[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

چشم‌ها از حساس ترین و ظریف ترین اعضای بدن میباشند که در صورت وجود کوچکترین علائم در آن‌ها می‌تواند زنگ خطری برای بروز یک بیماری شایع چشمی باشد.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، چشم‌ها پنجره روح انسان هستند به همین دلیل واجب است که به درستی از آن‌ها مراقبت کنیم. اما همه ما اغلب نسبت به این عضو حیاتی بی توجه و سهل انگار هستیم، آنچنان که این امر موجب می‌شود طیف بسیاروسیعی از افراد از بروز مشکلات مختلف و بیماری شایع چشمی رنج ببرند. در واقع به ندرت می‌توان افراد بزرگسالی را پیدا کرد که حداقل یک بیماری چشمی یا اختلال در بینایی را تجربه نکرده باشند.با لنز مارکت همراه باشید تا با 7 مورد از بیماری های شایع چشمی به همراه راه های مراقبت از انها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

[/vc_column_text]

مایع لنز چند منظوره زایس آلمان (100ML) ZEISS

قیمت اصلی 340/000 تومان بود.قیمت فعلی 299/000 تومان است.

محلول لنز چند منظوره اپتی فری (120ML) OPTIFREE

قیمت اصلی 338/500 تومان بود.قیمت فعلی 229/700 تومان است.

قطره مرطوب کننده چشم رنیو ایتالیایی (8ML) RENU

قیمت اصلی 173/000 تومان بود.قیمت فعلی 87/700 تومان است.

محلول شستشوی لنز نرم آیس کِلین (120ML) ICECLEAN

قیمت اصلی 79/000 تومان بود.قیمت فعلی 54/200 تومان است.

محلول لنز چند منظوره سولکو (360ML) SOLEKO

قیمت اصلی 368/500 تومان بود.قیمت فعلی 328/500 تومان است.

محلول لنز چند منظوره نئوپلاس (130ML) NEOPLUS

قیمت اصلی 235/800 تومان بود.قیمت فعلی 207/500 تومان است.

محلول لنز چند منظوره نئوپلاس (60ML) NEO PLUS

قیمت اصلی 185/900 تومان بود.قیمت فعلی 175/500 تومان است.

محلول لنز چند منظوره یونیورسال (150ML) UNIVERSAL

قیمت اصلی 276/500 تومان بود.قیمت فعلی 237/800 تومان است.

محلول لنز چند منظوره یونیورسال (400ML) UNIVERSAL

قیمت اصلی 393/000 تومان بود.قیمت فعلی 385/000 تومان است.

محلول لنز چند منظوره یونیورسال (50ML) UNIVERSAL

قیمت اصلی 217/000 تومان بود.قیمت فعلی 144/800 تومان است.

محلول لنز هارد کانزین پلاس (CONSIN PLUS (120ML

قیمت اصلی 444/500 تومان بود.قیمت فعلی 307/000 تومان است.

محلول نگهداری لنز نرم سولکو SOLEKO (100ML)

قیمت اصلی 242/000 تومان بود.قیمت فعلی 212/000 تومان است.
[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

  1. آب مروارید

چشم‌ها اندام‌های شگفت انگیزی میباشند که قادرند خود را درمان کنند، اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همیشه به این کار ادامه دهند و نیاز به دارو ودرمان پیدا نداشته باشند. از این رو، اگر هر مورد غیر عادی را در چشمان خود تجربه کردید، باید فوراً به دنبال مراقبت پزشکی مربوط به آن بگردید.

آب مروارید  نیز یکی از بیماری شایع چشمی است که به تار شدن عدسی چشم گفته می‌‌شود و افراد مبتلا به آب مروارید معمولاً دید تاری دارند و رنگ‌ها را به صورت کم رنگ می‌بینند و کلا در دید آنها اختلال ایجاد میشود.

  • علائم و نشانه‌های آب مروارید

علائم و نشانه‌های آب مروارید در ابتدا قابل تشخیص نمیباشد با این حال هر گونه تغییری که در سطح بینایی به وجود می‌‌آید می‌‌تواند باعث نگرانی شود و باید به آن توجه شود تا متخصص چشم پزشک بتواند آن را ارزیابی نماید. برخی از علائم و نشانه‌های شایع آب مروارید عبارتند از:

  • تاری دید
  • حساسیت به نور و روشنایی
  • نیاز به تعویض مکرر عینک یا لنز چشمی
  • دید نامناسب در شب
  • تغییر در ارتباط با دیدن رنگ‌ها
  • دوربینی در یک چشم

 راه های مراقبت و درمان آب مروارید

اگرچه هیچ راهی برای پیشگیری از بروز آب مروارید وجود ندارد اما می‌توانید با انجام برخی کارها روند بوجود آمدن چنین عارضه ای را را کنترل کنید. سیگار کشیدن، فشار خون بالا، چاقی و مصرف بیش از حد الکل برخی از عوامل قابل تغییری هستند که ریسک بروز آب مروارید را افزایش می‌دهند. شما همچنین می‌توانید با مراقبت از چشم خود در برابر نور مستقیم آفتاب روند تشکیل آب مروارید را اهسته تر سازید. در مراحل اولیه تشکیل آب مروارید می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف اصلاح بینایی به بهبود آن کمک کرد اما در مراحل آخر انجام عمل جراحی بسیار حائز اهمیت میباشد. خوشبختانه عمل جراحی در اصلاح اختلال آب‌ مروارید موفقیت بسیار زیادی را به دنبال دارد.

  1. بیرون زدگی چشم یا پروپتوزیس

یکی دیگر از بیماری شایع چشمی پروپتوزیس است .این عارضه وقتی به وجود می‌‌آید که یک یا هر دو چشم به علت برخی از انواع ضایعات و اختلالات چشمی از قبیل تورم عضلات چربی و بافت‌های پشت چشم از درون کاسه چشم بیرون بیاید. در این شرایط بخش زیادی از قرنیه در معرض هوا قرار می‌‌گیرد و به این ترتیب حفظ رطوبت چشم به یک اقدام دشوار تبدیل خواهد شد. در برخی موارد شدید بیرون زدگی چشم می‌تواند فشار بسیار زیادی را بر عصب بینایی وارد کند و باعث از دست دادن بینایی شود.

 چه عواملی در بروز بیرون زدگی چشم نقش دارد؟

بیرون زدگی چشم با بیماری‌ها و اختلالات متعددی از قبیل پر کاری تیروئید، آب سیاه، سرطان خون و مواردی از این قبیل مرتبط میباشد. گریوز چشمی یکی از دلایل بسیار شایع بیرون زدگی چشم است که به این اختلال افتالموپاتی هم گفته می‌شود. افتالموپاتی یک بیماری خود ایمنیست و زمانی به وجود می‌‌آید که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول‌های سالم هجوم اورده و باعث ترشح آنتی بادی‌ها میشود که به عضلات چشم انتقال و باعث التهاب آن خواهند شد.

 علائم و نشانه‌های بیرون زدگی چشم چیست؟

برخی از علائم و نشانه‌های بیرون زدگی چشم در زیر آورده شده اند:

  • حالت بیرون زده چشم
  • خشکی بیش از حد چشم
  • سفیدی قابل‌مشاهده بین قسمت فوقانی عنبیه و پلک
  • درد چشم
  • قرمزی چشم

راه های مراقبت و درمان بیرون زدگی چشم:

مشخص کردن علل اصلی بیرون زدگی چشم می‌‌تواند تعیین کننده مسیر درمان باشد. با این حال در همه موارد بیرون زدگی چشم باعث می‌شود که بخش بزرگی از آن در معرض هوا قرار بگیرد و باعث خشک شدن سطح چشم شود. در این شرایط برای جبران خشکی چشم استفاده از قطره و اشک مصنوعی می‌تواند به حفظ رطوبت آن کمک  بسیاری کند. متخصص چشم با شما در خصوص مناسب بودن این محصولات صحبت خواهد کرد. در صورتی که علائم و نشانه‌های شما همچنان باقی بماند باید دوباره به متخصص چشم مراجعه فرمائید.

3. سیتومگالوویروس

سیتومگالوویروس عفونتی است که به سلول‌های گیرنده نور در عنبیه هجوم آورده و به نوعی یک بیماری جدی محسوب میشود که  از بیماری شایع چشمی است و باید به موقع تشخیص داده شود و درمان گردد زیرا می‌‌تواند باعث کاهش بینایی و در موارد بسیار شدید منجر به کوری شود.

 چه عواملی در بروز سیتومگالوویروس نقش دارند؟

سیتومگالوویروس یا CMS یک نوع ویروس میباشد که منبع عفونت در انسان محسوب می‌شود و عمدتاً هیچ نشانه و علامتی را به وجود نخواهد آورد. اگرچه در اکثر افراد سیستم ایمنی بدن قادر به رفع این نوع ویروس میباشد اما در افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است ریسک ابتلا به این عفونت افزایش رفته رفته پیدا می‌کند. این نوع عفونت در افراد مبتلا به ایدز بسیار شایع بود و این افراد در مقایسه با دیگران بیشتر دچار این عارضه خواهند شد. این نوع عفونت در نقاط مختلفی از بدن به وجود می‌آید که بیشتر دستگاه گوارش را درگیر می‌کند، عنبیه به بافتی که در قسمت پشت چشم قرار دارد و در بین نقش مهمی را ایفا می‌کند که گفته می‌‌شود. در اکثر موارد بیشتر عفونت‌ها زمانی به وجود می‌‌آیند که تعداد سلول‌های T در بدن فرد به زیر ۴۰ کاهش یابد.

علائم و نشانه‌های سیتومگالوویروس چیست؟

اکثر افراد مبتلا به سیتومگالوویروس متوجه هیچ گونه نشانه و علامتی نمیشوند اما برخی علائم و نشانه‌های خاص وجود دارد که می‌تواند نشان دهنده این نوع ویروس باشد که عبارتند از:

  • از دست دادن دید محیطی و احساس جسم شناور در چشم
  • نقاط کور یا دید تار
  • احساس برق در چشم

راه های مراقبت و درمان سیتومگالوویروس

اشخاصی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی میباشند در صورتی که هریک از علایم و نشانه‌های آن را احساس کنند باید هرچه زودتر به یک متخصص یا چشم پزشک مراجعه نمایند. داروهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند عوارض اختلال سیتومگالوویروس کاهش دهند. هرچه فرایند درمان زودتر شود شانس بهبودی سطح بینایی افزایش میابد. توجه داشته باشید که اگر تنها یک چشم عفونت کرده باشد شروع زود هنگام درمان آن چشم از عفونی شدن چشم دیگر جلوگیری خواهد کرد. مصرف داروهای خوراکی و تزریقی و وریدی می‌‌تواند روند پیشرفت این بیماری را کند سازد که برای بهبودی چشم باید به طور مرتب از ان ها استفاده شود.

  1. کور رنگی

بیماری شایع چشمی کور رنگی در بین مردان خیلی بیشتر از زنان است .تقریبا همه افرادی که کور رنگی دارند می‌توانند همه رنگ‌ها را ببینند اما در جداسازی بین برخی رنگ‌های خاص به مشکل بر میخورند. همه افرادی که دچار این اختلال هستند در تشخیص یک طیف خاص از رنگ‌ها مشکلی ندارند اما اکثر آنها نمی‌توانند تفاوت بین رنگ‌های طیف قرمز و سبز را درک کنند و به درستی تشخیص دهند. همچنین برخی از این افراد نمی‌توانند رنگ آبی را از رنگ زرد تفکیک کنند و یک گروه بسیار کوچک دارای اختلالی هستند که از آن تحت عنوان مونوکروماتیسم یاد می‌‌شود و فقط می‌توانند رنگ سفید و مشکی را مشاهده کنند. کور رنگی حدود ۷ درصد از مردان و کمتر از یک درصد از زنان را درگیر خود کرده است.

 چه عواملی باعث بروز کوررنگی می‌شود؟

کور رنگی یک اختلال ژنتیکی میباشد که به علت اختلال در نحوه دریافت و پاسخ دادن به برخی رنگ‌های خاص توسط یک یا چند سلول حساس به نور در عنبیه تشکیل میشود. این سلول‌ها طول موجهای مختلف را دریافت می‌‌کنند و به این رویه کمک می‌‌نمایند بتواند رنگ‌های مختلف را از یک دیگر تفکیک نمایند اما این تفاوت در حساسیت یک یا چند سلول باعث می‌شود که فرد کور رنگی داشته باشد.

علائم و نشانه‌های کور رنگی چیست؟

علائم و نشانه‌های کوررنگی اغلب توسط پدر و مادر و در دوران کودکی فرزند آنها تشخیص داده می‌شود. باید گفت که در سایر موارد علائم و نشانه‌های این اختلال خفیف میباشد و ممکن است تشخیص داده نشود. برخی از علائم شایع کور رنگی برای شما در زیر آورده شده اند:

  • اختلال در تمایز گذاری بین رنگ‌ها
  • ناتوانی در مشاهده سایه‌ها یا توناژ برخی رنگ‌ها
  • حرکات سریع چشم در برخی موارد نادر

راه های مراقبت و درمان کور رنگی

هیچ گونه روشی برای درمان این اختلال وجود ندارد از این رو متاسفانه دید اکثر افرادی که دچار کور رنگی هستند طبیعی است و فقط به برخی روش‌های اقتباسی خاص نیاز دارند.

  1. انحراف چشم

انحراف پشم را می توان از بیماری شایع چشمی در سن کم دانست .در نوزادان و کودکان انحراف چشم یا استرابیسموس زمانی به وجود می‌‌آید که چشم‌های یک فرد در هنگام مشاهده یک نقطه با هم مطابقت نداشته باشند و به جهات مختلفی در حال نگا کردن باشند. معمولاً انحراف چشم به علت ضعف عضلات در یک یا دو چشم پدید می­آید. ضعیف بودن چشم باعث می‌شود که چشم به جای آنکه روی یک شیء یا یک نقطه خاص متمرکز شود به سمت داخل بینی بچرخد. چشمی که از هدف دور می‌‌شود ممکن است همیشه دچار این اختلال باشد یا آنکه در برخی شرایط خاص دچار انحراف گردد. انحراف چشم در مراحل اولیه می‌‌تواند باعث دوبینی یا جهت گیری نامناسب چشم شود زیرا هر دو چشم فاقد مطابقت لازم با یکدیگر میباشند. کودکی که دچار انحراف چشم است به صورت ناخودآگاه تصویر چشمی که دارای عدم مطابقت است را رد می‌کند و ممکن است اتصالات عصبی بین چشم و مغز نتوانند به خوبی رشد کنند. این اختلال می‌تواند باعث انحراف دائمی چشم یا تنبلی آن شود. در اکثر مواقع این عارضه در کودکان دیده می‌‌شود و در همین دوران کودکی درمان و اصلاح آن بسیار ساده و راحت است. این اختلال با بزرگ شدن کودک برطرف نمی‌‌شود به همین دلیل باید فوراً کودک توسط پزشک مورد معاینه قرار بگیرد و درمان او آغاز شود.

چه عواملی باعث بروز انحراف چشم می‌شوند؟

عوامل متعددی در به وجود آمدن انحراف چشم نقش دارند که این اختلال معمولاً زمینه ارثی و خانوادگی ندارد. در برخی موارد انحراف چشم به علت دوربینی شدید درمان نشده به وجود می‌آید. آسیب دیدگی و ضربه شدید به سر می‌تواند باعث به وجود آمدن انحراف چشم شود زیرا می‌‌تواند قسمتی از مغز که وظیفه کنترل عضلات چشم را بر عهده دارد تحت تاثیر قرار دهد.

علائم و نشانه‌های انحراف چشم چیست؟

از مهمترین علامت انحراف چشم میتوان به زمانی اشاره کرد که هر دو چشم یک جهت خاص را نگاه نمی‌کنند. با این حال انحراف چشم علائم و نشانه‌های بیشتری دارد که در اکثر مواقع در کودکان قابل مشاهده است. این علائم و نشانه‌ها عبارتند از:

  • عدم حرکت هر دو چشم با هم
  • عدم تقارن نقاط انعکاسی در چشم
  • چرخش سر به یک طرف
  • لوچی یک چشم

راه های مراقبت و درمان انحراف چشم

برای آنکه بتوان انحراف چشم را درمان کرد باید عضلات ضعیف چشم را تقویت کرد. می‌توان از روش‌های مختلفی به صورت مجزا یا ترکیبی برای درمان انحراف چشم استفاده نمود. انتخاب هر یک از این روش‌های درمانی به شدت و علت بروز انحراف چشم مرتبط میباشد. برخی از این روش‌های درمانی به شرح زیر آورده شده اند:

  • استفاده از عینک یا لنز چشمی
  • تزریق داروها از قبیل تزریق بوتاکس باعث شل شدن عضلات چشم می‌شود و به این ترتیب تمرکز کردن را برای چشم در موارد ضروری امکان ‌پذیر می‌‌کند.
  • انجام عمل جراحی به صاف کردن و بهبود مطابقت عضلات چشم

**انجام جراحی به طرز قابل توجهی باعث بهبود سطح انحراف چشم می‌‌شود اما در مقایسه با سایر روش‌های درمانی یک روش گران قیمت است و با عوارض جانبی بیشتری همراه است**

  • چسب زدن یا بستن چشم برای دید بهتر و استفاده از قطره و پماد چشمی
  1. قوز قرنیه

قوز قرنیه بیماری شایع چشمی است  که به علت شکل نامناسب قرنیه به وجود می‌‌آید و از متمرکز شدن صحیح نور روی قرنیه جلوگیری می‌کند. در اختلال قوز قرنیه، قرنیه به طور طبیعی حالت گرد دارد نازک شده و انحنای ان افزایش پیدا می‌‌کند به همین دلیل باعث حساسیت بیشتر به نور و تاری دید خواهد شد.

 چه عواملی باعث بروز قوز قرنیه می‌شوند؟

متاسفانه هنوز علت بروز قوز ‌قرنیه مشخص نشده است اما متخصصان دلایل متعددی را برای این اختلال بیان کرده‌اند که برخی از آنها عبارتند از: بیماری‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند، وراثت، آلرژی و مالیدن چشم.

ای عارضه به آرامی پیشرفت کرده و معمولاً در اواخر دوران نوجوانی و اوایل دوران بیست سالگی خود را نشان می‌دهد و طی مدت چندین سال شدید تر میشود.

 علائم و نشانه‌های قوز قرنیه چیست؟

قوز قرنیه در مراحل اولیه می‌تواند باعث افزایش حساسیت به نور و تاری خفیف دید شود اما با پیشرفت این بیماری در سن ۱۰ تا ۲۰ سالگی سطح بینایی بیشتر دچار اختلال خواهد شد که مراقبت دقیق از چشم، مراجعه به چشم پزشک و معاینه سطح قرنیه توسط عکس برداری از قرنیه می‌تواند به تشخیص این اختلال کمک بسزایی کند. علائم و نشانه‌های این اختلال عبارتند از:

اختلال بینایی در همه جهات

مشاهده چندین تصویر مختلف در هنگام دیدن یک شی

  • کاهش بینایی در هنگام شب
  • حساسیت به نور
  • گرفتگی و کشیدگی چشم
  • کاهش شدید بینایی یک چشم
  • دوبینی در یک چشم

راه های مراقبت و درمان قوز قرنیه

قوز قرنیه در مراحل اولیه فقط یک آستیگماتیسم از نوع خفیف میباشد که در این حالت می‌‌توان به سادگی به کمک روش‌های زیر ان را درمان کرد:

استفاده از عینک یا لنز چشمی در اکثر موارد یک روش موثر برای درمان قوز قرنیه است و این روش می‌تواند به اصلاح اختلال بینایی کمک کند.

لنز سخت نفوذ پذیر برای افرادی تجویز می‌شود که بیماری آنها پیشرفت کرده است. این نوع لنزها به کمک لایه نرم خارجی لنز با پوشش قرنیه به اصلاح بد شکلی قرنیه کمک می‌کند.

انجام جراحی در درصد کمی از مواردی که لنز چشم می‌تواند باعث اصلاح این اختلال شود برای اصلاح شکل نامناسب چشم تجویز می‌گردد که یک گزینه مناسب برای درمان قوز قرنیه محسوب نمیگردد زیرا ریسک آسیب دیدگی بیشتر قرنیه را مطرح می‌کند.

  1. التهاب مجموعه عنبیه

لایه عروقی به یک لایه فیبروزی گفته می‌شود که از چشم محافظت کرده و نقش مهمی را در تغذیه و تبادل گازها ایفا می‌کند. لایه عروقی از سه بخش ساخته شده است که عبارتند از:

  • جسم مژگانی
  • عنبیه
  • مشیمیه

در صورتی که هر یک از این اجزا دچار التهاب شوند به این اختلال التهاب مجموعه عنبیه گفته خواهد شد. به طور کلی این اختلال به سه دسته تقسیم می‌‌شود که یکی از آنها یک بخش مختلف از ناحیه عروقی را درگیر می‌‌کنند.

 انواع التهاب مجموعه عنبیه

التهاب مجموعه عنبیه به سه گروه تقسیم میشوند:

التهاب بخش جلویی شایع‌ترین نوع التهاب مجموعه عنبیه است که حدود ۴۰ و ۷۰ درصد از موارد را به خود اختصاص داده و بر روی عنبیه و بافت اطراف آن و جسم مژگانی تاثیر می‌گذارد. گاهی اوقات از التهاب بخش جلویی مجموعه عنبیه تحت عنوان التهاب عنبیه یاد می‌‌شود زیرا عنبیه بخشی از این ساختار بود و معمولاً دچار التهاب میگردد.

التهاب بخش میانی یکی دیگر از قسمت‌های مجموعه عنبیه است و بخش پشتی جسم مژگانی و بخش بزرگی از شبکه را درگیر خودش می‌‌کند که معمولاً این اختلال شیوع چندانی ندارد.

التهاب بخش پشتی یک نوع نادر از التهاب مجموعه عنبیه میباشد و بخش پشتی چشم که مشیمیه نام دارد را درگیر کرده و می‌تواند بر عنبیه و عصب بینایی تاثیر بگذارد. درمان این نوع التهاب کار دشواری است و اغلب با کاهش پیشرونده بینایی مرتبط میباشد.

 چه عواملی باعث بروز التهاب مجموعه عنبیه می‌شوند؟

در اکثر موارد التهاب مجموعه عنبیه دلایل مشخصی ندارد و معمولاً با یک طیف گسترده از سندرم‌ها و بیماری‌ها در ارتباط میباشد. این اختلال همچنین به علت واکنش طبیعی بدن به عفونت به وجود می‌‌آید در نیمی‌ از موارد التهاب شدید قسمت جلوی مجموعه عنبیه، هیچ گونه ارتباطی با سایر بیماری‌ها پیدا نمیکند. این موارد می‌‌تواند حاکی از آسیب دیدگی چشم باشند.

 علائم و نشانه‌های التهاب مجموعه عنبیه چیست؟

التهاب مجموعه عنبیه می‌تواند به صورت ناگهانی به صورت درد و قرمزی چشم به وجود بیاید و یا آنکه با درد و قرمزی خفیف خود را نشان دهد اما به تدریج باعث تاری دید خواهد شد. علائم و نشانه‌های این اختلال به شرح زیر می‌باشند:

  • حساسیت به نور
  • تاری دید
  • احساس درد در چشم
  • قرمزی چشم
  • احساس جسم شناور در چشم

راه های مراقبت و درمان التهاب مجموعه عنبیه

در صورتی که التهاب مجموعه عنبیه به طور صحیح درمان گردد فرایند بهبودی اغاز خواهد شد. برخی از روش‌های رایج برای درمان این اختلال عبارتند از:

  • تجویز قطره چشمی به همراه داروی ضد التهاب
  • تزریق استروئید در قسمت پشت مجموعه عنبیه
  • مصرف داروهای خوراکی استروئیدی

دز مورد نیاز برای نفوذ به درون مجموعه عنبیه و درمان التهاب آن اغلب با بروز عوارض جانبی در سایر نقاط بدن از قبیل بروز سندروم کوشینگ و آسیب دیدگی کبد، کلیه و استخوان همراه میباشد.

برخی دیگر از بیماری شایع چشمی که در افراد شیوع پیدا میکند عبارتند از:

بیماری چشم دیابتی

بیماری چشم دیابتی یک بیماری پیچیده دیابتی است که یکی از علل اصلی نابینایی محسوب می‌شود. شایع‌ترین نوع بیماری چشم دیابتی به اختلال رتینوپاتی دیابتی مربوط است و زمانی به وجود می‌‌آید که دیابت باعث آسیب دیدگی عروق خونی درون چشم می‌شود.

بیماری تحلیل برنده عضلات چشم ناشی از بالا رفتن سن

بیماری تحلیل برنده عضلات چشم به بالا رفتن سن ارتباط دارد و به تدریج باعث از بین رفتن بینایی می‌شود. برای دیدن اشیا ما به دید مرکزی نیاز داریم تا بتوانیم آنها را به خوبی مشاهده کنیم و به انجام امور روزمره خود از قبیل خواندن مطالب و رانندگی کردن بپردازیم.

آب سیاه

  • آب سیاه یک مجموعه از بیماری‌های چشمی است که باعث آسیب دیدگی عصب بینایی میشود و منجر به کاهش شدید و کوری چشم خواهد شد. این اختلال معمولاً به بالا بودن فشار داخل چشم ارتباط دارد و بر روی دید محیطی تاثیر می گذارد.

خشکی چشم

خشکی چشم زمانی به وجود می‌‌آید که چشم به طور صحیح به تولید اشک نپردازد یا آنکه اشک انسجام مناسبی نداشته باشد و به سرعت تبخیر شود. خشکی چشم باعث می‌‌شود که انجام دادن برخی از فعالیت‌ها از قبیل استفاده از کامپیوتر یا مطالعه کتاب برای مدت طولانی کار دشواری باشد.

دید پایین

دید پایین به این معنا است که حتی با استفاده مناسب از عینک یا لنز چشمی، انجام عمل جراحی و مصرف دارو، انجام دادن فعالیت‌های روزمره دشوار است خواندن ایمیل، خرید کردن، پخت و پز تماشای تلویزیون و خواندن مطالب می‌تواند به یک اقدام چالش برانگیز تبدیل شود. با این حال هنوز تعداد زیادی از افرادی که دیده پایینی دارند مسئولیت‌های کاری را بر عهده می‌گیرند.

لنز مارکت

امیدواریم از مطالب گفته شده در مورد بیماری شایع چشمی استفاده کامل را برده باشید و مفید واقع شده باشه، با مراجعه به وب‌سایت لنز مارکت به نشانی  lenzmarket.ir علاوه بر آشنایی بیشتر با عینک‌ها و لنزهای طبی، با دیگر خدمات مربوط به کالاهای اپتیک (عینک طبی، عینک آفتابی و لنزهای چشم) آشنا شوید. لنز مارکت بر این اصل برنامه‌ریزی‌شده تا تمامی توان خود را در جهت جلب رضایت مشتری، تقدیم محصولات با قیمت‌های واقعی کسب رضایت بازدیدکنندگان را بکار بگیرد. در صورت داشتن هرگونه سوالی می‌توانید با تیم پشتیبان لنز مارکت با شماره 36833650 – 021 ارتباط برقرار کنید. همچنین لنزمارکت معتقد است که انتقادات شما می‌تواند ما را در مسیر تولید محتوای فاخر برای شما مخاطبین عزیز همیاری کند. از این رو اگر در مورد مطلب بالا موضوع خاصی وجود دارد و یا اطلاعات جدیدی را کسب نموده اید که می‌تواند برای ما و دیگر مخاطبین ارزشمند باشد آن را با ما به اشتراک بگذارید.

**از اینکه با لنز مارکت همراه بودید سپاسگزاریم**[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *