لنز های تماسی راهی محبوب و راحت برای بسیاری از افراد برای اصلاح بینایی خود هستند. برخی از تولید کنندگان لنزهای تماسی، غیر از لنزهای تصحیح کننده، لنز های رنگی را نیز عرضه می کنند.

تقریبا 45 میلیون نفر در ایالات متحده از لنزهای تماسی استفاده می کنند. بسیاری از افراد برای اصلاح بینایی خود از لنزها استفاده می کنند و برخی دیگر نیز لنزهای رنگی را برای تغییر رنگ چشم خود انتخاب می کنند.

ما در این مقاله می خواهیم به معرفی بهترین برندهای لنز رنگی بپردازیم.

لنزهای رنگی چه لنزهایی هستند؟

طبق قانون همه لنزهای تماسی از جمله لنزهای رنگی به تایید منبع معتبری نیاز دارند، خواه بینایی را اصلاح کنند یا نه.

تولیدکنندگان ممکن است لنزهای رنگی را لنزهای آرایشی، نمایشی، هالووین، دایره ایی، تزئینی یا سفارشی نامگذاری کنند.

لنزهای چشمی رنگی ممکن است به اصلاح بینایی فرد کمک کنند یا هدف زیبایی داشته باشند و باعث تغییر رنگ چشم های او شوند.

افراد ممکن است لنزهای چشمی رنگی را با ظاهری طبیعی انتخاب کنند، لنزهایی با رنگ های بسیار روشن و چشمگیر را انتخاب کنند یا لنزهایی را انتخاب کنند که متناسب با لباس ها و سبک های مختلفی باشند.

انواع مختلفی از لنزهای رنگی وجود دارند، از جمله:

  • لنزهای رنگی شفاف:

    این لنزهای رنگی یکدست می توانند رنگ عنبیه را تغییر دهند.

  • لنزهای رنگی مات:

    لنزهای رنگی مات، رنگ طبیعی چشم فرد را می پوشانند. این لنزها در یک رنگ یا رنگ های ترکیبی موجود هستند که می توانند رنگ های طبیعی عنبیه را تقلید کنند. آن ها روی سطح لنز، الگوها، رنگ ها و اندازه های مردمک مختلفی دارند.

  • لنزهای رنگی سفارشی:

    این لنزها می توانند از نزدیک با رنگ طبیعی چشم فرد مطابقت داشته و به پوشاندن هرگونه آسیب دیدگی کمک کنند. این لنزهای رنگی، گران تر از بقیه لنزها هستند.

بهترین برندهای لنز رنگی:

از بهترین برندهای لنزهای رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لنز رنگی اپراپتیکس:

    لنزهای رنگی ایراپتیکس (airoptix) از نظر کیفیت، راحتی و ضد حساسیت بودن، یکی از بهترین لنزهای رنگی موجود در بازار لنزهای رنگی هستند. لنزهای رنگی ایراپتیکس محصول کمپانی سیباویژن/آلکان آمریکا هستند. لنزهای ایراپتیکس دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) می باشند. این لنزها دارای آبرسانی بالایی هستند که باعث راحتی بالای آن ها می شود، همچنین این لنزها قابلیت اکسیژن رسانی بالایی به چشم ها را دارا هستند. این لنزها از ماده ایی به نام سیلیکون هیدروژل ساخته شده اند. رنگ های لنز ایراپتیکس، رنگ های پرفروشی به شمار می روند. این لنزها در 9 رنگ زیبا موجود هستند: آبی (blue)، آبی درخشان (brilliqnt blue)، قهوه ای (brown)، سبز (green)، سبز درخشان (gemstone green)، خاکستری (gray)، عسلی (honey)، فندقی تیره (pure hazel) و طوسی نقره ایی (sterling gray).

  • لنز رنگی سولکو:

    لنز رنگی سولکو محصول کمپانی queen`s color ایتالیا می باشد. در ساخت این لنزها از فناوری Hydrogel استفاده شده است، با کمک این فناوری پیشرفته فرد احساس راحتی بیشتری خواهد کرد. لنز رنگی سولکو دارای محتوای آب 55 درصد است که باعث دید راحت فرد می شود، همچنین این لنزها دارای اکسیژن رسانی بالایی یعنی 43 درصد هستند. لنز رنگی سالانه سولکو دارای 7 رنگ طبیعی و خاص است که شامل موارد زیر است: آبی اقیانوسی (blue aqua)، آبی (blue)، سبز یشمی (green jade)، سبز روشن (green light)، مرواریدی (pearl)، قهوه ای مایل به رنگ خاک رس (spice) و زرد (yellow).

  • لنز رنگی لومینوس:

    برند لومینوس زیر مجموعه شرکت بیوتی ویژن است. لنز رنگی لومینوس می تواند بینایی را بهبود ببخشد، همچنین رنگ چشم ها را به طور طبیعی تغییر بدهد. لنزهای این کمپانی با استفاده از فناوری ویژه EDGE تولید می شوند که باعث می شود چشمان فرد در تمام طول روز مرطوب باشند.

لنزهای رنگی لومینوس دارای فناوری هایدروژل هستند که می توانند اکسیژن را به خوبی به تمام سطوح چشم منتقل کنند. میزان آبرسانی لنز رنگی لومینوس 38 درصد است که یک مقدار استاندارد است. لنزهای رنگی لومینوس دارای رنگ های زیبا و جذاب زیر هستند: قهوه ای دور دار (Latin Brown)، عسلی بدون دور (Hazel)، طوسی با زمینه سبز بدون دور (Crystal)، طوسی با ته رنگ آبی بدون دور (Gray)، طوسی عسلی دور دار (Latin Gray)، سبز بدون دور (Green)، سبز یشمی دور دار (Dazzlin green)، سبز عسلی بدون دور (Lemon)، آبی فانتزی بدون دور (Blue) و طوسی سبز بدون دور (Lazord).

  • لنز رنگی آناستازیا:

    لنزهای آناستازیا زیر نظر کمپانی monros کشور کره جنوبی تولید می شوند. لنزهای رنگی آناستازیا می توانند حتی تیره ترین رنگ چشم ها را تغییر دهند. طیف رنگی لنزهای آناستازیا متناسب با هر نوع سلیقه ایی است و افراد با هر نوع استایلی می توانند این لنزها را انتخاب کنند. ماده سازنده این لنزهای رنگی، Polymacon است. همچنین این لنزها دارای آبرسانی مناسبی یعنی 38 درصد هستند. لنز های رنگی آناستازیا دارای سری های متفاوتی هستند که از این سری ها می توان به USA و ADDICT اشاره کرد. لنز رنگی آناستازیا سری ادیکت یکی از پرطرفدار ترین لنز های رنگی است که در همه جای دنیا علاقمندان خاص خود را دارد.لنزهای رنگی آناستازیا سری ادیکت دارای رنگ های زیبا و شیک زیر هستند: خاکستری (Amarillo)، خاکستری عسلی (Azure)، آبی اقیانوسی (Blue)، طوسی سبز (Gray)، قهوه ای (Marron) و بژ (Oro).

  • لنز رنگی لنزمی:

    لنزهای رنگی لنزمی در عربستان سعودی طراحی و در کره جنوبی تولید می شوند. این لنزها بسیار طبیعی به نظر می رسند و استفاده از آن ها نیز بسیار راحت است. لنزهای رنگی لنزمی با جدیدترین پیشرفت های تکنولوژیکی و بالاترین استانداردهای کیفیت تولید می شوند. لنزهای لنزمی دارای 38 درصد آبرسانی هستند، همچنین این لنزها باعث می شوند، چشم افراد بسیار راحت تر تنفس کنند. لنز رنگی لنزمی دارای 8 رنگ خیره کننده زیر است: cafe، caramel، cloud، gray، hony، olivine، sky blue و suger gray.

  • لنز رنگی سولوتیکا:

    لنزهای رنگی سولوتیکا ساخت کشور برزیل هستند. این لنزها دارای آبرسانی 38% هستند و در بین لنزهای رنگی یکی از باکیفیت ترین لنزها می باشند. این لنزها از ماده ایی به نام Polymacon ساخته شده اند و مورد تایید سازمان FDA آمریکا هستند. مواد مورد استفاده در این لنزها باعث می شود آب چشم ها را جذب نکرده و از خشکی چشم ها جلوگیری شود. لنزهای رنگی سولوتیکا دارای دو سری نچرال کالر و هیدروکر می باشد.

لنز سولوتیکا هیدروکور دارای 12 رنگ بوده و تمامی لنزهای این دسته بندی, بدون دور و طبیعی می باشند، این 12 رنگ شامل رنگ های زیر است: ICE، AMBER، AVELA، AZUL، MARIN، GRATITE، QUARTZO، CRISTAL، MEL، VERDE، AZUL و OCRE. لنز سولوتیکا نچرال کالر دارای 8 رنگ بوده و تمامی لنزهای این دسته بندی دارای دور طوسی هستند، این 8 رنگ شامل موارد زیر است: MARINE، GRATITE، QUARTZO، ESMERALDA، MEL، VERDE، AZUL و OCRE.

  • لنز رنگی فرشلوک:

    لنز رنگی فرشلوک یکی از بهترین لنزهای رنگی موجود در بازار است. لنزهای فرشلوک تا ۳ سال پیش در شرکت سیباویژن آمریکا تولید می شدند اما از سال ۱۳۹۴ امتیاز تولید این برند لنز به شرکت ALCON آمریکا فروخته شد. لنزهای رنگی فرشلوک دارای آبرسانی بسیار بالایی یعنی 55 درصد هستند. لنز فرشلوک راحتی زیادی را برای فرد ایجاد می کند. لنزهای رنگی فرشلوک دارای رنگ های زیبایی هستند که شامل موارد زیر است: ارغوانی (amethyst)، آبی (blue)، آبی درخشان (brilliant blue)، قهوه ای (brown)، سبز درخشان (gemstone green)، خاکستری (gray)، سبز (green)، عسلی (honey)، فندقی تیره (pure hazel)، طوسی نقره ایی (sterling gray)، آبی یاقوتی (truesapphire) و فیروزه ایی (turquoise).

  • لنز رنگی بوش اند لومب:

    لنزهای رنگی بوش اند لومب آمریکا یکی از بهترین و با کیفیت ترین لنزهای رنگی در دنیا می باشند. لنزهای بوش اند لومب دارای آبرسانی بسیار بالایی هستند و این موضوع باعث راحتی زیاد آن ها برای استفاده کنندگان می شود. لنزهای رنگی بوش اند لومب در 10 رنگ زیبا و جذاب موجود هستند که شامل موارد زیر است: amazon، aquamarine، dark hazel، emerald، india، indigo، jade، pacific، platinum و topaz.

  • لنز رنگی دهب:

    لنزهای دهب از قدیم به عنوان زیباترین لنزهای رنگی شناخته می شدند. لنز دهب سفارش کشور کویت است و در کره جنوبی تولید می شود. این لنزها تنها لنز رنگی موجود در دنیا می باشند که می توان از هر دو روی آن ها استفاده کرد. راحتی و طبیعی بودن این برند لنز باعث محبوبیت زیاد آن ها شده است. رنگ های پر طرفدار لنزهای دهب عبارتند از: آکوا، مرون، توپاز، کرمی، لومیر هیزل، لومیر گری، لومیر براون، هایند، لومیر بلو، سوارفسکی، تیفانی بلو، کت آی، اسکای، مدوسا، کارامل و سان کیس.

سخن آخر:

لنزهای چشمی رنگی ممکن است به اصلاح بینایی فرد کمک کنند یا هدف زیبایی داشته باشند و باعث تغییر رنگ چشم های او شوند.

انواع مختلفی از لنزهای رنگی وجود دارد، از جمله: لنزهای رنگی شفاف، لنزهای رنگی مات و لنزهای رنگی سفارشی.

از بهترین برندهای لنزهای رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد: لنز رنگی اپراپتیکس، لنز رنگی سولکو، لنز رنگی لومینوس، لنز رنگی آناستازیا، لنز رنگی لنزمی، لنز رنگی سولوتیکا، لنز رنگی فرشلوک، لنز رنگی بوش اند لومب و لنز رنگی دهب.

لنزهای رنگی ایراپتیکس از نظر کیفیت، راحتی و ضد حساسیت بودن، یکی از بهترین لنزهای رنگی موجود در بازار لنزهای رنگی هستند. لنزهای رنگی لومینوس می تواند بینایی را بهبود ببخشند، همچنین رنگ چشم ها را به طور طبیعی تغییر بدهند.

می توان بهترین برندهای لنز رنگی را از لنز مارکت خریداری کرد. لنز مارکت یکی از معتبرترین فروشگاه های عرضه کننده لنزهای رنگی در ایران است.

 

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/colored-contact-lenses#_noHeaderPrefixedContent

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *