با پیشرفت علم و فناوری و به وجود آمدن دستگاه های دیجیتال هر فردی در هر سن و هر شرایطی به گونه ای در طول روز و شب زمانی را جلوی تلویزیون، لپ تاپ و گوشی های موبایل سپری می کند. استفاده از دستگاه های دیجیتال به مدت طولانی مشکلاتی را برای چشم انسان به وجود می آورد. کاهش فشار کامپیوتری از اهمیت خاصی برخوردار است.

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

کاهش فشار کامپیوتری

تقریبا 59 درصد افرادی که به طور روزمره از رایانه و دستگاه های دیجیتالی استفاده می کنند علائم فشار چشم دیجیتال را تجربه می کنند که به آن فشار چشم کامپیوتری یا سندرم بینایی کامپیوتری نیز گفته می شود. روش هایی برای کاهش فشار کامپیوتری وجود دارد که در ادامه لنز مارکت به آن می پردازد.

روش های کاهش فشار کامپیوتری

در این قسمت به روش هایی برای کاهش فشار کامپیوتری پرداخته می شود که در ادامه به کامل هر مدام مورد بررسی قرار می گیرد.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

پلک بزنید

معمولاً افراد در عرض یک دقیقه ۱۵ بار پلک می زنند. با این حال، مطالعات نشان می دهد که در حین استفاده از رایانه ها و سایر دستگاه های صفحه نمایش دار، فقط ۵ بار پلک زده می شود. پلم زدن باعث ایجاد رطوبت مورد نیاز چشم می شود. برای این مار می توانید یک یادداشت کنار دستگاه دیجیتال خود قرار دهید تا به شما یادآوری شود که حتما باید پلک بزنید.

اشک مصنوعی و مرطوب کننده هوا

از اشک های مصنوعی برای مرطوب نگه داشتن چشمانتان هنگام خشک شدن استفاده کنید تا خشک شدن باید ایجاد فشار نشود. اگر غالباً در اتاقی خشک و گرم هستید ، از رطوبت دهنده هوا برای اضافه کردن رطوبت به هوا استفاده کنید

قانون سه تا بیست

استراحت منظم را با استفاده از قانون “۲۰-۲۰-۲۰” انجام دهید: هر ۲۰ دقیقه یکبار چشم خود را به اشیایی که در ۲۰ فوتی قرار دارد متمرکز کنید و ۲۰ ثانیه اینکار را طول دهید.

از عینک های مخصوص دستگاه های دیجیتال استفاده کنید.

اگر ساعت ها روی دستگاه های دیجیتال کار می کنید، ممکن است دریابید که استفاده از عینک های رایانه ای باعث کاهش فشار چشم می شود. این عینک ها که نیاز به تجویز پزشک دارند به شما این امکان را می دهند که چشم خود را به طور خاص در فاصله صفحه نمایش رایانه متمرکز کنید (فاصله متوسط، که بین ۲۰ تا ۲۶ اینچ از چهره شما فاصله دارد).

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

برخی از این عینک ها دارای لنزهای چندوجهی هستند که به شما کمک می کند تا تمرکز خود را به سرعت در فواصل نزدیک، متوسط و فاصله زیاد تغییر دهید. توجه داشته باشید که عینک های رایانه ای برای کاهش فشار چشم همان عینک بلوکه کننده نور آبی نیست.

روشنایی و کنتراست را تنظیم کنید.

اگر صفحه نمایش شما روشن تر از محیط اطراف شما است، برای دیدن چشمانتان باید سخت تر کار کنید. میزان روشنایی صفحه نمایش خود را تنظیم کنید تا با میزان نوری در اطراف شما وجود دارد مطابقت داشته باشد. همچنین سعی کنید کنتراست را روی صفحه نمایش خود افزایش دهید تا فشار چشمتان کاهش یابد.

شدت نور را کم کنید.

امروزه صفحه نمایش در دستگاه های دیجیتال اغلب دارای تابش و درخشش زیادی هستند. برای کاهش تابش خیره کننده، از فیلتر کاهش درخشش استفاده کنید. از فروشگاه رایانه یا فروشگاه تلفن همراه بررسی کنید تا ببینید که چه چیزی می توانند ارائه دهند.

نحوه نشستن خود را جلوی دستگاه دیجیتال تنظیم کنید.

هنگام استفاده از دستگاه دیجیتال، باید حدود ۲۵ اینچ (درست اندازه یک دست کشیده شده) از صفحه نمایش فاصله داشته باشید. همچنین صفحه را طوری تنظیم کنید که چشمان شما کمی به سمت پایین خیره شود، نه مستقیم به جلو یا بالا.

لنز های تماسی و دستگاه های دیجیتال 

افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند و برای مدت طولانی از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنند، ممکن است فشار کامپیوتری را به عنوان یک مشکل مداوم داشته باشند. این افراد باید: 

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

به جای استفاده از لنز با عینک زدن به چشمانتان استراحت دهید. با لنزهای تماسی خود نخوابند، حتی اگر آنها بر چسب ضد ساییدگی داشته باشند. از فروشگاه های معتبر مانند لنز مارکت لنزهای خود را تهیه کنند.

تست بینایی انجام دهید.

اگر عادت کنید که هر چند ماه یک بار تست بینایی بدهید از بسیاری از مشکلات چشمی می‌توانید پیشگیری کنید. اگر بیشتر از یک سال است که به چشم‌ پزشکی یا اپتومتریست مراجعه نکرده‌اید، توصیه می‌ شود در سریع‌ ترین زمان این کار را انجام دهید. حین معاینه حتما به پزشک بگویید که چند ساعت در روز از کامپیوتر استفاده می‌کنید. بهتر است پیش از مراجعه به چشم پزشکی حتما فاصله چشم خود از نمایشگر کامپیوتر را اندازه بگیرید و آن را همراه داشته باشید.

بازتاب نور را کاهش دهید.

بازتاب نور کامپیوتر که روی دیوار یا میز می‌افتد هم می‌تواند به اندازه نور مستقیم آزاردهنده باشد. بهتر است روی صفحه نمایش کامپیوتر یک لایه محافظ نور نصب کنید. یا در صورت امکان، دیوارهای اتاق کار را به جای سفید، رنگ‌های تیره‌تر بزنید تا بازتاب کمتری داشته باشند. اگر عینکی هستید، حتما از پوشش ضد بازتاب روی عدسی عینک استفاده کنید. این پوشش‌ها تابش نور به چشم را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

برای کاهش فشار کامپیوتری می توانید از عینک‌های مخصوص کار با کامپیوتر که حالت ضدانعکاسی دارند استفاده کنید. این عینک‌ها مجهز به شیشه‌های زرد کمرنگ هستند و نور آبی ساتع شده از مانیتور را خنثی می‌کنند. این عینک‌ها کمی درشت‌نمایی نیز می‌کنند و امکان مطالعه متون را ساده‌تر می‌کنند.

سخن پایانی در باب کاهش فشار کامپیوتری

فشار چشم کامپیوتری می تواند مربوط به هر سنی باشد. اگر روزانه ساعت ها با استفاده از دستگاه های دیجیتال می گذرانید، ممکن است متوجه تاری دیدتان شوید و چشمان شما احساس درد و خستگی کنند. شما همچنین ممکن است دریابید که چشمان شما خشک شده و یا احساس سوزش داشته باشید و یا ریزش اشک داشته باشید.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

تمامی این علائم نشانه فشار کامپیوتری است. فشار کامپیوتری یکی از بیماری های شایع امروزی است که افراد زیادی به آن دچار هستند. سایت لنز مارکت در این مطلب تمام روش های کاهش فشار کامپیوتری را نام برده و به طور کامل به بررسی هر کدام از آن ها پرداخته است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *