با پشرفت علم و به وجود آمدن لنزهای تماسی، دیگر کسی از عینک استفاده نمی کند. میلیون ها نفر در جهان از لنزهای تماسی استفاده می کنند. لنزهای تماسی بسته به روش زندگی و انگیزه شما می توانند جایگزین مناسبی برای عینک باشند. لنزهای تماسی که به آنها عینک های نامرئی نیز گفته می شود. موضوع لنزهای نفوذپذیر به گاز می باشد.

برای خرید لنز بوش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

صفحه های پلاستیکی انحنا دار، مدور، نازک و شفافی می باشند که بر روی قرنیه قرار گرفته و بر لایه اشکی که قرنیه را می پوشاند، شناور می شوند. سلامت قرنیه و لایه اشکی برای راحتی و وضوح بینایی شما در هنگام استفاده از لنزهای تماسی بسیار مهم است. لنزهای تماسی انواع مختلفی دارند. یکی از انواع لنزها، لنزهای قابل نفوذ گاز سفت و سخت یا RGp هستند که در ادامه لنزمارکت به بررسی این لنز نوع لنز می پردازد.

لنزهای نفوذپذیر به گاز (RGP) چیست؟

لنزهای سخت (هارد) از ماده اي به نام PMMA ساخته مي شوند و اولين بار در سال های 1960 ساخته شدند؛ اما امروزه به ندرت استفاده می شوند. امروزه از لنز های سخت نافذ گاز يا Rigid gas permeable (RGP) contact lenses استفاده مي شود. در ساخت اين لنز ها پلاستيک را با مواد ديگری نظير سيليکون و يا پليمر هاي فلوئور ترکيب مي کنند تا علاوه بر شکل گيري مناسب، قدرت عبور اکسيژن را نيز داشته باشند.

برای خرید لنز بوش اند لومب با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

اين لنز ها نسبت به لنزهای سخت قديمی؛ رطوبت پذيری بالاتری دارند، راحت تر روی چشم تنظيم( فيت ) می شوند و خيلب راحت تر هستند. زمانی که قرنیه آستيگماتيسم دارد، لنزهای سخت نافذ اکسيژن بهترين انتخاب هستند؛ زيرا لنزهای نرم قادر نيستند که آستیگماتیسم را اصلاح و بينایی ‌شفافی به فرد بدهند.

برای خرید لنز طبی جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

همچنين در مواردی که چشم آلرژی دارد و يا تمايل دارد که روی لنزهای تماسی نرم پروتئين رسوب کند، لنز سخت نافذ گاز ارجح است. لنزهای سخت نافذ گاز اجازه عبور مستقيم اکسيژن از ورای لنز به قرنيه را می دهند. اين لنزها نسبت به لنزهای نرم کوچکتر بوده و از مواد غير قابل انعطافتری ساخته شده اند که باعث می شود در ابتدا خيلی راحت نباشند. لنزهای سخت نافذ گاز قادر به اصلاح دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیم هستند.

مزایای لنزهای نفوذپذیر به گاز

لنزهای RGP ویژگی‌های برتری نسبت به لنزهای نرم دارند. در وهله اول باید گفت چون این لنزها از مواد پلاستیکی سخت تهیه می‌شوند، همیشه شکل خود را حفظ می‌کنند و با هر بار پلک زدن تغییر حالت نمی‌دهند. این امر باعث می‌شود تا دید دقیق‌تر و واضح‌تری نسبت به لنز نرم برای فرد مهیا کند. لنزهای ار جی ‌پی همچنین بسیار مقاوم و پایدار هستند.

برای خرید لنز طبی مارک جانسون با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

این لنزها به آسانی از چشم بیرون نمی‌افتند. آنها همچنین از موادی ساخته شده‌اند که آب ندارند (همچون لنزهای نرم)، بنابراین، پروتئین و لیپیدهای موجود در اشک چشم به سطح لنز سخت ار جی‌ پی نمی‌چسبند و رسوب هم نمی‌کنند. با کمی مراقبت، شما می‌توانید یک لنز سخت نفوذپذیر به گاز را چندین سال پیاپی مصرف کنید؛ مگر اینکه نمره چشمتان تغییر کند. بنابراین، به لحاظ اقتصادی هم مقرون‌ به ‌صرفه هستند.

نکات مهم درباره ی لنزهای سخت

لنز سخت دارای شرایطی مخصوصی است و افراد قبل از استفاده باید این موارد بدانند و به چندین توصیه توجه نمایند.

  • باید همواره مایع مخصوص لنز سخت را در جا لنزی ریخته و سپس لنز را درون آن قرار دهید به هیچ عنوان لنز را بدون مایع مخصوص نباید نگهداری کرد.
  • قبل از قرار دادن لنز در چشم باید لنز را با سرم شست و شوی مخصوص ضد عفونی کنید این کار از این جهت حائز اهمیت است که لنز به راحتی می تواند سبب حساسیت و بروز مشکل برای چشم مصرف کننده شود.
  • در طول روز، زمانی که لنز بر چشم دارید حتما بین ۳ تا ۴ مرتبه از قطره چشم مخصوص که پزشک تجویز کرده است استفاده نمایید.
  • حتما در نظر داشته باشید ۵ دقیقه قبل و بعد از گذاشتن و برداشتن لنز از چشم، چشم را با استفاده از قطره تجویز شده شست و شو دهید تا ضد عفونی شوند.
  • افرادی که دچار پیر چشمی هستند می توانند از لنزهای RGP نوع بایفوکال و مولتی فوکال استفاده نمایند زیرا باعث بینایی و کنتراست بهتری می شوند.
  • در حقیقت جدول استفاده از لنزهای سخت ابتدا به کندی پیش میرود اما پس از تطبیق چشم با لنز، تحمل خوب و مناسبی را فراهم می کند و پس از مدتی کوتاه لنز و چشم بخوبی با هم آداپته می شوند.
  •  چنانچه پیش از آداپته شدن لنز سخت با چشم آنرا کنار بگذارید و بعد از مدتی مجددا تصمیم بگیرید که از آن استفاده کنید برای استفاده مجدد اغلب نیاز هست به آرامی ساعات استفاده از لنز را افزایش دهید.

مزایای لنزهای سخت RGP

  • RGP ها نسبت به لنزهای نرم چند فایده عمده دارند. چون از جنس سخت هستند در زمان پلک زدن شکل خود را حفظ کرده و دید بهتری نسبت به لنز نرم ایجاد می کنند.
  • لنزهای سخت rgp مدت زیادی عمر می کنند ولی البته شکننده هستند (مثلاً وقتی روی آن ها پا بگذارید). در مقابل به راحتی پاره نمی شوند (بر خلاف لنزهای نرم)

برای خرید لنز طبی مارک مورنينگ با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

  • پروتئین و چربی های اشک به آن ها متصل نمی شود و با کمی مراقبت می توان سال ها از لنزهای سخت استفاده کرد. برای افرادی که دید قابل قبول با لنز نرم ندارند و دید با کیفیت بالا می خواهند. یا آستیگماتیسمی دارند که با لنز نرم جبران نمی شود. لنز سخت rgp انتخاب مناسبی است.

سخن پایانی در باب لنزهای نفوذپذیر به گاز

لنزهای تماسی انواع مختلفی دارند. و لنزهای تماسی قابل نفوذ گاز سفت و سخت (RGP) از پلاستیک و در ترکیب با سیلیکون و یا پلیمرهای فلوئور ساخته شده است. لنزهای سخت می توانند جایگزین مناسبی برای عینک باشند. در سال‌های اخیر متقاضیان استفاده از این نوع لنز افزایش چشمگیری داشته است؛ زیرا این نوع لنز دارای کیفیت بالا و قابلیت‌های خاص است.

برای خرید لنز طبی مارک فستيوال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

در این مطلب لنز مارکت تمام تلاش خود را داشته است تا شما را با لنز سخت، مزایا و نکات مهم آن آشنا کند. شما برای خرید هر گونه لنز تماسی می توانید به سایت لنز مارکت مراجعه کرده. و با مقایسه قیمت و کیفیت محصول مورد نظرتان را تهیه کنید. لنزهای نفوذپذیر به گاز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *