چشم یکی از نعمت های بزرگ انسان است که هر فردی باید قدردان آن باشد و به خوبی از آن مراقبت کند. یکی از بیماری های شایع چشم، خستگی چشم است. خستگی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که ماهیچه‌های چشم نتوانند استراحت کافی، آبرسانی و محافظت در برابر فعالیت زیاد را در مدت طولانی دریافت کنند. تا آخر این مطلب همراه لنز ملرکت باشید تا با بهترین حرکات ورزشی برای رفع خستگی چشم آشنا شوید.

حرکات ورزشی رفع خستگی چشم

با گذشت زمان، چشمان شما به درد می‌آیند و احساس خستگی می‌کنند. که ‌گاهی‌ هم ممکن است این خستگی چشم به‌دلیل قرارگیری بیش ‌از حد در برابر اشعه‌های مضر، تابش خیره‌کننده و آلاینده‌های هوا باشد. آستنوپی نام دیگر خستگی چشم است که یکی از مشکلات و بیماری‌های شایع چشم است.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

خستگی چشم اغلب دلیل حادی برای بروز آن وجود ندارد و معمولا به خاطر خیره‌شدن به صفحه کامپیوتر برای مدت طولانی یا زور زدن برای دیدن در نور کم بروز می‌کند. در برخی اوقات هم این خستگی چشم به دلیل عیوب انکساری چشم مانند دوربینی یا آستیگماتیسم است. در کل این مشکل با استراحت‌دادن به چشم‌ها از بین می‌رود، مگر اینکه دلیل محکم‌تری پشت آن باشد.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اگر چشم‌هایتان زیاد خسته می‌شود و این موضوع باعث ناراحتی شما می‌شود،

حرکات ورزشی چگونه باعث رفع خستگی چشم می شوند؟

مطالعات نشان داده است که استفاده از تکنولوژی مدرن موجب ایجاد خستگی چشم می‌شود. اکثر ما از رایانه، تلفن هوشمند یا تلویزیون استفاده می‌کنیم. در نتیجه، هر روز عده بیشتری دچار مشکلات دید شده و مجبورند از لنزهای تماسی و عینک استفاده کنند. اما شما می‌توانید جلوی کاهش دید خود را بگیرید.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

با انجام تمرینات چشمی ذکر شده در ادامه می‌توانید عضلات چشمی سالم تری داشته و خستگی چشم خود را کاهش دهید. تمرینات چشمان درست مثل تمرینات دست و پا هستند. هر چه عضلات چشم قوی‌تر شوند، استقامت و بینایی شما نیز بیشتر خواهد شد و احتمال این که بعدها به علت خستگی چشم، دچار آسیب چشم شوید کمتر می‌شود.

بهترین حرکات برای رفع خستگی چشم

در این قسمت به بررسی بهترین حرکات ورزشی برای خستگی چشم می پردازیم تا شما با انجام این ورزش ها از خستگی چشمانتان جلوگیری کنید.

  • پلک زدن

آیا می‌دانستید کاری به سادگی پلک زدن می‌تواند به شما کمک ‌کند تا بهتر ببیند؟ این به این دلیل است که پلک زدن کمک می‌کند تا چشم مرطوب بماند و شما بتوانید زمان طولانی‌تری نگاهتان را متمرکز کنید. مشکل این جا است که افراد وقتی با دستگاه‌های دیجیتال کار می‌کنند، به اندازه کافی پلک نمی‌زنند. در نتیجه، این منجر به خستگی چشم و ضعف بینایی می شود.

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اما چرا پلک زدن به چشم کمک می‌کند؟ در این جا کار پلک‌ها برای چشم در واقع شبیه برف پاک کن شیشه اتومبیل است. هر بار که چشم‌ها را باز و بسته می‌کنید، غدد میبومین رطوبتی برای تمیز کردن چشم‌ها ترشح می‌کنند. پلک زدن به چشم کمک می‌کند تا دوباره آماده تمرکز شود. به همین دلایل، این تمرین باعث کاهش خستگی چشم می‌شود.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

در اینجا نحوه انجام تمرین پلک زدن را شرح می‌دهیم:

یک تایمر را روی دو دقیقه تنظیم کنید و هر چهار ثانیه یک بار پلک بزنید. هنگامی که این تمرین را انجام می‌دهید، متوجه خواهید شد که چشمان شما احساس خستگی و تنش کمتری دارند.

  • پوشاندن چشم با کف دست

این تمرین ساده می‌تواند به کاهش خستگی و فشار چشم کمک کند. بهترین زمان برای انجام این تمرین زمانی است که چشم‌های شما نیاز به آرامش دارند. به همین دلیل، بسیاری از مردم در فواصلی که کار با رایانه یا تماشا تلویزیون را متوقف می‌کنند حرکت پوشاندن چشم‌ها با کف دست را انجام می‌دهند. روش اجرای این تمرین آسان است. آرنج‌های خود را روی میز تحریر و یا میز قرار دهید و به سمت جلو خم شوید.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اگر میزی در اختیار نداشتید می‌توانید آرنج‌هایتان را روی زانوهای خود قرار داده و به جلو خم شوید. چشمانتان را ببندید و دستانتان را روی چشمانتان قرار دهید. نحوه قرارگیری دست مهم است: مرکز کف دست باید چشمان را پوشش دهد، نوک انگشتان باید روی پیشانی باشد و پایین کف دست باید روی گونه قرار بگیرد.

روی چشمانتان فشار نیاورید، باید بتوانید به راحتی پلک بزنید. برای دو تا سه دقیقه در این حالت باقی بمانید. هنگام کار با دستگاه‌های دیجیتال، این تمرین را سه بار در روز تکرار کنید. دلیل تاثیر این تمرین چشم این است که فشار دست‌ها در اطراف چشم به کاهش فشار عضلات کمک کند.

  • چرخش چشم ها

با کمری صاف و ستون فقرات کشیده و مستقیم بنشینید و با آرامش نفس بکشید. ماهیچه‌های چشم و صورت خود را ریلکس کنید تا نگاهتان خیره نباشد. بدون حرکت سر ، نگاه خود را به سمت سقف ببرید. سپس چشمان خود را به آرامی در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، تا حد امکان سعی کنید با چشمانتان دایره‌های بزرگ‌تری بزنید.

همانطور که این کار را انجام می‌دهید، به آرامی نگاه خود را روی اشیا اطراف خود بچرخانید سعی کنید حرکت چشمتان هموار و روان باشد. این روند را سه بار تکرار کنید، سپس چشم‌ها را بسته و سعی کنید آرام باشید. هنگامی که احساس کردید آماده‌اید، همان حرکت چرخش چشم را سه بار بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام دهید.

  • ماساژ چشم ها

روی چشم‌های خود کمپرس گرم یا سرد انجام دهید:

یک حوله را در آب گرم و حوله دیگری را در آب سرد خیس کنید. حوله گرم را روی صورت خود قرار دهید طوری که کاملا روی ابروها، پلک‌ها ( که بسته هستند) و گونه‌ها را پوشانده باشد. بعد از سه دقیقه، حوله گرم را بردارید و حوله سرد را روی صورت خود قرار دهید. این کار را به تناوب با دو حوله ادامه دهید، و در نهایت حتما کار را با کمپرس سرد خاتمه دهید. تغییرات دما روی صورت باعث انقباض و اتساع عروق می‌شود، این تغییرات فیزیولوژیک باعث شادابی چهره و پوست اطراف چشم‌ها خواهد شد.

پلک خود را ماساژ دهید:

دستان خود را به خوبی بشویید. سپس، چشمان خود را ببندید و آن‌ها را به مدت یک تا دو دقیقه با حرکات دایره‌ای انگشتان خود ماساژ دهید. دقت کنید که زمانی که چشم‌ها را ماساژ می‌دهید فشار انگشتانتان باید بسیار کم باشد. فشار کم به شادابی چشمان شما کمک می‌کند.

سخن پایانی در باب رفع خستگی چشم

خستگی چشم یکی از مشکلات چشمی است که تقریبا برای هر فردی یک بار اتفاق افتاده است. شما با انجام برخی از ورزش ها می توانید این خستگی را کاهش دهید. لنز مارکت در این مطلب چند مورد از بهترین ورزش های رفع خستگی چشم را با شما عزیزان به اشتراک گذاشته است. اگر از افرادی هستید که با دستگاه های دیجیتالی زیاد در تماس هستید، سعی کنید حتما این ورزش ها را انجام دهيد تا از بروز خستگی چشم جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *