همراه لنز مارکت باشید با کاربردهای بوتاکس چشم آشنا شوید. امروزه یکی از روش های جوانسازی که تقریبا همه درباره ی آن صحبت می کنند؛ بوتاکس است. تزریق بوتاکس یک روش سرپایی و بدون درد است که بسیار کاربرد دارد. تزریق بوتاکس به پوست باعث جوانسازی و رفع چین و چروک می شود. البته لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس کاربردهای بسیار مهمی در بیماری چشمی نیز دارد. از بوتاکس برای بیماری هایی همچون: انحراف چشم، میگرن چشم، پلک زدن غیر ارادی و… استفاده می شود.

بوتاکس چشم چیست؟

ساختمان سم باكتری كلستریدیوم بوتولینوم زمانی که تغییر می یابد، منجر به تولید دارویی به نام بوتاکس می شود. روز به روز به فواید این دارو بیشتر پی برده می شود و از آن در راه زیبایی و درمانی استفاده های مختلفی می شود. البته بوتاکس نامی تجاری است که بر روی این دارو گذاشته شده است و کشور آمریکا که سازنده آن بوده، این نام تجاری را برای آن انتخاب کرده است.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

جالب است بدانید این دارو در کشورهای دیگر با نام ها و اسامی دیگری تولید می شود. در ایران نیز بوتاکس با عنوان بوتاکس دیسپورت که ساخته کشور انگلیس است و بوتاکس مصپورت که تولید کشور ایران می باشد، شناخته شده است.

کاربردهای تزریق بوتاکس چشم

تزریق بوتاکس کاربردهای بسیاری همچون: جوانسازی، رفع خطوط پنجه کلاغی، جلوگیری از تعریق زیاد و… دارد.

اما در قسمت لنز مارکت به کاربردهای تزریق بوتاکس چشم می پردازد:

کاربرد بوتاکس در انحراف چشم:

انحراف چشم یکی دیگر از بیماری های مرتبط با چشم است که استرابیسم یا لوچی چشم نیز نامیده می شود. این بیماری باعث عدم هماهنگی حرکت عضلات چشم شده و چشم ها در جهات مختلفی قرار می گیرند. در روش درمانی تزریق بوتاکس عضله ای از چشم که دچار کم کاری شده است با تزریق تقویت می شود و عضله ی پرکارتر موقتا از کار می افتد.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

گرچه به جز این، روش های دیگری نیز مثل جراحی برای درمان وجود دارد. کاربرد بوتاکس در در درمان انحراف چشم برای کودکان نیز امکان پذیر است. از عوامل این بیماری می توان به ژنتیک، تنبلی چشمی، تومور چشمی و یا آسیب وارد شدن به سر به عنوان دلایل این بیماری اشاره کرد. 

کاربرد بوتاکس در پلک زدن غیر ارادی:

بلفارواسپاسم یا پلک زدن به طور غیر ارادی از مشکلاتی است که با افزایش سن رخ می دهد و در میان سالمندان شیوع بیشتری دارد. انواع و شدت های مختلفی برای این بیماری وجود دارد که نوع خوش خیم آن بیشتر رواج دارد. در بلفارواسپاسم برخی عضلات صورت به طور ناخواسته و مکررا منقبض می شوند. یکی از علائم این بیماری که با تزریق بوتاکس قابل درمان است، خشکی چشم است.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

تحقیقات نشان می دهند استرس زیاد شدت بیماری را افزایش می دهد. البته روش های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد که جراحی یا درمان دارویی از جمله آنها هستند. اما روش دیگر استفاده از تزریق بوتاکس است. از پروتئین دیسپورت برای تزریق استفاده می شود تا در قسمت های پایانه عصبی عضلات قرار گرفته و انقباض مکرر عضلات چشم جلوگیری می کند. در حقیقت تزریق بوتاکس باعث ضعف عضلات می شود. اما این تزریق تا حدود سه ماه تاثیر دارد و پس از آن باید مجددا انجام شود. 

کاربرد بوتاکس در میگرن چشمی:

گرچه علم پزشکی تاکنون پیشرفت های زیادی داشته است اما هنوز این علم از ارائه درمان قطعی برای میگرن عاجز است. اما یکی از راه های درمانی موقت، تزریق بوتاکس به برخی نواحی اطراف چشم است. میگرن ها به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. میگرن از نوع چشمی کمی نادر است اما یکی از دلایل سردرد به شمار می رود.

دلیل این بیماری نیز اسپاسم عروق خونی است که در شبکیه اتفاق می افتد. از عوارض این بیماری می توان به کوری موقتی، چشم درد و سردرد های زیاد اشاره کرد. در صورت بروز این بیماری فرد در زندگی روزمره خود دچار مشکلات زیادی می شود. استرس، استعمال دخانیات، اختالات هورمونی و… از دلایل این بیماری شناخته می شود.

کاربرد بوتاکس در افتادگی و خشکی چشم:

اگر خشکی چشم به دلیل بیماری بلفارواسپاسم باشد می توان با روش تزریق بوتاکس باعث تغییراتی در جریان اشک شد. برای افتادگی پلک نیز گرچه متدهای درمانی دیگری مثل جراحی وجود دارد؛ اما اگر دلیل افتادگی پلک، افتادگی ماهیچه های ابرو و بین ابرو تشخیص داده شود، می توان با تزریق بوتاکس ابروها را بالا برده و افتادگی پلک را درمان کرد.

کاربرد بوتاکس در بیش فعالی غدد اشکی:

در برخی افراد که به سینکینزی اتونومیک (autonomic synkinesia) دچار هستند شاهد تولید بیش از حد اشک در غدد اشکی هستیم. در سینکینزی، انقباض ارادی یک عضله می‌تواند منجر به انقباض غیرارادی یک عضله‌ی دیگر شود. مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از بوتاکس می‌تواند اثرات این وضعیت در تولید غدد اشکی را تا 6 ماه رفع نماید.

کاربرد بوتاکس در برگشتی پلک به داخل یا انتروپیون:

انتروپیون یا برگشتگی پلک به داخل زمانی ایجاد می‌شود که پلک به جای این که به شکل طبیعی و به سمت بیرون باشد، به سمت قرنیه و سطح چشم برگشتگی پیدا می‌کند. استفاده از بوتاکس هم برای شکل مادرزادی و هم توارثی این بیماری نتایج مناسبی به همراه دارد.

مزایای تزریق بوتاکس چشم چیست؟

بوتاکس یک ماده طبیعی بسیار ایمن است که پس از تزریق به درون عضله باعث شل شدن آن خواهد شد. هنگامی‌ که بوتاکس در چین و چروک اطراف چشم و روی پیشانی تزریق می‌‌شود باعث از بین رفتن آنها خواهد شد. نتایج حاصل از تزریق بوتاکس حدود ۳ تا ۴ ماه باقی می‌ماند. پزشکان از بوتاکس برای از بین بردن خطوط بین ابروها، خطوط پنجه کلاغی اطراف گوشه چشم، خطوط افقی روی پیشانی و ابرو و مشکلات و بیماری چشمی استفاده می‌کنند. می‌توان از بوتاکس برای شکل دهی به ابروها و درمان خطوط عمودی روی لب نیز استفاده کرد.

بوتاکس یکی از روش درمانی برای بسیاری از مشکلات و بیماری ها است. اغلب از بوتاکس برای درمان چین و چروک پوست صورت استفاده می شود. اما یکی از کاربردهای بسیار مهم بوتاکس در بیماری های چشمی همچون: انحراف، پلک زدن غیر ارادی، میگرن چشمی، برگشتی پلک و… است. لنز مارکت در این مقاله شما را با کاربردهای بوتاکس چشم آشنا کرد. لنز مارکت یک فروشگاه اینترنتی است که انواع لنزها با بهترین کیفیت را بفروش می رساند. برای خرید می توانید به سایت فروش لنز مارکت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *