لنزهای چشمی که به آن ها لنزهای تماسی نیز گفته می شود یک وسیله درمانی و زیبایی به شمار می روند. هر شخص بسته به نیاز خود نسبت به خرید لنزهای چشمی اقدام می کند. به طور مثال تعدادی از افراد برای زیباتر شدن و ایجاد تنوع در ظاهر خود به دنبال خرید لنز رنگی هستند. گروهی دیگر از افراد به این دلیل که نمی خواهند از عینک استفاده کنند تمایل به استفاه از لنز چشمی طبی بی رنگ و رنگی دارند چرا که لنزهای چشمی مزیت های زیادی نسبت به استفاده از عینک دارند و در مواردی از لنزهای چشمی طبی بی رنگ و یا رنگی برای درمان عیوب انکساری و اختلالات بینایی مانند آستیگماتیسم استفاده می شود.

کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که از لنزهای چشمی استفاده می کنند، نسبت به افرادی که از عینک استفاده می کنند، از لحاظ ظاهر بدنی و توانایی انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی احساس بهتری دارند. در حال حاضر یکی از برترین لنزهای چشمی در دنیا، لنزهای چشمی هرا (Hera) است.

در ادامه این مقاله درباره لنز محبوب هرا صحبت خواهیم کرد و اینکه این لنزها چه ویژگی هایی دارند.

اساس لنزهای چشمی

لنزهای چشمی بسته به اختلال بینایی، به لنزهای چشمی سخت، نرم یا ترکیبی تقسیم می شوند. لنزهای سخت از پلاستیک سخت به نام پتیل متاکریلات (PMMA) ساخته شده اند. لنزهای چشمی سخت برای افرادی که آستیگماتیسم دارند ایده آل هستند اما به دلیل تنفس ضعیفی که دارند، به ندرت تجویز می شوند.

اگر فردی برای اولین بار از لنزهای چشمی استفاده می کند، به احتمال زیاد لنزهای چشمی نرم برای او تجویز می شود. لنزهای چشمی نرم از پلاستیک نازک و متخلخلی که حاوی هیدروژل است، ساخته شده اند. بر خلاف لنزهای چشمی سخت، هیدروژل های موجود در لنز های چشمی نرم، نرم هستند. این لنزها قابلیت تنفس عالی را فراهم می کننداین نوع لنز از محبوب ترین نوع لنزها است. علاوه بر این، استفاده از این لنزهای نرم نیز راحت است.

لنزهای سخت برای داشتن دیدی بهتر طراحی شده اند در حالی که لنزهای نرم راحتی بسیار زیاد روزمره را برای فرد استفاده کننده فراهم می کنند. لنزهای چشمی ترکیبی از یک ماده سفت و سخت در مرکز آن ها ساخته شده اند که این مرکز توسط حلقه ایی از مواد هیدروژلی احاطه شده است. تعداد کمی از افراد به ویژگی هایی که توسط لنزهای چشمی ترکیبی، ارائه می شوند، احتیاج دارند.

لنزهای هرا در دسته لنزهای نرم قرار دارند و راحتی بسیار زیادی را برای استفاده کنندگان از این لنزها فراهم می کنند.

لنز هرا چیست

لنز هرا چیست؟

لنزهای هرا به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند یکی از برترین لنزهای چشمی به شمار می روند. لنز هرا ساخت کمپانی دریم کانتکت (Dreamcontact) کره جنوبی است. این لنز همچنین دارای مجوز از وزارت بهداشت ایران نیز می باشد.

لنزهای کمپانی هرا در دو گروه فصلی و سالانه تولید می شوند. لنزهای رنگی هرا در ۲۱ رنگ متفاوت در بازار موجود هستند. طراحی منحصربه فرد لنزهای هرا به شفاف‌تر شدن و زیباتر شدن رنگ چشم کمک می‌کند.

لنزهای تولید شده توسط کمپانی هرا دارای سایز ها و اندازه های متفاوت هستند. افراد باید در هنگام انتخاب لنز به سایز و قطر آن و همچنین از همه آن ها مهم تر به میزان انحنای آن دقت کنند، زیرا قطر مردمک و عنبیه هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و همچنین انحنای کره ی چشم افراد نیز با هم تفاوت دارد. لنزهای هرا دارای سایزها و اندازه های متفاوت در انحنایشان می باشند، که روی جعبه ی آن ها نیز ذکر شده است. اگر فردی بدون توجه به سایز لنز، آن را خریداری کند و آن لنز مناسب عنبیه او نباشد، قطعاً با وجود آن لنز در چشم خود احساس ناراحتی خواهد کرد و نمی تواند آن ها را در چشم خود تحمل کند.

لنزهای تولید شده توسط کمپانی هرا دارای درصد آبرسانی بالایی هستند و برای افرادی که مبتلا به خشکی چشم هستند بسیار مناسب اند. لنزهای هرا به دلیل درصد آبرسانی بالایی که دارند و همچنین راحتی فوق العاده ایی که برای شخص ایجاد می کنند، بسیار محبوب و مورد توجه افراد هستند و درصد رضایت بالایی را به دنبال دارند.

ویژگی های لنزهای هرا:

  • لنزهای هرا شفافیت فوق العاده ایی دارند.
  • لنزهای هرا دارای انحنای پایه 8.6 میلی متر هستند.
  • لنزهای هرا دارای زیبایی خاصی هستند.
  • افراد با استفاده از لنزهای هرا راحتی بسیار زیادی را تجربه خواهند کرد.
  • لنزهای هرا دارای اکسیژن رسانی مناسب و بالایی هستند.
  • لنزهای هرا نرم هستند.
  • لنزهای هرا از ماده ایی به نام polyhema ساخته شده اند.
  • لنزهای هرا دارای فیلتر مقاوم در برابر اشعه ماورابنفش هستند.
  • امکان ایجاد کنتراست بالا در لنزهای هرا وجود دارد.
  • فناوری ساخت لنزهای هرا هایدروژل است.
  • دیامتر لنزهای هرا 14 میلی متر است.

انتخاب لنز مناسب:

  • لنزهای مناسب برای افرادی که خشکی چشم دارند: افرادی که خشکی چشم دارند به لنزهای نرم ساخته شده با هیدروژل که آبرسانی بالایی نیز دارند، نیاز دارند. این هیدروژل ها به رطوبت طبیعی چشمان فرد کمک می کنند.
  • لنزهای مناسب برای افرادی که آستیگماتیسم دارند: فن آوری های اخیر امکان توسعه لنزهای چند وجهی نرم را فراهم کرده است که می توانند آستیگماتیسم را اصلاح کنند و با تغییرات چشم فرد سازگار شوند. این بسیار خوب است زیرا قبل از تولید این لنزهای چند منظوره نرم، افراد مبتلا به آستیگماتیسم و همچنین پیر چشمی مجبور بودند از لنزهای GP سخت استفاده کنند و یا در کل از لنزهای چشمی استفاده نکنند.
  • لنزهای مناسب برای افرادی که دارای قوز قرنیه یا کراتوکونوس (Keratoconus) هستند: در کراتوکونوس، قرنیه فرد نازک می شود. پیدا کردن لنزهای چشمی برای افرادی که قرنیه های نامنظم دارند، دشوار است. لنزهای مناسب برای افرادی که قوز قرنیه دارند دارای اندازه های مختلف هستند و اشکال و اندازه های مختلف قرنیه را در خود جای می دهند.
  • لنزهای مناسب برای قرار گرفتن چشم ها در معرض طولانی مدت نور آفتاب: برای افرادی که می خواهند به صورت طولانی مدت در معرض آفتاب قرار گیرند، لنزهای چشمی با مهار UV ممکن است مفید باشند. این لنزها وقتی با عینک های آفتابی محافظت شده در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده می شوند، یک لایه اضافی از محافظت در برابر آفتاب ایجاد می کنند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند باعث تخریب چشم شود. این تخریب می تواند منجر به آب مروارید و حتی کوری نیز بشود.

لنزهای چشمی رنگی هرا:

اگر می خواهید رنگ چشم خود را تغییر داده یا آن را تقویت کنید، لنزهای چشمی رنگی هرا برای شما مناسب هستند. لنزهای چشمی رنگی نیز مانند لنزهای طبی وسیله های پزشکی محسوب می شوند.

لنزهای چشمی زیبای رنگی هرا در رنگ های مختلفی وجود دارند.

هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ لنز، رنگ مو و رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. لنزهای چشمی رنگی در انواع رنگی یا مات در دسترس هستند.

لنزهای رنگی باعث تقویت رنگ طبیعی چشم می شوند، در حالی که لنزهای مات می توانند رنگ طبیعی چشم فرد را به صورتی بسیار زیبا و طبیعی تغییر دهند.

اگر به طور طبیعی دارای چشم های تیره هستید، می توانید از لنزهای مات استفاده کنید تا رنگ چشم خود را به طور کامل تغییر دهید.

بسیاری از خانم ها هنگام انتخاب رنگ لنز مناسب با پوستشان با مشکل مواجه می شوند. خیلی ها یک رنگ از پیش مشخص شده را انتخاب می کنند چون اعتقاد دارند که آن رنگ برایشان مناسب است و همچنین از رنگ پوستشان چشم پوشی می کنند اما این صحیح نیست و هر پوستی با رنگ های خاصی تناسب دارد که جذابیت آن را دو چندان می کند.

هنگام انتخاب رنگ لنز رنگی باید به این نکته توجه کنید که می خواهید چند وقت به چند وقت از آن استفاده کنید. مثلا اگر می خواهید از لنز رنگی خود به طور روزمره استفاده کنید بهتر است که از یک رنگ طبیعی تر استفده کنید اما اگر می خواهید فقط در بعضی از مناسبت های خاص از لنز رنگی خود استفاده کنید می توانید از رنگ های کمی فانتزی تر بهره بگیرید، این رنگ ها چهره شما را کاملاً عوض خواهند کرد و توجه ها را به سمت شما جلب خواهند کرد.

مراقبت از لنزهای چشمی:

شما اکنون یک جفت لنز چشمی مناسب برای خود انتخاب کرده اید و وقت آن است که از آن ها مراقبت کنید.

مراقبت از لنزهای چشمی شامل بهداشت مناسب لنزها، تمیز کردن و نگهداری از آن ها و دانستن زمان دور انداختن آن ها است.

مراقبت مناسب از لنزها، از ناراحتی، ضعف بینایی، سوزش و عفونت چشم ها جلوگیری می کند. پاکیزگی و بهداشت خوب باعث می شود که لنزهای چشمی شما مشکلی برای شما ایجاد نکنند. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از لمس کردن لنزهای چشمی خود، دست های خود را به خوبی بشویید. لنزهای چشمی مستقیماً روی سطح چشم فرد قرار می گیرند، بنابراین میکروب ها به راحتی می توانند بین چشم فرد و لنز انباشته شوند.

لنزهای چشمی نیاز به تمیز کردن روزانه با محلول استریل دارند. همین نکته در مورد نوک بطری محلول لنز و محفظه جای لنز چشمی نیز صادق است.

هرگونه آلودگی لنزهای چشمی شما می تواند سلامت چشم و بینایی شما را به خطر بیاندازد.

همچنین باید زمان دور انداختن و جایگزین کردن لنزهای چشمی خود را بدانید. متداول ترین نوع لنزهای چشمی در بازار، لنزهای چشمی روزانه و ماهانه هستند.

به یاد داشته باشید هرچه بیشتر از لنزهای چشمی خود استفاده کنید، خطر عفونت بیشتر می شود. بنابراین همیشه بعد از گذشت تاریخ انقضای لنزها آن ها را دور بیاندازید.

حتماً هنگام تصمیم گیری در مورد لنزهای چشمی مناسب، نكات بالا را مد نظر داشته باشید. یکی دیگر از مهم ترین نکاتی را هم که باید مد نظر داشته باشید این است که با لنزهای خود احساس راحتی کنید.

خرید لنز هرا از لنز مارکت:

امروزه استفاده از لنزهای چشمی بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است و افراد هم به دلایل تصحیح بینایی و هم به خاطر زیبایی از لنزهای چشمی طبی، لنزهای چشمی طبی رنگی و بی رنگ و لنزهای چشمی رنگی استفاده می کنند.

لنزهای هرا یکی از برترین لنزهای موجود در بازار هستند. این لنزها در دو گروه فصلی و سالانه توسط کمپانی هرا تولید خواهند شد. برای خرید لنزهای هرا در ایران می توان به نمایندگی آن مراجعه کرد، این نمایندگی در تهران قرار دارد و سایت معتبر لنز مارکت است.

سایت لنز مارکت برترین سایت فروش لنز در ایران است که انواع مختلف لنزها، مایع های لنز و همچنین برندها را با قیمت های عالی و کیفیت های بسیار عالی عرضه می کند. سایت لنز مارکت همچنین لنزهای هرا را نیز با قیمت و کیفیت فوق العاده ایی ارائه می دهد.

نحوه خرید و مزایای خرید از لنز مارکت

شما برای خرید لنزهای هرا می توانید به سایت لنز مارکت مراجعه کنید، همچنین برای تکمیل فرآیند خرید این لنزها می توانید با کارشناسان لنز مارکت مشورت کرده و استعلام موجودی نمرات خود را برای این محصول جویا شوید.

لنزهای هرا عرضه شده توسط لنز مارکت شامل لنز رنگی فصلی هرا، لنز رنگی سالانه هرا، لنز طبی سالانه هرا و لنز رنگی طبی سالانه هرا هستند. در سایت لنز مارکت همچنین مایع لنز هرا نیز عرضه می شود.

سایت لنز مارکت یکی از معتبرترین و تخصصی ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه محصولات مرتبط با بینایی است. این سایت دارای پرداخت امن، هفت روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل بودن کالا است. همچنین سایت لنز مارکت بزرگترین فروشگاه اینترنتی لنز چشمی در ایران است.

در لنز مارکت انواع برند های لنز با کیفیت مانند هرا عرضه می شود. خرید لنز به صورت آنلاین از سایت لنز مارکت مزایای زیادی دارد یکی از مهم ترین این مزایا این است که در خرید لنز به صورت آنلاین دیگر گرفتار شلوغی راه و دردسر و ترافیک آن نخواهید شد و می توانید همه ی کارهای سفارش و خرید خود را فقط با چند کلیک انجام دهید. همچنین در خرید آنلاین لنز از لنز مارکت می توانید از تخفیفات و جشنواره های فوق العاده این سایت بهره مند شوید.


منابع:

https://iranlens.ir/product-category/eye-lens/

https://www.perfectlens.ca/articles/contact-lenses-basics

http://faralens.ir/c/%D9%84%D9%86%D8%B2-%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *