لنزهای تماسی و تاثیر هوا سرد و گرم بر آن ها

با تغییر فصل و تغییر آب و هوا از گرم به سرد در یک چشم بر هم زدن، می تواند لنزهای تماسی شما را تحت تاثیر قرار دهد و در حین استفاده از آن ها و حتی زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید، مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. آب و هوا، چه سرد و چه گرم، می تواند منجر به ناراحتی و حتی عفونت با لنزهای تماسی شود.

در ادامه این مقاله از لنز مارکت می خواهیم به لنزهای تماسی و تاثیر هوا سرد و گرم بر آن ها بپردازیم.

تاثیر هوای گرم بر لنزهای تماسی:

با وجود افسانه هایی که وجود دارد، لنزهای تماسی شما در هوای گرم ذوب نمی شوند و در حالی که آب و هوای گرم نباید تاثیر قابل توجهی روی لنزهای تماسی شما بگذارد، هنوز هم می تواند بر تجربه استفاده شما از لنزها تاثیر بگذارد.

برای خرید انواع لنز طبی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

به عنوان مثال، هوای گرم باعث می شود که ما بیشتر عرق کنیم و اگر عرق بین لنزهای تماسی شما و چشم شما قرار گیرد، می تواند منجر به عفونت چشم و همچنین سوزش چشم شما شود.

یکی دیگر از عوارض هوای گرم این است که لنزها بیشتر مستعد خشک شدن سریع می شوند زیرا گرما می تواند لایه اشکی را تبخیر کند که لنزهای تماسی شما را مرطوب نگه می دارد.

نکاتی برای استفاده از لنزهای تماسی در هوای گرم:

در زیر به نکاتی برای استفاده از لنزهای تماسی در هوای گرم می پردازیم:

  • از چشم ها در برابر نور آفتاب محافظت کنید:

    از آنجایی که ما تمایل داریم زمان بیشتری را در خارج از خانه در ماه های گرم بگذرانیم، بسیار مهم است که مطمئن شویم چشم های خود را در معرض اشعه مضر فرابنفش قرار نمی دهیم. بنابراین، ممکن است استفاده از لنزهای تماسی با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، به ویژه در تابستان را در نظر بگیرید. علاوه بر این، همیشه باید در خارج از خانه از عینک آفتابی پلاریزه شده استفاده کنید، صرف نظر از اینکه دماسنج 90 درجه نشان می دهد یا 9 درجه.

  • از عرق کردن دوری کنید:

    در هوای گرم، به ویژه هنگامی که گرما با رطوبت همراه است، هیچ وقت لازم نیست که عرق کنید، حتی زمانی که ورزش نمی کنید. برای جلوگیری از سوزش عرق در چشمان خود، از یک هدبند جذب کننده عرق استفاده کنید یا مکررا ابروهای خود را با یک حوله پاک کنید. چشم ها و لنزهای تماسی شما از این بابت سپاسگزار خواهند بود.

  • از گرمای شدید نترسید:

    این یک افسانه است که اگر گرمای تابستان بر شما تاثیر بگذارد، لنزهای تماسی در چشمان شما ذوب می شوند. بسیاری از افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند، ساعت ها در شرایط گرم زندگی می کنند و هیچکدام از آن ها ذوب شدن لنزها را تجربه نمی کنند. اما حتما از عینک آفتابی استفاده کنید تا از آسیب دیدگی چشم جلوگیری کنید.

  • از آب دوری کنید:

    اگر در سالن بدنسازی، هتل یا حیاط خلوت خود وارد استخر می شوید، قبل از تماس با آب، لنزهای خود را بردارید. استفاده از لنزها هنگام شنا می تواند باعث سوزش و عفونت چشم شود. (این توصیه همچنین در مورد شنا در اقیانوس ها، دوش گرفتن یا خیس شدن در وان آب گرم نیز صدق می کند.) اگر اصرار دارید لنزهای خود را در حین شنا نگه دارید، قبل از برخورد با آب، یک جفت عینک روی چشم های خود بگذارید.

  • استفاده از قطره چشم:

    اگر متوجه شدید که هوای گرم باعث خشک شدن لنزهای شما می شود، از قطره چشم استفاده کنید. در مورد اینکه کدام قطره برای شما مناسب تر است، با متخصص چشم خود صحبت کنید.

برای خرید انواع لنز فصلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

تاثیر هوای سرد بر لنزهای تماسی:

مشابه شرایط آب و هوایی گرم، هوای سرد نیز می تواند برای لنزها مضر باشد زیرا باعث می شود لنزهای تماسی شما سریعتر خشک شوند، به ویژه وقتی باد نیز می وزد.

با این وجود، همانطور که لنزهای تماسی نمی توانند در آب و هوای گرم در چشمان شما ذوب شوند، آن ها همچنین وقتی هوا سرد است، نمی توانند در چشمان شما یخ بزنند. دمای قرنیه شما، آن ها را گرم نگه می دارد تا از این امر جلوگیری شود.

لنزهای تماسی و تاثیر هوا سرد و گرم بر آن هانکاتی برای استفاده از لنزهای تماسی در هوای سرد:

در زیر به نکاتی برای استفاده از لنزهای تماسی در هوای سرد می پردازیم:

  • به رطوبت کم توجه کنید:

    در پاییز و زمستان، هنگامی که رطوبت هوا به طور معمول کاهش می یابد، چشمان شما خشک تر می شوند زیرا احتمال تبخیر اشک های شما بیشتر است. بنابراین، داشتن قطره چشم سازگار با لنز یا اشک مصنوعی بسیار مهم است. بعلاوه، هنگام بیرون رفتن از منزل باید از عینک آفتابی برای جلوگیری از وزش باد در چشم، استفاده کنید.

  • آب بنوشید:

    به شما توصیه می شود، آب زیادی بنوشید تا بدن شما، از جمله چشم هایتان، به میزان کافی هیدراته شود. مصرف بیشتر آب باعث تولید اشک های بیشتر برای مبارزه با خشکی چشم می شود.

  • از گرمای مستقیم دوری کنید: ما دمای خانه ها، ادارات و وسایل نقلیه خود را برای مقابله با هوای سرد، به ویژه در زمستان، افزایش می دهیم. این که گرما از دریچه های شوفاژ، دریچه های ماشین، شومینه یا اجاق گاز سرچشمه می گیرد، می تواند چشم های شما را خشک کرده و منجر به سوزش چشم شود. برای اطمینان از مرطوب ماندن چشم ها، از تماس نزدیک با این منابع حرارتی جلوگیری کرده و یک دستگاه مرطوب کننده را روشن کنید.
  • از یخ زدگی نترسید:

    همانطور که لنزهای تماسی نمی توانند در چشم شما ذوب شوند، همچنین نمی توانند در چشم شما یخ بزنند. چرا؟ زیرا با دمای قرنیه و اشک های شما، گرم می شوند. با این حال، به خاطر داشته باشید که باید در هوای سرد از عینک استفاده کنید تا مانع از گردش باد شدید در چشم ها و محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش شوید.

  • از عینک استفاده کنید:

    در بدترین حالت، اگر آب و هوای سرد به مشکلات مداوم چشم دامن می زند، لنزهای تماسی خود را با عینک جایگزین کنید تا بتوانید به متخصص چشم خود مراجعه کنید.

برای خرید انواع لنز هرا با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

هوای گرم و سرد و لنزهای تماسی:

  • مراقب لنزهای خود باشید:

    برای ارتقاء سلامت چشم در برابر آفتاب، ابر، باران یا برف، لنزهای تماسی خود را به درستی تمیز کرده و نگهداری کنید. چگونه این کار را انجام می دهید؟ از برنامه توصیه شده سازنده برای تغییر لنزهای خود (روزانه، ماهانه و غیره) پیروی کنید.

  • از لنزهای یکبار مصرف استفاده کنید:

    یکی از بهترین راه ها برای محافظت در برابر مشکلات چشمی بدون توجه به آب و هوا این است که در مورد نسخه لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه (اگر قبلا از آن ها استفاده نمی کنید) سوال کنید. یک جفت لنز یکبار مصرف روزانه می تواند احتمال سوزش یا عفونت چشم را کاهش دهد.

  • به چشمان خود استراحت بدهید:

    برای به حداقل رساندن مشکلات مربوط به آب و هوا، به چشمان خود استراحت بدهید، برای مثال چند ساعت قبل از خواب، لنزها را از چشم خارج کرده و به جای آن ها از عینک استفاده کنید. همچنین، حتما به اندازه کافی بخوابید. این می تواند خشکی و خستگی چشم را کاهش دهد. شاید مهمتر از همه این است که هنگام خواب از لنزهای خود استفاده نکنید زیرا این کار می تواند خطر ابتلا به عفونت چشم را افزایش دهد.

  • نگران لنزهایی که در جلوی درب خانه شما قرار دارند، نباشید:

    شما لنزهای تماسی را به صورت آنلاین سفارش داده اید. دو روز بعد، آن ها به درب خانه شما تحویل داده می شوند. لنزها وقتی آمده اند که شما در محل کار بوده اید و لنزها ممکن است جلوی درب منزل شما بمانند و بنابراین در معرض عوامل مختلف قرار گرفته باشند. آیا باید نگران وضعیت لنز خود باشید؟ خیر، تحقیقات نشان می دهد که لنزها می توانند هم در برابر گرمای جهنمی و هم در برابر سرما از نوع قطب جنوب، مقاومت کنند.

برای خرید انواع جا لنزی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

در چه دمایی لنزها منجمد می شوند؟

لنزهای تماسی می توانند در محلول لنز تماسی در دمای 5 درجه فارنهایت (15- درجه سانتیگراد) یخ بزنند. با این وجود، محلول یخ زده از لنزها در برابر آسیب، محافظت می کند.

لنزها همچنین می توانند بدون محلول نیز یخ بزنند. با این حال، احتمال اینکه لنزهای تماسی ابتدا خشک شوند، بیشتر است.

برای خرید لنز طوسی عسلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

سخن آخر:

با تغییر فصل و تغییر آب و هوا از گرم به سرد در یک چشم بر هم زدن، می تواند لنزهای تماسی شما را تحت تاثیر قرار دهد. لنزهای تماسی شما در هوای گرم ذوب نمی شوند. یکی از عوارض هوای گرم این است که لنزها بیشتر مستعد خشک شدن سریع هستند زیرا گرما می تواند لایه اشکی را تبخیر کند که لنزهای تماسی شما را مرطوب نگه می دارد.

همانطور که لنزهای تماسی نمی توانند در آب و هوای گرم در چشمان شما ذوب شوند، آن ها همچنین وقتی هوا سرد است، نمی توانند در چشمان شما یخ بزنند.

نکاتی برای استفاده از لنزهای تماسی در هوای گرم: از چشم ها در برابر نور آفتاب محافظت کنید، از عرق کردن دوری کنید، از گرمای شدید نترسید، از آب دوری کنید، از قطره چشم کنید.

برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

نکاتی برای استفاده از لنزهای تماسی در هوای سرد: به رطوبت کم توجه کنید، آب بنوشید، از گرمای مستقیم دوری کنید، از یخ زدگی نترسید و از عینک استفاده کنید.

برای به حداقل رساندن مشکلات مربوط به آب و هوا، به چشمان خود استراحت بدهید.

منابع:

https://www.feelgoodcontacts.com/blog/how-hot-and-cold-weather-affects-contact-lenses

https://www.allaboutvision.com/contact-lenses/hot-cold-weather/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *