[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no” woodmart_inline=”no”]لنزهای چشمی و عمل جراحی لیزیک مانند تمامی روش های دیگر، هر دو دارای مزایا و معایبی هستند. ما در ادامه این مقاله می خواهیم به خطرات لنز در مقابل مزایای لیزیک، نگاهی بیندازیم.

امروزه تعدادی از افراد از مشکلات چشمی رنج می برند. روش هایی برای اصلاح مشکلات چشمی و بینایی وجود دارد. استفاده از لنزهای چشمی و عمل جراحی لیزیک دو روش اصلاح مشکلات بینایی هستند.

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no” woodmart_inline=”no”]

استفاده از لنزهای چشمی:

45 میلیون نفر در ایالات متحده از لنزهای چشمی استفاده می کنند. لنزهای چشمی یک اختراع پزشکی هستند که می توانند زندگی را برای هر کسی که دارای مشکلات بینایی است، بسیار راحت تر کنند. اگرچه به طور واضح استفاده از عینک هیچ مشکلی ندارد اما همچنین می تواند بسیار آزار دهنده نیز باشد. استفاده از عینک در شرایطی که هوا بسیار آفتابی است بسیار دشوار است، همچنین گاهی اوقات ممکن است عینک روی گوش یا بینی شما را دچار درد کند و همچنین هنگام تماشای تلویزیون و هنگام خوابیدن روی تخت، برای شما مشکل ایجاد کند. این همان جایی است که لنزها وارد می شوند. آن ها بسیار متنوع ترند و گاهی اوقات حتی می توانند باعث شوند که شما فراموش کنید که دچار مشکلات بینایی هستید.

اما لنزها هر چقدر هم که عالی باشند، قطعا به طور کامل بی عیب و نقص نیستند البته اگر از آن ها درست استفاده نکنید ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند و اگر به طور صحیح از آن ها استفاده کنید، میزان مشکلاتی که در پی خواهند داشت بسیار کم و حتی به صفر می رسد.

خطرات لنزها:

لنزهای شما به مراقبت روزانه احتیاج دارند و همچنین استفاده از آن ها چند قانون کلی دارد: با آن ها به خواب نروید، در تمام طول روز از آن ها استفاده نکنید و درصورت نیاز به تعویض، آن ها را جایگزین کنید. اگر همه این قوانین را رعایت کنید، احتمالا لنزها به چشمان شما هیچ آسیبی نخواهند زد. در هر صورت، باید در مورد خطرات لنزها آگاهی داشته باشید. برخی از این خطرات شامل موارد زیر است:

  • شما در معرض خطر ابتلا به عفونت چشم خواهید بود:

این تا حدی به این دلیل است که شما انگشتان خود را بیشتر از کسانی که از لنزها استفاده نمی کنند، نزدیک چشم خود قرار می دهید. اگر روی لنزهای شما خراشیده شده باشد، می تواند قرنیه را خراشیده و باعث راحتی ورود باکتری ها به چشم شود. کراتیت رایج ترین عفونت ناشی از لنزهای چشمی است. اگر با لنزها بخوابید، با آن ها شنا کنید، آن ها را در معرض آب قرار دهید، آن ها را تمیز نگه ندارید یا از لنزهای قدیمی استفاده کنید، این اتفاق برای شما می افتد.

  • می توانید زخم قرنیه را تجربه کنید:

طولانی نگه داشتن لنزها در چشم می تواند باعث التهاب قرنیه و آسیب به آن شود و این می تواند منجر به زخم قرنیه شود. این امر با استفاده از لنزهای نرم روزانه اتفاق می افتد، بنابراین اگر از این نوع لنزها استفاده می کنید، مطمئن باشید که بسیار مراقب آن ها هستید. آن ها را تمیز کنید، از نظر خراش آن ها را بررسی کنید و بیش از حد از آن ها استفاده نکنید.

  • با استفاده از لنزها ممکن است به اندازه کافی پلک نزنید که این کار باعث کاهش محافظت در برابر مواد تحریک کننده می شود:

در صورت استفاده از لنزها ممکن است در واقع کمتر از آنچه که باید، پلک بزنید. این ممکن است چیز مهمی به نظر نرسد اما پلک زدن بسیار مهم است. پلک زدن چشم شما را از خشک شدن باز می دارد و همچنین به عنوان محافظ عمل می کند. همچنین پلک زدن محرک های بیرونی مانند گرد و غبار، باکتری ها و حشرات را از چشم شما دور نگه می دارد.

  • لنز می تواند باعث شود، اکسیژن کمتری به قرنیه برسد:

هنگامی که از لنزهای چشمی به مدت طولانی استفاده می کنید، در نهایت اکسیژن چشم خود را مسدود می کنید. لنزهای چشمی به گونه ایی طراحی نشده اند که برای مدت زمان طولانی و بدون وقفه استفاده شوند و قطعا برای استفاده در هنگام خواب نیز ساخته نشده اند. هرچه لنز به مدت طولانی تری در چشم شما باشد، اکسیژن چشم شما کمتر می شود زیرا مانع ورود هوا به چشم می شود و این می تواند منجر به عفونت و زخم قرنیه شود.

جراحی چشم لیزیک چیست؟

قرنیه یک لایه بیرونی شفاف و گنبدی شکل است که روی چشم قرار دارد. قرنیه، چشم را از آلودگی و میکروب ها محافظت می کند. قرنیه همچنین به عنوان پنجره ایی عمل می کند که نور را از طریق چشم ما متمرکز می کند.

وقتی نور به چشم ما وارد می شود، شکل منحنی قرنیه آن نور را شکسته می کند. موارد دیگری وجود دارد که می تواند توانایی دیدن فرد را مختل کند اما اغلب اوقات، شکل قرنیه می تواند ارتباط زیادی با بینایی فرد داشته باشد.

جراحی لیزیک نیاز فرد به لنز و عینک را کاهش می دهد. اگرچه هدف لیزیک بازگرداندن بینایی 20/20 نیست اما بسیاری از بیماران با لیزیک می توانند بینایی خود را به 20/20 برسانند.

در طی عمل لیزیک، جراحان یک برش کوچک با لیزر در سطح قرنیه ایجاد می کنند. این باعث ایجاد یک فلپ درست روی سطح قرنیه می شود. بعد از ایجاد برش، آن ها این فلپ را برمی دارند.

سپس از لیزر دوم برای تغییر شکل قرنیه استفاده می کنند. با این کار قرنیه، باعث جمع شدن بهتر نور در امتداد شبکیه، واقع در پشت چشم می شود.

جراحی لیزیک کامل نیست زیرا حدود دو سوم بیماران بعد از لیزیک نیاز به استفاده از عینک یا لنز دارند.

مزایای لیزیک:

جراحی لیزیک چشم می تواند یک راه حل برای اصلاح مشکلات بینایی باشد. خواه نزدیک بین یا دور بین باشید و یا آستیگماتیسم داشته باشید، این ممکن است یک راه حل برای شما باشد.

برخی از مزایای لیزیک شامل موارد زیر است:

  • دید بهتر:

مطالعات نشان داده است که بسیاری از بیمارانی که تحت عمل جراحی لیزیک قرار می گیرند، بینایی بسیار بهتری را تجربه می کنند. بیماران می توانند از دید بهتر خود لذت ببرند.

  • نتایج طولانی مدت:

به دنبال یک دوره تثبیت حدود 3 ماهه برای بهتر شدن چشم، انتظار می رود نتایج لیزیک دائمی باشد. بعد از لیزیک نیازی به اقدامات پیگیری نیست، مگر اینکه جراح برای ترمیم بینایی شما را بیشتر مورد معاینه قرار دهد.

  • نتایج سریع و بهبودی سریع:

بلافاصله پس از جراحی لیزیک قادر به رانندگی نخواهید بود اما بیشتر چشم پزشکان تخمین می زنند که بیماران می توانند یک روز بعد از جراحی به برنامه عادی زندگی خود برگردند، مگر اینکه محل کار کثیف یا غبارآلودی داشته باشند. تصور کنید که در طی یک روز، تقریبا بینایی کامل خود را بدست می آورید!

  • لیزیک بدون درد است:

یکی از دلایل محبوبیت لیزیک این است که درد بسیار کمی ایجاد می کند. قبل از شروع عمل، جراح از قطره های بی حس کننده چشم برای شما استفاده می کند. این قطره ها حاوی بی حس کننده های موضعی هستند که چشم ها را بی حس می کنند. این قطره ها فقط چشم شما را بی حس می کنند، پلک های شما و مناطق اطراف بی حس نخواهد شد. تنها چیزی که در حین عمل احساس خواهید کرد، اسپکولوم مورد استفاده برای باز نگه داشتن چشم شما است.

  • افزایش اعتماد به نفس:

اگر با استفاده از عینک دچار کمبود اعتماد به نفس هستید، پس از انجام لیزیک دیگر نگران این مسئله نخواهید بود. همچنین احساس راحتی و فعالیت بیشتری خواهید داشت. بعلاوه، بعد از لیزیک می توانید آزادانه ورزش کنید. دیگر نیازی نیست عینک های خود را تنظیم کنید یا نگران افتادن آن ها باشید.

  • تسکین آلرژی:

آیا از لنز استفاده می کنید و از آلرژی فصلی رنج می برید؟ احتمال خارش و آبریزش چشم برای شما یک اتفاق ناخوشایند است. به این دلیل که لنزهای چشمی احتمالا باعث تحریک بیشتر چشم شما می شوند. بعد از عمل لیزیک، دیگر نگران آلرژی فصلی نخواهید بود. درعوض، بدون ایجاد ناراحتی، تغییر فصل ها را تجربه خواهید کرد.

سخن آخر:

استفاده از لنزهای چشمی و عمل جراحی لیزیک دو روش اصلاح مشکلات بینایی هستند.

لنزهای شما به مراقبت روزانه احتیاج دارند و همچنین استفاده از آن ها چند قانون کلی دارد: اگر همه این قوانین را رعایت کنید، احتمالا لنزها به چشمان شما هیچ آسیبی نخواهند زد. برخی از خطرات لنز شامل موارد زیر است: ابتلا به عفونت چشم، ابتلا به زخم قرنیه، کاهش دفعات پلک زدن، کمبود اکسیژن در قرنیه و …

در طی عمل لیزیک، جراحان یک برش کوچک با لیزر در سطح قرنیه ایجاد می کنند. پس از انجام جراحی لیزیک، بهبود کیفیت زندگی خود را تجربه خواهید کرد.

برخی از مزایای لیزیک شامل موارد زیر است: دید بهتر، نتایج طولانی مدت، نتایج سریع و بهبودی سریع، بدون درد بودن، افزایش اعتماد به نفس، تسکین آلرژی و ….

در حالت کلی اگر از لنزها به درستی استفاده شود و قوانین مربوط به آن ها رعایت شود، مشکلی برای چشم ها ایجاد نمی کنند و مانند لیزیک راه حل مناسبی برای اصلاح بینایی چشم هستند.

لنزهای چشمی خود را می توانید از لنز مارکت، تهیه کنید. لنز مارکت بزرگترین و برترین فروشگاه آنلاین ارائه کننده لنزهای چشمی در ایران است.

لنزهای ارائه شده توسط سایت لنز مارکت دارای کیفیت های مناسبی هستند و در صورت استفاده درست، سلامت چشم شما را تامین می کنند.

منابع:

https://www.bustle.com/p/8-risks-of-contact-lenses-that-everyone-who-wears-them-should-know-15513784

https://www.rosineyecare.com/5-benefits-lasik-eye-surgery/

https://focalpointvision.com/blog/top-6-benefits-of-lasik-eye-surgery

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *