چشم یکی از اجزای مهم بدن و به عنوان مهم ترین عضو دستگاه بینایی انسان ها شناخته می شود که قابلیت مشاهده محیط اطراف را به انسان ها می دهد. در واقع چشم عضو مهمی است که فقدان آن برای انسان می تواند بسیار دردآور و پشیمان کننده باشد. چشم ها نور را شناسایی می کنند و با تبدیل آن به پیام های الکتروشیمیایی، می توانند تصویر واضحی از اجسام پیرامون داشته باشند. در ادامه لنز مارکت قصد دارد به عفونت چشم ناشی از لنز بپردازد.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

چشم را می توان یک اندام نوری پیشرفته دانست که در حیوانات و گونه های مختلف جانوران، ساختار پیچیده و متفاوتی دارند. جالب است بدانید قدرت بینایی انسان ها 576 مگاپیکسل مشاهده شده است. یکی مشکلات شایعی که برای چشم ها به وجود می آید، عفونت چشم است. امروزه با پیشرفت علم و  مصرف لنزهای تماسی به جای عینک و رعایت نکردن بهداشت آن، عفونت چشم بسیار زیاد شده است.

عفونت چشم چیست؟

عفونت چشم زمانی رخ می‌دهد که میکروارگانیسم‌های مضر مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها به هر بخشی از کره چشم یا ناحیه اطراف آن حمله کنند. این ناحیه شامل سطح شفاف جلوی چشم و غشاء نازک و مرطوب پوشاننده‌ی بیرون چشم و داخل پلک‌ها ملتحمه می‌باشد. عفونت‌های چشم می‌تواند بر یک یا دو چشم اثر بگذارند و در افراد با سنین مختلف رخ دهند.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

علائم آن شامل سوزش، قرمزی، ترشح و کاهش دید می‌باشد. درمان این وضعیت بطور معمول بستگی به علت آن دارد. هر زمانی که مشکوک به عفونت چشم شدید، باید جهت معاینه چشم به چشم پزشک مراجعه نمایید. تلاش برای خود تشخیصی مشکل می‌تواند درمان موثر را به تاخیر بیندازد و به بینایی چشم شما آسیب بزند.

استفاده از لنز

اگر از لنز استفاده می‌کنید باید تا زمانی که برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه می‌نمایید، فقط از عینک استفاده کنید. انواع مختلفی از عفونت چشم وجود دارند و چشم پزشک باید به منظور تجویز درمان مناسب، نوع خاص عفونت چشم را تعیین کند. ممکن است پزشک نمونه‌ای از ناحیه‌ی مشکل‌دار چشم را جهت کشت و آزمایش بگیرد تا نوع دقیق عفونت را مشخص نماید.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

این امر به تعیین موثرترین درمان از جمله آنتی بیوتیکی که بطور انتخابی باکتری که باعث عفونت شده است را هدف قرار می‌دهد، کمک خواهد کرد.

عفونت چشم ناشی از لنز 

در اغلب موارد به دلیل اینکه لنزهای تماسی یا درپوش آن ها به باکتری آلوده است، میکروب‌های مضر به محض تماس لنز با چشم در آن پخش می‌شوند. یکی دیگر از دلایل ایجاد عفونت چشم، استفاده بیش از حد و طولانی مدت از لنزهای تماسی است. عفونت چشم می‌تواند با توجه به شدت آن علائم مختلفی داشته باشد که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

آبریزش یا خشکی چشم، داشتن ترشحات چشمی، قرمز شدن و تورم چشم، احساس خارش و سوزش در چشم، احساس درد در چشم، حساسیت به نور. تاری دید یا کاهش قدرت بینایی و کدر شدن قرنیه از علائمی هستند که نشان می‌دهند عفونت شدید است و باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه شود. هر گونه تأخیر در شروع درمان می‌تواند عوارض بسیار جدی با خود به همراه داشته باشد.

جلوگیری از عفونت چشم ناشی از لنز

متأسفانه اغلب افراد استفاده درست از لنزهای تماسی را نمی‌دانند. با توجه به یک سری نکات می توانید از عفونت های چشمی ناشی از لنز جلوگیری کنید. در ادامه برخی از نکات مهم در جلوگیری از عفونت چشم در اثر لنز بررسی می شود. پیش از لمس کردن لنزها باید دست‌های خود را به دقت بشویید. هر بار بعد از استفاده از لنز باید آن‌ را خشک و ضد عفونی کنید.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اگر از لنز استفاده نمی‌کنید، باید آن را در محل مخصوص خود یعنی جالنزی نگهداری کنید. لنزهای تماسی را درون محلول لنز ضدعفونی‌کننده نگهداری کنید. هر بار بعد از آن که از لنز استفاده می‌کنید، محلول درون جالنزی را دور بریزید و دوباره با محلول جدید آن را پر کنید. جالنزی را با محلول مخصوص بشویید و آن را در هوای اتاق بگذارید تا خشک شود. هرگز قبل از خشک شدن قاب لنز درب آن را نبندید.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

در غیر این صورت باکتری‌ها در آن محبوس می‌شوند و رشد خواهند کرد. لنزهای تماسی را نباید با آب بشویید. اگر محلول شست و شوی لنز شما تمام شده است، نباید از آب استفاده کنید. در آب، باکتری‌هایی وجود دارند که می‌توانند در تماس با چشم، باعث ایجاد عفونت شوند. در صورتی که عفونت چشمی دارید، هرگز از لنزهای چشمی استفاده نکنید و اگر لنزهای شما آلوده شده اند، قبل از استفاده مجدد آنها را ضدعفونی کنید.

لنزهای چشمی

هرگز از لنزهای چشمی افراد دیگر حتی اگر به سالم بودن آنها اطمینان دارید استفاده نکنید. زیرا لنز، یک وسیله شخصی است. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید، فروشگاهی است که لنز را از آن تهیه می کنید. ممکن است شما تمام نکات بهداشتی لنز را رعایت کنید، اما باز دچار عفونت های مختلف شوید. مارک لنزی که استفاده می کنید در جلوگیری از بیماری بسیار موثر است.

امروزه با زیاد شدن افراد سودجو و کپی از مارک های معروف، عفونت های چشمی ناشی از استفاده لنز نیز افزایش یافته است. یکی از فروشگاه هایی که می توانید برای خرید به آن مراجعه کنید، لنز مارکت است. این سایت با سابقه ی طولانی در این کار و داشتن رضایت های بیشمار، یکی از بهترین فروشگاه ها برای خرید لنزهای طبی، جالنزی و محلول لنز است.

درمان عفونت چشم 

عفونت چشم در اثر باکتری ها و ویروس ها بروز می کند که باید درمان شود و معمولا بعد از چند هفته درمان، این عفونت برطرف می شود. درمان عفونت چشم معمولا با قطره یا پماد آنتی‌بیوتیک موضعی انجام می گیرد. نباید انتظار داشت که با شروع درمان با قطره یا پماد آنتی‌بیوتیک، بلافاصله عفونت بهبود یابد و معمولاً این بیماری باید سیر خود را طی کرده و به تدریج بهبود ‌یابد.

در بعضی موارد مانند عفونت چشم کودکان زیر ۵ سال با بعضی باکتری‌ها مثل هموفیلوس یا میکروب سوزاک، علاوه بر درمان موضعی، باید درمان با آنتی بیوتیک خوراکی یا تزریقی نیز انجام شود.

سخن پایانی

 افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می­کنند، باید نکات بهداشتی و مراقبتی لنز مارکت را به طور دقیق و مو به مو رعایت کنند. اجتناب از خوابیدن در حالی که لنز به چشم دارید و گذاشتن و برداشتن لنز با دست‌های ضدعفونی ‌شده و تمیز از جمله این مراقبت‌ها است. با رعایت این نکات می توانید از عفونت های چشمی جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *