هر کسی که مدت طولانی است که از عینک استفاده می کند، می داند که عدسی های دارای خط و خش عدسی عینک بدترین حالت ممکن هستند. از بین بردن خط و خش های موجود روی عینک ضروری است. زیرا باعث سردرد هر فرد می شود. خوشبختانه، چندین راهکار مناسب برای از بین بردن خط و خش عدسی عینک وجود دارد. اگر در گذشته با چنین مشکلی مواجه شده اید و یا اینکه در آینده ممکن است با این مشکل برخورد داشته باشید، پس بهتر است این راهکارها را یاد بگیرید.

ما در این مقاله به راهکارهای از بین بردن خط و خش عدسی عینک می پردازیم.

برای خرید انواع لنز طبی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

خط و خش روی عدسی عینک

یافتن خراش روی عدسی عینک ها می تواند ناامید کننده باشد. این خراش ها نه تنها دامنه کامل دید شما را مسدود می کنند و بر ظاهر شما تاثیر می گذارند، بلکه در هنگام رانندگی نیز ایمن نیستند.

باید از خراشیده شدن عدسی های عینک آفتابی یا عینک های طبی خود جلوگیری کنید. جایگزینی یا حتی تعمیر عدسی های دارای خط و خش می تواند هزینه بر باشد.

عدسی های شیشه ایی نسبت به عدسی های پلاستیکی (پلی کربنات) مقاومت بسیار بیشتری در برابر خط و خش دارند. به زبان ساده تر، عدسی های شیشه ایی سخت تر هستند و کمتر خراشیده می شوند. عدسی های شیشه ایی سنگین تر از عدسی های پلی کربنات امروزی هستند.

راهکارهای از بین بردن خط و خش عدسی عینک

در زیر به چند راهکار برای از بین بردن خط و خش عدسی عینک می پردازیم:

  • استفاده از خمیر تهیه شده از جوش شیرین برای از بین بردن خط و خش:

سال ها است که استفاده کنندگان از عینک های طبی و عینک های آفتابی با استفاده از خمیر تهیه شده با جوش شیرین خط و خش عدسی های عینک خود را از بین می برند. در این روش پس از تمیز کردن عدسی ها با یک پارچه میکروفایبر، باید با استفاده از خمیر غلیظی که از آب و جوش شیرین ساخته شده است، به صورت دورانی عدسی های عینک را تمیز کنید. برای کار با این روش، نیازی به مالش شدید عدسی ها نیست . در واقع توصیه می شود که این کار به آرامی انجام شود.

  • استفاده از پرکننده خط و خش ساخته شده از موم برای پر کردن موقت آن ها:

جوش شیرین برای خط و خش های جزئی بسیار عالی عمل می کند. اما بعضی از خراش ها با این روش از بین نمی روند و نیاز به پر کردن دارند. این محصولات ساخته شده از موم، خراش های موجود روی عینک آفتابی و عینک طبی شما را به طور موقت پر می کنند و باید به طور مکرر استفاده شوند.

  • استفاده از خمیر دندان:

شما برای این کار به خمیر دندان گران قیمتی احتیاج ندارید. کمی از خمیر دندان را روی ناحیه دارای خط و خش عینک قرار دهید . با استفاده از یک پنبه یا پارچه به آرامی آن را با حرکات دایره ایی نرم مالش دهید. این کار را به مدت چند ثانیه انجام دهید. اکنون، عینک را با آب سرد شستشو داده و با یک پارچه تمیز، خشک کنید. این روش، متداول ترین و ارزان ترین روش برای از بین بردن خط و خش های روی عدسی عینک است.

  • استفاده از واکس پاک کننده بدنه خودرو:

از واکس پاک کننده بدنه خودرو برای جلا دادن به وسایل نقلیه استفاده می شود. این محصول همچنین گزینه خوبی برای از بین بردن خراش های روی عدسی های شیشه ایی و پلاستیکی عینک ها است. واکس پاک کننده خودرو را باید توسط پنبه یا پارچه نخی نرم روی ناحیه خراشیده شده عدسی قرار دهید. و بعد آن ناحیه را به آرامی مالش دهید تا خراش از بین برود. در آخر عدسی ها را با یک پارچه نرم، تمیز کنید.

  • استفاده کردن از پولیش برنجی، نقره ایی یا فلزی:

محصول دیگری که می تواند خط و خش عدسی های پلاستیکی را از بین ببرد، پولیش برنجی، نقره ایی و یا فلزی است. باید مقدار کمی از پولیش به وسیله پنبه یا پارچه نخی نرم روی قسمت خراشیده شده، قرار گیرد. چند دقیقه خوب آن را مالش دهید . بعد از آن باید با پارچه نرم و تمیز دیگر، اضافی مواد را از روی عدسی ها پاک کنید. این کار یک روش وقت گیر و گران قیمت است. به همین دلیل افراد زیادی این روش را امتحان نمی کنند.

برای خرید انواع لنز فصلی با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

روش های ذکر شده در بالا برای از بین بردن سریع خط و خش روی عدسی عینک ها کاربرد دارند. اما از بین بردن خراش ها را 100 درصد تضمین نمی کنند. اگر خراش عمیق و سخت باشد، پس این راهکارها فایده ایی نخواهند داشت. علاوه بر این، این یک کار خطرناک است زیرا ممکن است عدسی ها از طریق هر یک از مراحل بالا، آسیب ببینند و به جای اینکه کار خوبی انجام دهید، ممکن است آسیب بیشتری به آن ها وارد کنید. فراموش نکنید که مواد شیمیایی خشن می توانند باعث از بین رفتن یا آسیب رساندن به عدسی ها شوند. بنابراین، اگر احساس می کنید نمی توانید خراش های موجود روی عینک را به تنهایی پاک کنید، بهتر است از خدمات متخصصان استفاده کنید.

اهمیت تمیز کردن عدسی عینک ها

باور کنید یا نه، بسیاری از خراش های ریز و میکروسکوپی موجود روی عدسی عینک ها به دلیل مراقبت و تمیز کردن نامناسب آن ها است.

یک پارچه میکروفایبر، یک محصول لازم برای تمیز کردن عدسی عینک ها است. برای این کار باید از محصولات کاغذی به هر قیمتی خودداری شود. حتی نرم ترین بافت ها نیز حاوی الیاف چوبی هستند که به راحتی خراشیده می شوند.

البته آنچه که به اندازه تمیز کردن عدسی ها اهمیت دارد، این است که شما به طور مرتب از یک محفظه نگهداری برای عینک های خود استفاده کنید. افتادن عینک ها از روی میز یا صندلی می تواند به معنای آسیب رساندن جدی به عدسی های عینک شما باشد.

برای خرید انواع لنز آستیگمات با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

راهکارهای از بین بردن خط و خش عدسی عینکنکاتی برای مراقبت از عینک ها

در زیر به نکاتی برای مراقبت از عینک ها اشاره می کنیم:

  • عینک ها را به جای یک دست، با استفاده از دو دست بردارید. آن ها را به صوت مستقیم پشت گوش خود قرار دهید. درآوردن آن ها از چشم با یک دست، آن ها را کشیده و شل می کند.
  • عینک را بالای سر خود نگذارید. این می تواند آن را مخدوش کند و احتمال افتادن و آسیب دیدن آن ها بیشتر است.
  • سعی کنید با قرار دادن انگشت روی قطعه بینی (درست بین چشم های خود) آن ها را به سمت بینی خود فشار ندهید. این امر باعث ایجاد فشار بر روی لنت های بینی و قسمت میانی قاب می شود. در عوض، عدسی ها را با قرار دادن انگشت شست در پایین و انگشتان دیگر در بالا بگیرید و سپس آن ها را به جایی که می خواهید روی صورت شما بنشینند، منتقل کنید.
  • از اسپری تمیزکننده عدسی عینک برای تمیز کردن آن استفاده کنید. برای تمیز کردن عدسی، مقدار کمی از مواد را روی هر دو طرف آن، اسپری کنید.
  • هنگامی که از عینک خود استفاده نمی کنید، آن را داخل محفظه نگهداری عینک قرار دهید. اگر محفظه نگهداری ندارید، یکی تهیه کنید. وقتی عینک خود را برمی دارید، آن را داخل کیف یا محفظه مخصوص قرار دهید تا خراشیده نشود. اگر عینک های خود را داخل محفظه یا کیف مخصوص نگهداری نمی کنید، حداقل مطمئن شوید که آن ها را در سطحی بالاتر از سطح زمین قرار داده اید.
  • قبل از استفاد از اسپری مو، عطر یا ادکلن، عینک خود را بردارید. این کار نه تنها می تواند به عدسی های عینک آسیب برساند، بلکه می تواند آن ها و لنت های بینی را نیز کثیف کند.
  • وقتی عینک در چشم دارید، با آن ها به خواب نروید.
  • ایزوپروپیل الکل (70٪) یک جایگزین عالی برای محلول های گران قیمت تمیز کردن عینک است. این خود ماده اصلی بیشتر پاک کننده ها است و فقط فاقد رنگ و عطر اضافه شده آن ها است.
  • در هنگام خرید عینک اطمینان حاصل کنید که اندازه صورت شما است و از روی صورت شما به پایین نمی لغزد.

برای خرید انواع لنز هرا با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

سخن آخر:

یافتن خراش روی عدسی عینک ها می تواند ناامید کننده باشد. عدسی های شیشه ایی نسبت به عدسی های پلاستیکی (پلی کربنات) مقاومت بسیار بیشتری در برابر خط و خش دارند.

در زیر به چند راهکار برای از بین بردن خط و خش عدسی عینک می پردازیم:

استفاده از خمیر تهیه شده از جوش شیرین برای از بین بردن خط و خش، استفاده از پرکننده خط و خش ساخته شده از موم برای پر کردن موقت خراش های عدسی عینک، استفاده از خمیر دندان، استفاده از واکس پاک کننده بدنه خودرو و استفاده کردن از پولیش برنجی، نقره ایی یا فلزی.

بسیاری از خراش های ریز و میکروسکوپی موجود روی عدسی عینک ها به دلیل مراقبت و تمیز کردن نامناسب آن ها است. البته آنچه که به اندازه تمیز کردن عدسی ها اهمیت دارد، این است که شما به طور مرتب از یک محفظه نگهداری برای عینک های خود استفاده کنید.

برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید.

اگر بخواهیم به نکاتی برای نگهداری عینک ها اشاره کنیم، یکی از آن ها این است که عینک را بالای سر خود نگذارید. این می تواند عدسی های آن را مخدوش کند و احتمال افتادن و آسیب دیدن آن ها بیشتر است.

 

 

منابع:

https://www.lensdirect.com/blog/glasses/how-to-find-scratched-glasses-at-home/

https://specscart.co.uk/blog/remove-scratches-from-glasses-at-home

https://www.themanual.com/fashion/how-to-remove-scratches-from-glasses/

https://www.wikihow.com/Maintain-Eyeglasses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *