روش های محافظت از چشم در برابر صفحه های دیجیتالی موضوع این هفته لنز مارکت می باشد. امروزه تقریبا تمامی افراد روزانه ۵ الی ۶ ساعت از وقت خود را پشت صفحه های دیجیتالی می گذرانند. خیره شدن به صفحه نمایش کوچک گوشی موبایل برای ساعت ‌های طولانی می‌تواند در بهترین حالت خستگی چشم و در بدترین حالت آسیب های غیرقابل جبران برای چشم به بار بیاورد. اما در عین حال نمی توان ادامه‌ی زندگی را بدون گوشی های هوشمند و لپ تاپ را تصور کرد.

روش های محافظت از چشم

با این حال راه های ساده‌ای برای محافظت از چشم هنگام کار با این صفحات دیجیتالی وجود دارد. شاید استفاده از وسایل الکترونیکی به خصوص گوشی موبایل به طور دائمی آسیبی به چشم نرساند اما قطعا استفاده ی طولانی مدت از آن ها عوارض جانبی به همراه دارد که می تواند باعث آسیب به چشم ها شود.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

برخی از عوارض جانبی ناشی از استفاده ی طولانی مدت از وسایل الکترونیکی شامل تاری دید، درد در قسمت شانه و سر، خارش است. در ادامه لنز مارکت به بررسی چند مورد از روش های محافظت چشم در برابر صفحات دیجیتالی می پردازد.

پلک زدن را فراموش نکنید.

یکی از راه کار های مناسب برای مقابله با خستگی چشم موقع استفاده از صفحه های دیجیتالی، پلک زدم مداوم است. معمولا انسان می تواند در هر دقیقه ۲۰ بار پلک بزند، که این عدد در زمان استفاده از رایانه یا تلفن همراه کم تر شده و این کم شدن باعث ایجاد خشکی می شود. خیره شدن برای زمان طولانی به صفحه نمایش چشم ‌ها را خشک می ‌کند و راه طبیعی برای مقابله با خشکی چشم پلک زدن است.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

پلک زدن اثر منفی اشعه‌های صفحه نمایش را کاهش می‌دهد. پاشیدن کمی آب به چشم‌ها هم کمک بسیاری می‌کند. همین آب عادی‌ که روزانه از آن استفاده می‌کنیم هم کافی است و به قطره و اشک مصنوعی نیازی نیست.

فاصله ی مناسب را رعایت کنید.

اپتومتریست ها توصیه می کنند که حداقل به اندازه یک بازو از دستگاه فاصله بگیرید. اگر با کامپیوترهای رو میزی کار می کنید باید فاصله مانیتور را با بدنتان جوری تنظیم کنید که هنگامی که دستتان را دراز می کنید نوک انگشتتان به صفحه مانیتور برسد. چشم ها به صفحات دیجیتالی حساس اند، بهتر است برای کار کردن با گوشی موبایل خود حداقل آن را در فاصله ی ۱۶ تا ۱۸ اینچی نگه دارید، حتما فاصله ی مناسب را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. 

به طور منظم به چشم ها استراحت بدهید.

حتما این توصیه را قبلا شنیده‏اید که بعد از هر ۲۰ دقیقه کار با هر وسیله دیجیتالی، نگاه خود را از صفحه مانیتور آن بردارید و به چشم‏ ها استراحت دهید. اما در حین کار، فراموش کردن این نکته بسیار زیاد رخ می‌‏دهد. به همین دلیل باید این روش را تبدیل به عادت کنید و ذهن خود را با آن سازگار نمایید. برای شروع ساعت هشدار گوشی خود را تنظیم و از قانون .۲/.۲/.۲ پیروی کنید.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

در قانون ٢٠/٢٠/٢٠ باید بعد از ٢٠ دقیقه به مدت ٢٠ ثانیه به جسمی با رنگ سرد که ٢٠ فوت (تقریبا ٦ متر) از شما فاصله دارد خیره شوید. برای مثال می‏توانید از پنجره به آسمان و درختان بیرون نگاهی بیندازید. وقتی به یک جسم نزدیک مانند صفحه های دیجیتالی نگاه می کنید عضله چشم‌‏ها منقبض می‌‏شود. با تمرین گفته شده چشم‌‏ها از این انقباض رها می‏ شوند و باعث استراحت و سلامت آن‏ها می‏‌ گردد.

این راه حل را هر ۲۰ دقیقه تکرار کنید تا به یکی از عادات طبیعی شما تبدیل شود.

نور محیط کار خود را بررسی کنید.

از کار کردن در یک اتاق تاریک که تنها منبع روشنایی، صفحه کامپیوتر شما باشد اجتناب کنید. این روش یک عادت به شدت ناسالم است و بسیار به چشم ‌‏ها آسیب وارد می‏‌ کند. می‏ توانید برای محافظت از چشمان خود و رفع این مشکل، از یک نور پس‏‌زمینه استفاده کنید و آن را در پشت مانیتور خود قرار دهید تا از شدت نور صفحه نمایش کاسته شود.

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

سپس روشنایی مانیتور را با نور پس‏‌زمینه مطابقت بدهید تا هیچ کدام از دیگری بیشتر و قوی ‏‌تر نباشد. 

تمیزی صفحات دیجیتالی را فراموش نکنید.

طبیعی است که صفحه ی موبایل شما دائما کثیف باشد چون همواره دستتان را به صفحه گوشی می زنید که این یک عامل غیر بهداشتی برای سلامت بدن شما و همچنین چشم های شما است که فشار زیادی به چشم وارد می شود و علاوه بر آن آلودگی ها به چشم نفوذ پیدا می کند. برای حفاظت از چشم در برابر آلودگی موبایل بهتر است دائم با یک دستمال ساده، صفحه ی گوشی خود را بدون نمدار کردن تمیز کنید.

محافظ صفحه ی ضد بازتاب تهیه کنید.

بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی با صفحه‌ نمایش‌های ضد بازتاب عرضه می‌شوند. با این ‌حال اگر گوشی شما از این قابلیت برخوردار نیست، هرچه زودتر چنین صفحه‌ای تهیه کنید. صفحه‌های ضد بازتاب گران نیستند، اما تاثیر به سزایی در کاهش آسیب به چشم دارند. این صفحه ‌ها میزان نور آبی‌ای را که به چشم شما می‌رسد، کاهش می‌دهند.

از دکتر بخواهید برایتان عینک مخصوص تجویز کند.

از چشم پزشک بخواهید برایتان عینک مخصوص تجویز کند تا با استفاده از آن میزان تابش و فشار چشمی شما کاهش یابد. این عینک ها به شما کمک می کند تا چشمتان را از آسیب های ناشی از کار زیاد با وسایل دیجیتالی حفظ کنید. 

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

از اشک مصنوعی استفاده کنید.

برای انواع خستگی چشم، چه ناشی از رایانه و چه دستگاه های همراه باشد، اشک مصنوعی می تواند ابزاری عالی در آسایش و راحتی چشم شما باشد. می توانید انواع مختلف اشک مصنونی را از سایت لنز مارکت تهیه کنید.

سخن پایانی در باب روش های محافظت از چشم

با پیشرفت علم تقریبا برای انجام تمام امور از سیستم های رایانه ای و صفحات دیجیتالی استفاده می شود و تمامی افراد اغلب وقت خود را در این صفحات می گذرانند. در این بین نباید مراقبت از چشم ها را که یکی از اندام های مهم بدن هستند را فراموش کرد. مراقبت صحیح از چشم ها، باعث حفظ بینایی و جلوگیری از انواع عیوب انکساری چشم می شود.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

به همین دلیل لنز مارکت توصیه می کند، سعی کنید تا حد امکان در نور مناسب و فاصله ی اصولی از گوشی یا مانیتور خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *