[vc_row][vc_column][vc_column_text]همه‌چیزی که لازم است در مورد لنز چشم رنگی بدانید

حتماً شما نیز جزو افرادی هستید که حداقل یک‌بار، فکر امتحان کردن لنز چشم رنگی (Colored Eye Contact) به ذهنتان رسیده است! این دسته از لنزها، قادرند با تغییرات کوچکی که در ظاهر فرد ایجاد می‌کنند، جلوه جدید و جذابی نیز برای او مهیا نمایند. شاید به همین دلیل است که امروزه دیگر مصرف لنز‌های چشم رنگی محبوبیت فراوانی در میان عموم، مخصوصاً خانم‌ها پیدا کرده است. با استفاده از این لنزها، شما قادر خواهید بود که رنگ دلخواه چشمان خود را انتخاب نمایید و چهره خود را مطابق با هارمونی ویژه خود تغییر دهید. لنزهای چشم رنگی، از دیدگاه ترکیب و ماندگاری رنگ، برند تولیدکننده و همچنین طیف هارمونی مناسب، بسیار متنوع هستند و این ویژگی‌ها، دامنه انتخاب افراد را بسیار گسترده نموده است. انتخاب یک لنز چشم رنگی مناسب، نیاز به تصمیم‌گیری بسیار دقیقی دارد، به‌گونه‌ای که یک رنگ خاص می‌تواند تأثیر زیادی در شکل‌گیری چهره دلخواه شما داشته باشد و شما را به خواسته خود نزدیک یا دور نماید. ازاین‌رو، در این مقاله قصد داریم که شما را با مهم‌ترین معیارهایی که برای انتخاب یک لنز چشم رنگی مناسب موردنیاز است، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

– چرا لنزهای چشم رنگی؟!

این دسته از لوازم‌آرایشی و بهداشتی، چند سالی است که بسیار فراگیر شده‌اند و برای مناسبت‌های مختلف، مثلاً زمانی که قصد شرکت در مراسم ویژه را دارید، گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند. لنزهای چشم رنگی، به دلیل آنکه تنها برای زیبایی به کار می‌روند، عموماً نیاز به تائید پزشک نداشته و از همین رو، به آن‌ها لنزهای بدون شماره نیز گفته می‌شود که در داروخانه‌ها، چشم‌پزشکی‌ها و فروشندگان لوازم‌آرایشی و بهداشتی موجود هستند. یک لنز چشم رنگی باکیفیت، به شما کمک خواهد کرد که چهره‌ای متفاوت از گذشته و بسیار جذاب داشته باشید. لنزهای چشم رنگی درواقع ديسک‌های انحنادار پلاستيکی شفافی هستند که روي لايه اشکی سطح قرنيه چشم شناور شده و موجب تغییر رنگ آن می‌شوند. البته باید توجه کنید که این دسته از لنزها، حتماً استاندارد بوده و توسط شرکت معتبری تولیدشده باشند تا خیالتان از بابت بهداشت و سلامت آن‌ها آسوده باشد. هزینه تمام‌شده برای این دسته از لنزها، بسیار پایین‌تر از لنزهای طبی که برای بهبود بینایی به کار می‌روند بوده ولی بازه قیمتی آن‌ها، بستگی به نوع و کیفیت لنز چشم دارد. همچنین ازآنجایی‌که افرادی که اقدام به تهیه لنزهای رنگی می‌کنند، معمولاً رنگ‌های دیگری را نیز خریداری می‌نمایند، قیمت تمام‌شده لنزهای چشم رنگی، چندان دور از دسترس عموم نیست.

لنز چشم رنگی

– کدام رنگ لنز به شما می‌آید؟

در ابتدا باید توجه کنید که بیشتر لنزهای چشم رنگی، برای این منظور تهیه شده‌اند که چهره اصلی و طبیعی شما را حفظ نمایند و نه اینکه آن را دگرگون سازند! این کار با تغییر رنگ عنبیه چشم و تناسب آن با هارمونی‌های مختلفی مانند رنگ موها و ابروها، رنگ پوست و ساختار عناصر صورت انجام می‌پذیرد. ازآنجایی‌که خود عنبیه دارای خطوط و رنگ‌های متفاوتی است، لنزهای انتخابی نیز باید به‌گونه‌ای مکمل عمل نمایند. مرکز لنز رنگی که روی مردمک چشم قرار می‌گیرد، باید تمیز و بی‌رنگ باشد تا شما بتوانید بینایی خود را حفظ کنید. از دیدگاه ساختار رنگی موجود در لنز، سه بخش اصلی وجود دارد که هریک دارای طیف رنگی متفاوتی می‌باشند. بخش اول آن که رنگ قابل‌مشاهده نامیده می‌شود، معمولاً دارای یک طیف رنگی بین سبز تا آبی است که به‌طور محسوسی در لنز اضافه می‌شود. کاربرد این بخش را می‌توان سادگی در هنگام قرار دادن یا برداشتن لنز برشمرد و این رنگ‌ها تأثیری بر رنگ نهایی لنز چشم رنگی ندارند. بخش دوم، رنگ افزاینده است که به‌صورت یکدست ولی کاملاً شفاف، سعی در بهبود رنگ عنبیه شما دارد و تنها آن را روشن‌تر از قبل نمایش می‌دهد. در بخش سوم نیز، رنگ اصلی قرار دارد که به انتخاب شما، بر روی رنگ افزاینده سوار شده و کاملاً آن را تغییر می‌دهد. توجه کنید که رنگ افزاینده، با روشن‌تر ساختن عنبیه چشم، باعث بهتر نمایان شدن رنگ اصلی می‌شود. حال و با توجه به این نکات، سعی در انتخاب رنگ لنز چشم رنگی به ترتیب زیر داشته باشید:

  • افراد با موهای مشکی و تیره، تقریباً هر رنگ لنزی را می‌توانند انتخاب نمایند. دلیل این امر می‌تواند وجود تیرگی و کنتراست موجود در رنگ مو جهت تقابل با لنز چشم رنگی برای ایجاد یک ساختار هماهنگ باشد. یک انتخاب بسیار فوق‌العاده، رنگ لنزهای بنفش تیره با موهای مشکی است که اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، ولی چهره‌ای بسیار خاص و جذاب را برای فرد فراهم می‌کند. در درجه بعدی، رنگ‌های آبی و سبز نیز ساختار مناسبی را نتیجه خواهند داد. همچنین واضح است که ترکیب رنگ‌های تیره لنز با رنگ مشکی مو، چه جذابیت عمیقی دارد!
  • اگر شما دارای موهای بلوند و روشن هستید، باید بگوییم که طیف انتخاب بسیار گسترده‌ای پیش رو دارید. انتخاب رنگ لنز آبی برای ایجاد تعادل با موی بلوند، یک انتخاب بسیار مناسب است که شامل هر دو رنگ تیره و روشن آبی می‌شود. همچنین لنزهای سبز روشن، گزینه مناسب دیگری برای ایجاد هارمونی مناسب با موهای بلوند است که باعث روشنایی بیشتر چهره، مخصوصاً برای چهره‌های رنگ‌پریده می‌گردد. انتخاب سوم برای ست کردن با موی بلوند، رنگ لنزهای بنفش تیره است که باعث ایجاد جذابیت و زیبایی بسیار زیادی خواهد شد. در درجه بعدی، می‌توانید رنگ‌های عسلی، قهوه‌ای روشن و یا فندقی را نیز مدنظر قرار دهید.
  • برای افرادی که موهای خرمایی و قهوه‌ای دارند، رنگ لنز قهوه‌ای تیره پیشنهاد می‌شود. سایه‌های موجود در رنگ لنز قهوه‌ای تیره، تناسب بسیار زیادی با رنگ موهای قهوه‌ای دارد و یک چهره طبیعی و زیبا را می‌سازد. رنگ فندقی نیز، گزینه بسیار مناسب دیگری است که ساختار چهره را حفظ کرده و زیبایی خاصی برای افراد دارای موهای قهوه‌ای ایجاد می‌کند.
  • به افرادی که دارای موی شرابی هستند، رنگ سبز پیشنهاد می‌شود؛ چراکه کنتراست بین این دو رنگ، باعث نمایش بیشتر زیبایی و درخشندگی چشم شده و هر رنگ سبز تیره‌ای، کاملاً به رنگ قرمز موها می‌آید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برای ایجاد تعادل، هرچه رنگ موهای قرمز روشن‌تر باشد، لازم است که رنگ لنز تیره‌تری انتخاب کنید. به‌عنوان گزینه دیگر، رنگ آبی نیز، درصورتی‌که رنگ سبز انتخابتان نیست، می‌تواند همین اثرگذاری را داشته باشد.

لنز چشم رنگی

– چه نوع لنز چشم رنگی، بهترین گزینه برای شماست؟

چشم‌های ما نیز همانند دیگر اعضای بدنمان، نیاز به سوزاندن مواد غذایی دارند تا همیشه سلامت و فعال باشند. این انرژی از طریق رگ‌های خونی به چشم می‌رسند و برای انجام گرفتن این کار، یعنی فرآیند سوخت‌وساز، نیاز به اکسیژن وجود دارد. از دیدگاه درجه و میزان شفافیت، لنزهای چشم رنگی به چهار دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. دسته اول که لنز چشم رنگی مات نام دارد، باعث ایجاد یک رنگ کاملاً متفاوت در چشمان فرد خواهد شد. لنزهای چشم رنگی مات طیف رنگی بسیار گسترده‌ای نیز داشته و بیشتر لنزهایی که در بازار وجود دارد، در این دسته جای می‌گیرند. در دسته دوم، لنزهای رنگی تشدیدکننده یا تقویت‌کننده قرار دارند که اندکی شفاف‌تر از لنزهای مات بوده و تنها اقدام به تشدید رنگ چشم شما می‌کنند. دسته سوم لنزها، لنزهای رنگی نامرئی هستند که به رنگ‌های کمرنگ و شفاف‌تری مجهزند و تنها برای تغییر بسیار کم‌رنگ چشم عرضه شده‌اند. در دسته آخر نیز، لنزهای چشم رنگی فیلتر جای می‌گیرد که برای موارد طبی کاربرد دارند و جزو اهداف زیبایی ظاهری به‌حساب نمی‌آیند.

– جنس لنز چشم رنگی چه باید باشد؟

لنزهای چشم رنگی، از دیدگاه جنس مواد تهیه‌شده نیز دارای دسته‌بندی‌های مختلفی هستند. در یک دسته‌بندی کلی، سه دسته لنز چشم رنگی وجود دارند که شامل لنزهای نرم، لنزهای قابل‌نفوذ گازی و لنزهای ترکیبی هستند. لنزهای چشم رنگی نرم، جنسی از پلاستیک‌های انعطاف‌پذیری به نام هیدروژل داشته که این مواد قادرند مقدار زیادی آب را در ساختار خود نگه داشته و باعث نرمی و لطافت لنز شوند. لنزهای نرم، بر اساس درصد و میزانی آبی که در تولید آن‌ها بکار رفته، تقسیم‌بندی می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که هرچه این درصد بیشتر باشد، نرمی بیشتری نیز در بافت لنز چشم رنگی احساس خواهد شد. بنابراین هرچقدر درصد آب لنز نرم بیشتر باشد، آسیب کمتری به چشم وارد می‌کند. دسته دوم لنزها که GP نیز نامیده می‌شوند، از گازهای قابل‌نفوذ درون ماده تشکیل‌دهنده لنز طبی تهیه شده‌اند و اجازه عبور اکسیژن به سمت قرنیه چشم را فراهم می‌کنند. ازآنجایی‌که ساخت و تولید این لنزها پیچیده‌تر از نوع اول بوده و از طبیعت میکروسکوپی برای انتقال اکسیژن بهره‌مند هستند و بر اساس میزان عبور اکسیژن، در یک واحد به نام Dk، به دسته‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. ازآنجایی‌که قرنیه قسمت عمده اکسیژن موردنیاز خود را مستقیماً از هوا تأمین می‌کند، سطح اکسیژن‌رسانی مناسب این لنزها، یک پارامتر اساسی در انتخاب آن‌ها بوده که تضمین‌کننده سلامت و راحتی چشمان شما در هنگام استفاده از لنز تلقی می‌شود. لنزهای چشم رنگی GP معمولاً از تركيب سيليكون و فلورايد ساخته می‌شوند و به همین دلیل، پروتئين و مواد ديگر را جذب نمي‌كنند. در دسته سوم نیز، لنزهای چشم رنگی ترکیبی جای می‌گیرند که در مرکز از عناصر لنزهای GP و در بخش‌های اطراف آن، از عناصر لنزهای نرم برای تولید آن‌ها استفاده شده است. این دسته از لنزها تا حد زیادی مانع از ایجاد خشکی چشم شده و سلامت آن را تضمین می‌کنند.

لنز چشم رنگی

– نکات پایانی انتخاب لنز چشم رنگی

در پایان باید گفت که انتخاب صحیح لنز، بر اساس رنگ، جنس و نوع آن‌ها، نیازمند توجه به پارامترهای گوناگونی است که می‌تواند با مشورت با متخصص، به امری آسان تبدیل شود. شناخت صحیح نوع لنز چشم رنگی و نحوه استفاده و نگهداری آن، امری بسیار مهم و شایان توجه است. از سوی دیگر، باید این نکته را مدنظر قرار دهید که انتخاب غیر صحیح این عنصر تزئینی، ممکن است پیامدهای نامناسبی را به همراه داشته باشد. ازاین‌ رو، انتخاب یک لنز بهداشتی، مناسب و باکیفیت، نیازمند دانستن نکات مختلفی، ازجمله آنچه در این مقاله مطالعه نموده‌اید، است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقالات زیر را مرور کنید :

ویژگی های بهترین مارک لنز طبی

کاملترین راهنمای انتخاب رنگ لنز چشم

انتخاب لنز | چگونه یک لنز را انتخاب کنیم

به نظر شما عینک بهتر است یا لنز ؟؟؟

تغییر رنگ چشم چگونه ممکن است؟

[/vc_column_text][woodmart_products layout=”carousel” spacing=”10″ element_title=”پرفروش ترین لنزهای رنگی چشم” taxonomies=”357″ slides_per_view=”5″ autoplay=”no” hide_pagination_control=”no” hide_prev_next_buttons=”no” center_mode=”no” wrap=”no” sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no” scroll_carousel_init=”no”][/vc_column][/vc_row]

2 دیدگاه در “لنز چشم رنگی چه خصوصیاتی دارد ؟ بهترین لنز چشم رنگی چیست ؟

  1. حلیمه گفت:

    سلام این درسته که لنز ابی به پوست های تیره نمیاد ؟ یا میاد ؟ چه رنگی برای پوست های تیره قشنگ تر میشه ؟ البته چشم های خودم هم عسلی روشنه

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر
      از تاخیر احتمالی بابت جوابگویی عذرخواهی میکنم .
      لنز آبی برای پوست های روشن زیبایی بیشتری داره همونطور که لنزهای طوسی و عسلی برای پوست های تیره جذاب ترند .
      —————————————————————————————————————————————————
      برای اطمینان بیشتر نسخه ی دکتر را برای همکارانم ارسال کنید تا مشاوره ی بهتری به شما بدهند .
      شماره واتس آپ : 09399333093
      شماره تماس : 65011529

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *