به خرید لنزهای رنگی فکر می کنید؟ این عالی است! فقط نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید بدانید. لنزهای رنگی دارای طیف وسیعی از رنگ ها، برنامه های استفاده و نیازهای مراقبت هستند. مشاوره هنگام خرید لنز رنگی بسیار اهمیت دارد.

[vc_row][vc_column]

[vc_column_text text_larger=”no”]لنزهای رنگی، لنزهایی هستند که ظاهر چشم شما را تغییر می دهند. برخی از آن ها رنگ چشم شما را کاملاً دگرگون می کنند، در حالی که برخی دیگر فقط یک تغییر ظریف در چشم ها ایجاد می کنند.

ما در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که مشاوره هنگام خرید لنز رنگی چه اهمیتی دارد.[/vc_column_text][vc_column_text text_larger=”no”]

لنز رنگی چیست؟

فناوری لنزهای چشمی بسیار پیشرفته است. برخی از برندهای لنزهای رنگی می توانند جلوه ایی درخشان به چشم های شما بدهند یا باعث شوند عنبیه چشم شما بزرگتر نشان داده شود.

لنزهای رنگی هم می توانند لوازم جانبی آرایشی و بهداشتی باشند و هم تجهیزات پزشکی. این بدان معنی است که آن ها هم دارای نمره برای تصحیح بینایی (لنز رنگی طبی) و هم بدون نمره هستند.

انواع لنزهای رنگی در مشاوره هنگام خرید لنز رنگی

لنزهای رنگی دارای انواع مختلفی هستند، از جمله:

  • لنزهایی با ته رنگ قابل دید

لنزهایی که دارای ته رنگ قابل دید هستند، تغییری در رنگ چشم شما ایجاد نمی کنند. این یک ویژگی هوشمندانه است که تشخیص لنزهای چشمی را آسان تر می کند. ته رنگ های قابل دید معمولاً سبز کم رنگ یا آبی هستند. اگر تاکنون لنز چشمی خود را روی زمین انداخته باشید، می فهمید که این ویژگی چقدر می تواند مفید باشد.

برخی از ته رنگ ها فقط در یک طرف لنز اعمال می شوند، بنابراین می توانید ببینید که داخل لنز کدام طرف است. این مورد به ویژه اگر کاربر جدیدی هستید و تلاش می کنید لنزهای چشمی را در چشم خود قرار دهید، بسیار مفید است. لنزهای دارای ته رنگ قابل دید برای هر رنگ چشمی مناسب هستند زیرا وقتی لنز در چشم قرار گرفت، ته رنگ، قابل مشاهده نیست.

  • لنزهای دارای رنگ تقویت کننده

لنزهای رنگی دارای رنگ تقویت کننده در انتهای مقیاس رنگی، لنزهای رنگی قرار دارند. این لنزها به طور دقیق رنگ طبیعی چشم شما را تغییر نمی دهند اما باعث تقویت رنگ آن می شوند. عنبیه چشم شما (قسمت رنگی) یک رنگ یکپارچه نیست و از تکه های رنگی در سایه های مختلف تشکیل شده است. رنگ های تقویت کننده، جزئیات رنگ طبیعی چشم شما شبیه سازی می کنند.

مثلا لنزهای قهوه ایی برای افرادی که دارای رنگ چشم قهوه ایی هستند، نمونه ایی از لنزهای رنگی تقویت کننده به شمار می روند. دایره رنگی این لنزها باعث می شود عنبیه شما مشخص تر و چشم شما بزرگتر به نظر برسد.

  • لنزهای رنگی

هر لنزی که چشمان شما را از یک رنگ به رنگ دیگر تبدیل کند، یک لنز رنگی است. این لنزها مات هستند و کاملا عنبیه طبیعی چشم شما را پوشش می دهند. در نتیجه، افراد چشم سبز می توانند به مدت یک روز چشم های آبی داشته باشند و بلعکس. تغییر رنگ چشم های تیره چالش برانگیز است اما برخی از لنزها به اندازه کافی مات هستند تا چشم های قهوه ایی را تبدیل به آبی یا سبز درخشان کنند.

مشاوره هنگام خرید لنز رنگی چه اهمیتی دارد:

برخی از افراد چندین سال است از لنزهای رنگی استفاده می کنند و جزء کاربران باسابقه در استفاده از لنزهای رنگی هستند و برخی به تازگی می خواهند از لنزهای رنگی استفاده کنند. در هر صورت افراد باید قبل از خرید لنزهای رنگی، اطلاعاتی را از چشم پزشک، بینایی سنج و یا فروشنده لنزهای رنگی کسب کنند و از آن ها مشاوره های لازم را دریافت کنند.

چون که لنزهای رنگی جزء کالاهای پزشکی محسوب می شوند و مستقیما با چشمان فرد در ارتباط هستند پس روی سلامت چشم ها تاثیر زیادی می گذارند و علاوه بر اینکه باید به خوبی از آن ها مراقبت کرد، باید با دقت زیادی نیز انتخاب شوند و این امر مستلزم آن است که با اشخاص خبره مشاوره هایی را انجام دهید تا بتوانید لنز رنگی عالی و متناسب با چشمان خودتان را خریداری کنید.

انتخاب و خرید لنزهای رنگی ممکن است کمی شما را دچار سردرگمی کند، زیرا این نوع از لنزها دارای انواع و برندهای گوناگون هستند و ممکن است فردی که می خواهد آن ها را خریداری کند، در انتخاب خود دچار تردید شود اما اگر از افراد خبره و افرادی که سالهاست در این کار هستند و همه جزئیات مربوط به لنزها را می دانند، مشاوره خوب دریافت کنید، به راحتی می توانید انتخاب مناسب و متناسب با چشمان خود را داشته باشید.

مشاوره هنگام خرید لنز رنگی

نکاتی که باید در مشاوره هنگام خرید لنز رنگی در نظر بگیرید:

شما باید از فردی که از او مشاوره دریافت خواهید کرد، یک سری سوالات بپرسید و برطبق راهنمایی های او و همچنین مطالعاتی که خود انجام داده اید، لنز رنگی مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

از جمله نکات و سوالاتی که می توان مشاوره هنگام خرید لنز رنگی پرسید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چشم هایم تیره است. کدام لنزهای رنگی برای رنگ چشم من مناسب هستند؟

اگر چشمانی تیره دارید، مناسب ترین لنزها برای شما، لنزهای رنگی مات هستند. لنزهای مات از رنگ های عمیق تری برای ایجاد تغییر کامل تر در رنگ چشم شما استفاده می کنند که می تواند چشم های قهوه ایی تیره را به رنگ آبی یا سبز تبدیل کنند. این لنزها به طور کلی در ایجاد تغییر چشمگیر در رنگ چشم بهترین هستند.

اگر فقط می خواهید یک تناوب ظریف در رنگ چشم خود ایجاد کنید، رنگ های زیادی وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. لنزهای مات در سایه های مختلف آبی، سبز، قهوه ای، خاکستری و سایر رنگ ها، جایگزین های مناسبی هستند.

  • چشمان روشنی دارم. کدام لنزهای رنگی برای من مناسب تر هستند؟

دو نوع لنز چشمی رنگی برای افرادی که دارای رنگ چشم روشن هستند، طراحی شده است: لنزهای مات و لنزهای تقویت کننده رنگ. لنزهای مات از رنگ های عمیق برای تغییر کامل رنگ چشم استفاده می کنند و به یک فرد با چشم روشن اجازه می دهد تا چندین رنگ مختلف از جمله چشم های تیره را نیز تجربه کند. برای یک تغییر چشمگیر، لنزهای مات بهترین راه حل را ارائه می دهند.

برای تغییر ظریف تر در رنگ چشم طبیعی خود، می توانید لنزهای تقویت کننده رنگ را امتحان کنید، این لنزها به طور خاص برای افرادی که دارای چشم روشن هستند، طراحی شده است. این لنزها با ایجاد تغییر ظریفی بر رنگ طبیعی چشم شما تأکید می کنند و رنگ آن را تقویت می کنند.

  • لنز با رنگ طبیعی چیست؟

بسیاری از لنزهای رنگی از الگوی رنگی استفاده می کنند تا رنگ چشم را تا حد ممکن طبیعی نشان دهند. به این لنزها، لنزهای با رنگ طبیعی گفته می شود.

چگونگی ظاهر شدن این لنزها روی چشم از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود زیرا رنگ چشم افراد با هم متفاوت است.

  • من به اصلاح بینایی احتیاج ندارم. آیا می توانم از لنزهای رنگی استفاده کنم؟

اگر به منظور اصلاح بینایی خود به لنزهای چشمی نیازی ندارید، باز هم می توانید لنزهای چشمی رنگی را فقط برای زیباتر کردن رنگ چشم های خود و بدون قدرت اصلاح بینایی، خریداری کنید.

بهتر است قبل از استفاده از لنزهای رنگی، ابتدا با یک چشم پزشک مشورت کرده و نسخه پزشکی خود را تهیه کنید. این کار برای اطمینان از این است که می دانید از کدام لنزهای رنگی استفاده می کنید. این کار باعث می شود تجربه استفاده راحت تری برای شما فراهم شود.

  • ماندگاری لنزهای رنگی چقدر است؟

لنزهای رنگی دارای مدت زمان ماندگاری روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه هستند لنزهای رنگی روزانه در پایان هر روز دور انداخته می شوند اما لنزهای دیگر را باید هر شب از چشم خارج کرده، تمیز کرد و در محلول لنز تمیز نگهداری کرد. در صورت تحریک شدن چشم شما با لنزها، باید استفاده از آن ها را متوقف کنید.

مشاوره هنگام خرید لنز رنگی

و سخن آخر مشاوره هنگام خرید لنز رنگی

امروزه بسیاری از افراد از لنزهای رنگی برای زیباتر کردن رنگ چشم های خود استفاده می کنند.

مشاوره هنگام خرید همه لنزهای چشمی و به خصوص لنزهای رنگی بسیار اهمیت دارد. زیرا چه فرد سالیان سال باشد که از لنزهای رنگی استفاده می کند و و یا اینکه به تازگی بخواهد لنزهای رنگی را تجربه کند، می تواند اطلاعات جدیدتر و بهتری از طریق مشاوره با افراد خبره کسب کند.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید هنگام خرید لنزهای رنگی در نظر گرفت، خرید این لنزها از یک فروشگاه معتبر است.

سایت لنز مارکت یکی از بهترین و بزرگترین فروشگاه های آنلاین فروش لنز و مایع لنز در ایران است و یکی از معتبرترین جاهایی است که می توانید برای خرید لنزهای رنگی خود به آن ها اعتماد کنید.

لنزهای رنگی موجود در سایت لنز مارکت دارای تنوع رنگی بالا، کیفیت فوق العاده و قیمت های مناسبی هستند و فرد می تواند بنا به بودجه و خواسته خود بهترین لنز رنگی را از سایت لنز مارکت تهیه کند.

همچنین می توانید هنگام خرید لنزهای رنگی از سایت لنز مارکت از مشاوره با کارشناسان خبره این سایت نیز استفاده کنید، کارشناسان سایت لنز مارکت، شما را تا انتخاب یک لنز رنگی با کیفیت و مناسب راهنمایی کرده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند.

 

منابع:

https://www.perfectlensworld.com/articles/everything-need-to-know-color-contact-lenses

https://www.lenstore.co.uk/coloured-lens-advice[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *