزهای یکبار مصرف روزانه، لنزهای هفتگی، لنزهای ماهانه، لنزهای فصلی و لنزهای سالانه تقسیم بندی می شوند. لنزهای یکبار مصرف روزانه از بقیه لنزها ارزان تر هستند اما اگر به طور مداوم می خواهید از لنزها استفاده کنید، قیمت کل آن ها ممکن است زیاد برای شما به صرفه نباشد و بهتر است به سمت لنزهای ماهانه و سالانه بروید.

  • لنزهای مناسب برای آستیگماتیسم:

    از یک نوع از لنزها برای رفع آستیگماتیسم استفاده می شود که به لنز توریک معروف هستند، این لنزها نسبت به لنزهای دیگر طبی دارای قیمت بالاتری هستند. لنزهای توریک قادر به رفع نزدیک بینی و دور بینی به همراه آستیگماتیسم نیز هستند. علت بالاتر بودن قیمت لنزهای توریک، تکنولوژی ساخت و طراحی پیچیده تر آن ها است. لنزهای طبی توریک باید به طور ثابت در چشم قرار بگیرند و پلک زدن نباید باعث چرخش آن ها شود.

  • رنگی بودن لنزها:

    همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، رنگی بودن لنزها بر قیمت آن ها تاثیرگذار است. لنزهای رنگی طبی معمولا دارای قیمت بالاتری نسبت به لنزهای طبی هستند.

  • سفارشی بودن لنزها:

    گاهی اوقات لازم است، بنا بر تشخیص پزشک و ویژگی های منحصر به فرد چشم شخص مانند انحنای چشم او، یک لنز مخصوص برای او ساخته شود. سفارشی بودن لنزها باعث افزایش قیمت آن ها خواهد شد.

  • برند تجاری لنزها:

    برند تجاری و کمپانی سازنده لنزها، تاثیر زیادی بر قیمت لنزها دارند. لنزهای دارای برند معتبر و مشهورتر دارای قیمت بالاتری نسبت به لنزهای دیگر هستند.

  • محل خرید لنزها:

    لنزها باید از مکان های معتبری خریداری شوند. گاهی اوقات می بینید که قیمت لنزها در مکان ها و فروشگاه های نامعتبر و مراکزی که تخصصی در زمینه لنزها ندارند، معمولا پایینتر از جاهای معتبر است. دلیل این امر این است که معمولا فروشگاه های نامعتبر، لنزهای تقلبی را عرضه می کنند ولی مکان های معتبر و دارای مجوز، لنزهای باکیفیت و اصل را عرضه می کنند.

  • قیمت ارز:

    یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت لنزها، قیمت ارز می باشد. اکثر لنزهای موجود در کشور، وارداتی هستند، به همین دلیل بالا و پایین شدن نرخ ارز، می تواند بر قیمت لنزهای چشمی تاثیرگذار باشد.آیا لنزهای چشمی ایمن هستند؟

آیا لنزهای چشمی ایمن هستند؟

میلیون ها نفر در دنیا از لنزهای چشمی استفاده می کنند. استفاده از لنزهای چشمی برای اکثر افراد بی خطر است اما عوارضی مانند عفونت چشم، بدون مراقبت مناسب ممکن است برای فرد ایجاد شود.

پزشک چشم نوع لنزی را که به بهترین وجهی با نیازهای بینایی فرد متناسب باشد، تعیین می کند.

برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

برای حفظ سلامت مطلوب چشم، انجمن بینایی سنجی آمریکا در مورد اهمیت معاینات منظم چشم توصیه می کند زیرا تغییرات اغلب غیرقابل تشخیص هستند. معاینات منظم چشم به تشخیص برخی بیماری های چشم قبل از آشکار شدن علائم کمک می کند.

معاینات چشم برای افرادی که از لنز استفاده می کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است. آن ها با افزایش خطر ابتلا به بیماری های جدی چشم مواجه هستند، از جمله:

  • ورم ملتحمه
  • کراتیت
  • سوزش چشم
  • زخم قرنیه

دیگر مشکلات چشمی عبارتنداز:

  • شراره های آلرژی که می توانند چشم را تحت تاثیر قرار دهند
  • برجستگی زیر پلک، معروف به التهاب ملتحمه پاپیلاری غول پیکر
  • قرمزی حاد چشم ناشی از لنزهای تماسی که باعث قرمزی و تحریک می شود
  • خشکی چشم

معاینات منظم چشم و معاینات جامع چشم، هرگونه تغییر در چشم را که به استفاده از لنزها مربوط می شود، کنترل می کنند.

برای خرید انواع جا لنزی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

سخن آخر:

به طور معمول، لنزهای چشمی مشکلات بینایی را اصلاح می کنند. بسیاری از لنزها انواع مختلف عیوب انکساری و سایر شرایط را بهبود می بخشند، از جمله: نزدیک بینی، دور بینی، آستیگماتیسم و پیرچشمی.

انواع مختلف لنزها، مواد تشکیل دهنده آن ها و رنگ ها ممکن است در قیمت لنزها موثر باشند.

لنزها از نظر مواد تشکیل دهنده لنزها به انواع لنزهای سخت/ لنزهای نفوذپذیر به گاز و لنزهای نرم تقسیم بندی می شوند. لنزها از لحاظ رنگ لنزها به انواع رنگ قابل مشاهده، رنگ افزایش دهنده و رنگ مات تقسیم بندی می شوند. لنزها از لحاظ مدت زمان استفاده به لنزهای روزانه و لنزهای استفاده طولانی مدت تقسیم بندی می شوند.

عوامل مختلفی بر قیمت انواع لنز تاثیرگذار هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: نوع و کاربرد لنز، تکنولوژی ساخت لنز، دوره استفاده لنز، لنزهای مناسب برای آستیگماتیسم، رنگی بودن لنزها، سفارشی بودن لنزها، برند تجاری لنزها، محل خرید لنزها و قیمت ارز.

میلیون ها نفر در دنیا از لنزهای چشمی استفاده می کنند. استفاده از لنزهای چشمی برای اکثر افراد بی خطر است اما عوارضی مانند عفونت چشم بدون مراقبت مناسب ممکن است برای فرد ایجاد شود.

برای خرید انواع لنز هرا با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

در بالا اشاره کردیم که لنزها باید از یک مرکز معتبر خریداری شوند، یکی از مراکز معتبر عرضه کننده لنزهای چشمی مناسب و درجه یک، لنز مارکت است. لنزهای عرضه شده در سایت لنز مارکت دارای بالاترین کیفیت ها هستند.

 

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/how-much-do-contacts-cost#_noHeaderPrefixedContent

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *