لنز پلی ویو چیست ،لنزهای پلی ویو چه ویژگی هایی دارند؟ در این مقاله به این پرسش ها می خواهیم جواب بدهیم.لنزهای رنگی پلی ویو (PolyVue) در حال حاضر جزء بهترین لنز های امروزی به شمار می روند.لنزهای پلی ویو دارای تنوع رنگ زیاد و جذابی هستند.

لنزهای رنگی نمره دار و بدون نمره پلی ویو در سری سالانه تولید می شوند، این لنزها روزانه و فصلی ندارند. مدت زمان استفاده از لنزهای پلی ویو یک سال است و به نسبت لنزهای روزانه، ماهانه و فصلی بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

انواع لنزهای چشمی

انواع مختلفی از لنزهای چشمی وجود دارند و استفاده از هر یک از آن ها بستگی به نوع اختلال چشم، سبک زندگی و نیازهای شخصی یا بهداشتی فرد دارد.

بیایید در مورد انواع لنزها بیشتر بدانیم:

لنزهای صلب

لنزهای صلب از مواد کمی انعطاف پذیر ساخته شده اند. لنزهای صلب نسبت به لنزهای ژلاتینی ناراحتی بیشتری برای فرد ایجاد می کنند و چسبنده تر نیز هستند اما در موارد آستیگماتیسم نامنظم و کراتوکونوس، کیفیت بینایی بهتری را ارائه می دهند.

لنزهای نفوذپذیر به گاز

این لنزها عملاً ترکیبی از لنزهای صلب و لنزهای ژلاتینی هستند. این لنزها با مخلوطی از موادی ساخته می شوند که اگر چه انعطاف پذیر نیستند اما امکان اکسیژن رسانی بهتر و در نتیجه راحتی بیشتری را فراهم می کنند.

لنز اسکلرال

لنزهای اسکلرال نوع نسبتاً جدیدی از لنزهای چشمی هستند که به طور گسترده ایی در موارد مبتلایان به کراتوکونوس یا زخم های قرنیه استفاده می شوند. اگرچه این لنزها صلب بوده و بسیار انعطاف پذیر نیستند اما راحتی زیادی را ایجاد می کنند، زیرا از طریق صلبیه، یعنی قسمت سفید چشم و نه قرنیه پشتیبانی می شوند.

لنزهای ژلاتینی

لنزهای ژلاتینی رایج ترین نوع لنزهای چشمی هستند که کاملاً انعطاف پذیر، چسبنده و راحت هستند. لنزهای توریک از نوع لنزهای ژلاتینی هستند. این لنزها آستیگماتیسم را اصلاح می کنند، خواه با نزدیک بینی یا دوربینی همراه باشد یا نباشد.

لنزهای چند کانونی

این لنزها به طور کلی برای افراد مسن و کسانی که از پیرچشمی رنج می برند، مناسب است. این لنزها به حفظ تمرکز بصری خوب در فواصل مختلف کمک می کند.

لنزهای درمانی

این لنزها با نظارت پزشکی استفاده می شوند، آن ها عمدتا در طی پس از عمل و در مواردی برای زخم قرنیه استفاده می شوند. این لنزها معمولاً ژلاتینی هستند و از نفوذ پذیری اکسیژن بالایی برخوردار هستند.

لنزهای زیبایی

لنزهای چشمی رنگی که معمولا مردمک چشم را نیز بزرگتر نشان می دهند، برای اهداف زیبایی استفاده می شوند. این لنزهای رنگی ممکن است نمره دار (طبی) و یا بدون نمره باشند.

لنز پلی ویو چیست ؟

در پاسخ به جواب لنز پلی ویو چیست میتوان گفت لنزهای نرم پلی ویو ساخت کشور کره جنوبی می باشند.لنزهای پلی ویو از سیلیکون هایدروژل ساخته شده اند، این ماده باعث راحتی لنزها شده و کیفیت لنزها را بسیار بالا می برد، همچنین باعث اصلاح نزدیک بینی و دور بینی نیز می شود.

لنزهای پلی ویو، رنگی هستند و در سری سالانه تولید می شوند. این لنزهای سالانه در دو نوع نمره دار و بدون نمره توزیع می شوند.لنزهای رنگی سالانه پلی ویو رنگ های طبیعی دارند، این لنزها برای خانم های جوان بسیار مناسب هستند.

افراد می توانند از لنزهای پلی ویو استفاده کرده و رنگ چشمان خود را زیباتر کنند، همچنین می توان از این لنزها در جشن ها و مهمانی ها نیز استفاده کرد.لنزهای پلی ویو برای چشم های تیره و همچنین روشن نیز بسیار مناسب هستند.

لنز پلی ویو دارای لایه های نازک و لبه های باریک بوده و این باعث می شود که فرد با این لنزها احساس راحتی کند و احساس نکند که لنزی داخل چشم او قرار دارد.

 

لنز پلی ویو چیست؟

ویژگی های لنزهای پلی ویو

لنزهای پلی ویو دارای آبرسانی بسیار بالا یعنی 45 درصد هستند و این باعث می شود که افراد در لنزها و همچنین چشم خود احساس خشکی نکنند.قطر لنزهای رنگی پلی ویو 14.5 میلی متر است.

لنزهای پلی ویو مخصوص مردمک های متوسط تا نسبتا درشت هستند و این مردمک ها را کاملا می پوشانند.لنزهای پلی ویو بدون حرکت در داخل چشم باقی می مانند. لنزهای پلی ویو دارای راحتی بسیار بالایی هستند.

لنزهای پلی ویو باعث قرمزی چشم نمی شوند.لنزهای پلی ویو باعث دید عالی شخص در طول روز می شوند.لنزهای رنگی سالانه پلی ویو دارای تنوع در رنگ هستند.

لنزهای رنگی سالانه پلی ویو در چه رنگ‌هایی عرضه می‌شوند؟

تا اینجا به پرسش لنز پلی ویو چیست و چه ویژگی هایی دارد پاسخ دادیم در زیر رنگ های این نوع لنز را ذکر می کنیم.

لنزهای پلی ویو در رنگ ‌های عاجی، سرمه ‌ایی، زرد – قهوه‌ ایی، زرد طلایی، طوسی روشن متمایل به آبی، سبز، آبی، عسلی، کاراملی، شکلاتی و فندقی موجود هستند.

رنگ عاجی (Ivory) لنزهای پلی ویو بر روی چشم ‌های تیره، به رنگ طوسی روشن با کمی تناژ عسلی دیده می‌شود.رنگ سرمه ‌ایی (Marine) لنزهای پلی ‌ویو روی چشم ‌های تیره، آبی با تناژ سبز عسلی با دور مشکی دیده می‌شود.

اگر چشم ‌های تیره دارید و می‌ خواهید چشم ‌هایتان طوسی روشن با رگه ‌های عسلی باشد باید لنز زرد-قهوه‌ ایی پلی ویو را خریداری کنید، اما اگر می‌ خواهید لنز روی چشم‌ های شما سبز طبیعی باشد، باید رنگ زرد طلایی را بخرید.مزیت همه‌ این رنگ ‌ها این است که با رنگ اصلی چشم شما ترکیب می ‌شوند و در نتیجه رنگی بسیار طبیعی و گیرا به چشم ‌هایتان می ‌بخشند.

حتما متوجه شده ‌اید که تمامی لنزهای رنگی بر اساس رنگ طبیعی چشم، رنگ پوست و رنگ موهای فردی که از آن ها استفاده می ‌کند، متغیر هستند، یعنی همه این عوامل روی رنگ نهایی لنز در چشم‌ ها تاثیر می‌گذارند. البته این تاثیر خیلی اندک است اما لازم است پیش از خرید به این موضوع توجه داشته باشید.

نکات احتیاطی در هنگام استفاده از لنزهای پلی ویو

هنگام خواب از لنزهای پلی ویو استفاده نکنید.

هنگام پخت و پز از استفاده از لنزهای پلی ویو خودداری کنید.

هنگام استفاده از لنزهای پلی ویو از تماس آب با چشم خودداری کنید.

اگر لنز پلی ویو شما روی زمین افتاد از آن ها استفاده نکنید.

اگر چند روز است که از لنزهای پلی ویو خود استفاده نکرده اید، محلول لنز خود را عوض کنید.

محفظه لنز پلی ویو خود را هر دو تا سه ماه یک بار تعویض کنید.

بعد از اینکه لنز پلی ویو را از چشم خارج کردید، آن را به آرامی با محلول مالش دهید. سپس هر کدام از لنزها را قبل از قرار دادن در محفظه نگهداری لنز، با محلول تازه بشویید. مطمئن باشید که به اندازه کافی محلول در محفظه نگهداری لنز ریخته اید تا لنزها را به طور کامل بپوشاند. حتی اگر روی بسته بندی محلول لنز استفاده شده توسط شما نوشته”بدون مالش”، باز هم برای پاک کردن میکروب ها باید هر لنز را کاملا تمیز کنید.

9 کاری که هرگز نباید با لنزهای خود انجام دهید

پس از دریافت پاسخ لنز پلی ویو چیست و آشنایی با ویژگی های این لنز استفاده صحیح از لنزهای چشمی برای محافظت از بینایی بسیار مهم است. بیایید با هم 9 کاری را که هرگز نباید با لنزهای خود انجام دهیم، مرور کنیم:

هرگز بدون شستن دست ها به لنزهای خود دست نزنید.

اگر بدون شستن دست ها به لنزهای چشمی خود دست بزنید، باکتری هایی را به آن ها منتقل خواهید کرد. باکتری ها در یک مکان نمی مانند، آن ها به اطراف حرکت می کنند، بنابراین بعد از اینکه فقط یک بار لنز خود را بدون شستن دست ها لمس کردید، لنز و همچنین چشم شما را فرا می گیرند. شستن دست ها قبل از لمس لنزها از عفونت های باکتریایی جلوگیری می کند.

هرگز از محلول لنز کهنه، مجددا استفاده نکنید.

محلول لنز برای ضد عفونی و تمیز کردن لنزهای شماست. حتی اگر از لنزهای چشمی روزانه استفاده می کنید، باید همیشه مقداری محلول داشته باشید. می توانید لنزهای روزانه خود را برای استراحت چشم و یا دوش گرفتن از چشم خود خارج کنید.

قبل از قرار دادن لنزها در چشم، باید آن ها را در یک محلول تازه ضد عفونی کنید، اما هرگز نباید از محلول هایی که استفاده کره اید، مجددا استفاده کنید. محلول های استفاده شده به هر باکتری زمان کافی برای رشد و تکثیر داده است. اگر باکتری ها روی لنز شما قرار بگیرند و سپس وارد چشم شما شوند، می توانند به یک عفونت جدی تبدیل شوند.

 هرگز از لنزهایی که دوره استفاده آن ها تمام شده، مجددا استفاده نکنید.

مثلا اگر از لنزهای روزانه استفاده می کنید، باید پس از پایان روز، آن ها را از چشم خارج کرده و دور بیندازید و هرگز نباید مجددا از آن ها استفاده کنید. لنزهای روزانه نازک تر و شکننده تر از لنزهای دیگر هستند. همچنین رطوبت را به خوبی نگه نمی دارند. اگر سعی کنید دوباره از آن ها استفاده کنید، چشمان شما خشک و تحریک می شوند.

هرگز لنزهای چشمی افتاده روی زمین را در چشمان خود قرار ندهید.

اگر لنزچشمی تان روی زمین افتاد، به هیچ وجه دیگر از آن ها استفاده نکنید. خطرات بهداشتی استفاده از لنزهای آلوده بسیار جدی است و ارزش ریسک کردن را ندارد.

هرگز از اسپری در اطراف لنزها استفاده نکنید.

اگر می خواهید از اسپری (مانند اسپری مو) استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که چشمان خود را کاملا بسته اید. این اسپری ها می توانند روی لنزهای شما قرار بگیرند و غشایی بر جای بگذارند که چشم شما را تحریک کرده و دیدن را برای شما دشوار کند.

هرگز لنزهای خود را در دهان خود قرار ندهید.

گاهی اوقات ممکن است استفاده از آب دهان برای مرطوب کردن مجدد یک جفت لنز وسوسه انگیز باشد. اما دهان شما حاوی چندین نوع باکتری است، بنابراین انجام این کار خطرناک است. اگر لنزها را در دهان خود قرار دهید، ممکن است به عفونت چشم مبتلا شوید. همیشه باید از قطره های چشمی تجویز شده برای مرطوب کردن لنزهای خود استفاده کنید.

 هرگز از لنزهای خود بیش از حد استفاده نکنید.

استفاده بیش از حد از لنزها می تواند به چشمان شما آسیب برساند. شما باید برنامه ایی داشته باشید که به شما اجازه دهد لنزها را بیرون بیاورید و به چشم های خود استراحت دهید. همچنین می توانید حداقل یک یا دو روز در هفته از عینک استفاده کنید.

اگر چشم شما اکسیژن کافی نداشته باشد، قرنیه ها متورم می شوند. این می تواند منجر به سایش قرنیه و حتی در صورت ورود باکتری به چشم، به عفونت منجر شود. چشمان شما نیاز به استراحت دارند، درست مثل هر قسمت دیگری از بدن، بنابراین گاهی به آن ها استراحت بدهید.

هرگز با لنزهای خود نخوابید.

همانطور که استفاده بیش از حد از لنزها می تواند منجر به مشکلاتی شود، خوابیدن با آن ها نیز ممکن است منجر به مشکلاتی شود. اگر یک شب با لنزهای خود به خواب بروید، ممکن است سوزش چشم را تجربه کنید. این ممکن است به معنی تورم چشم شما باشد، بنابراین باید از آن اجتناب کنید. اگر بعد از برداشتن لنزها، تحریک ادامه داشت، به یک متخصص مراقبت از چشم مراجعه کنید.

مراقب باشید وسایل آرایش به لنز شما نچسبند.

گاهی اوقات ممکن است کمی خط چشم یا ریمل روی لنزهای شما خط بیندازند، اما این مهم است که لنز خود را برداشته و فوراً تمیز کنید تا مشکلی ایجاد نشود. اگر لنزتان خیلی کثیف شده است، آن ها را کاملاً تعویض کنید.

 

 

لنز پلی ویو چیست؟

خرید لنزهای پلی ویو از سایت لنز مارکت

کره جنوبی توانسته لنزی با کاربرد بالا بسازد که جزء بهترین لنز های جهان است و این لنزها، لنزهای پلی ویو هستند.لنزهای پلی ویو در دنیای لنزها بسیار محبوب و پر طرفدار هستند.لنزهای پلی ویو بسیار راحت هستند و وضوح و دید بالایی را فراهم می کنند. همچنین لنزهای سالانه پلی ویو نسبت به سایر لنزهای سالانه آبرسانی بالاتری نیز دارند.

نمایندگی لنزهای طبی رنگی و رنگی پلی ویو در ایران، در تهران قرار داد و سایت معتبر لنز مارکت است.سایت لنز مارکت بزرگترین فروشگاه اینترنتی لنز چشمی در ایران است.سایت لنز مارکت لنزهای پلی ویو را با بهترین و منصفانه ترین قیمت و بالاترین کیفیت عرضه می کند. شما می توانید لنزهای پلی ویو را پس از آشنایی و رفع پرسش لنز پلی ویو چیست به صورت آنلاین از سایت لنز مارکت خریداری کنید.

سایت لنز مارکت برترین سایت فروش لنز در ایران است که انواع مختلف لنزها، مایع های لنز و همچنین برندها را با قیمت ها و کیفیت های بسیار عالی عرضه می کند. سایت لنز مارکت همچنین لنزهای پلی ویو را نیز با قیمت و کیفیت فوق العاده ارائه می کند.شما برای خرید لنزهای پلی ویو می توانید به سایت لنز مارکت مراجعه کنید.

سایت لنز مارکت یکی از معتبرترین و تخصصی ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه محصولات مرتبط با بینایی است. این سایت دارای پرداخت امن، هفت روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل بودن کالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *