[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]ما در این مقاله می خواهیم بدانیم که سن استفاده از  لنزهای تماسی چقدر است و نظر متخصصان در مورد سن  استفاده از لنز برای کودکان چقدر است

نزدیک بینی یا دور بینی می تواند خود را از همان اوایل کودکی بروز دهد. به همین دلیل، ممکن است کودک در سنین پایین نیاز به استفاده از عینک داشته باشد اما لنزهای تماسی مخصوص بچه ها نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

برخی ممکن است فکر کنند که کودکان زیر 12 سال آماده استفاده از لنزهای تماسی نیستند. حتی استفاده از لنزهای تماسی نیز برای نوجوانان ممکن است جای تردید داشته باشد. این قابل درک است زیرا والدین به خصوص در مورد لنزها، نگرانی های ایمنی دارند.

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

سن استفاده  لنزهای تماسی  چقدر است ؟

اگرچه ممکن است اجازه استفاده از لنزهای تماسی برای کودکان ایده خوبی نباشد اما محدودیت سنی واقعی وجود ندارد. در واقع، حدود 8 درصد از افراد دارای لنز تماسی زیر 18 سال هستند، که تقریبا 4 میلیون نفر فقط در ایالات متحده را تشکیل می دهند.

به طور کلی، اگرچه بسیاری از پزشکان چشم استفاده از لنزهای تماسی را از اوایل دوره نوجوانی تشویق می کنند، بنابراین سنین 11 تا 14 سال برای استفاده از لنزهای تماسی مناسب است. اگر نگرانی شما ایمنی است، نیازی به نگرانی نیست.

ارائه دهندگان مراقبت از سلامت چشم، معمولا لنزهای تماسی را برای کودکان بالای 12 سال توصیه می کنند.

طبق یک مطالعه اخیر، اگر استفاده از لنزهای تماسی خطری برای چشم افراد ایجاد کنند، این خطر در کودکان بیش از بزرگسالان نیست.

خطرات مرتبط استفاده از لنزهای تماسی حتی ممکن است در کودکان 8 تا 11 ساله کمتر باشد. در حقیقت، والدین و متخصصان بیشتر از استفاده از لنز برای کودکان به عنوان وسیله ایی برای بهبود کیفیت زندگی، حمایت می کنند.

برخی ممکن است استفاده از لنز تماسی را از همان زمان نوزادی ضروری بدانند اما این موارد بسیار نادر است. در انتهای دیگر طیف، برخی از بزرگسالان براساس شرایط و سبک زندگی، مناسب استفاده از لنزهای تماسی نیستند.

با این اوصاف، قاعده کلی این است که به سخنان چشم پزشک گوش دهید. اگر آن ها استفاده از لنز تماسی را توصیه می کنند، بهتر است به توصیه های آن ها عمل کنید. در غیر اینصورت، همیشه می توانید گزینه های دیگری را نیز مورد بحث قرار دهید.

آنچه باید در مورد لنزهای تماسی در نظر بگیرید:

اکنون که می دانید برای استفاده از لنزهای تماسی باید چند سال داشته باشید، باید فاکتورهای دیگری را نیز در نظر بگیرید. این فقط سن نیست که باید به آن فکر کنید، بلکه باید به این نیز فکر کنید که فرد استفاده کننده از لنز چقدر مسئولیت پذیر و کوشا است.

استفاده از لنزهای تماسی شامل استفاده هر روزه از آن ها و سپس برداشتن آن ها قبل از خواب است. فراموش كردن این كار می تواند باعث ناراحتی، درد و عفونت شود. این همچنین می تواند منجر به کاهش بینایی یا آسیب دائمی به چشم شود.

لنزهای یکبار مصرف روزانه ممکن است بهترین انتخاب برای برخی از کودکان باشند. آن ها نیاز به تمیز کردن ندارند، بنابراین می توانید آن ها را در پایان روز، دور بیندازید و صبح روز بعد از یک جفت لنز تازه استفاده کنید.

والدین و کودک هر دو باید قوانین استفاده از لنزهای تماسی را رعایت کنند. بسیاری از متخصصان چشم ادعا می کنند که بزرگسالان در نظافت، کوشاتر هستند. دلیل آن ممکن است این باشد که آن ها تمایل بیشتری به شنیدن صحبت های متخصصان دارند.

اگر احساس اطمینان می کنید که خود یا فرزندانتان می توانید از عهده مسئولیت استفاده از لنزهای تماسی برآیید، از پزشک بخواهید که آن ها را برای شما تجویز کند.

برای دیدن اینکه آیا فرزندان شما در این زمینه انجام وظیفه می کنند، توجه کنید که چگونه مسئولیت های فعلی خود را اداره می کنند. آیا آن ها دندان های خود را مسواک می زنند، بدون اینکه شما مجبور شوید به آن ها بگویید؟ آیا آن ها در انجام تکالیف خود، کوشا هستند؟ اگر برای انجام این کارها باید به آن ها یادآوری کنید، ممکن است هنوز آماده استفاده از لنزهای تماسی نباشند. در مورد بزرگسالان نیز چنین است. اگر غالبا بلافاصله بعد از کار به خواب می روید، مجبور به نگه داشتن عینک خود هستید. یعنی حداقل تا زمانی که بتوانید برنامه خود را متناسب با مراقبت از لنزهای تماسی تنظیم کنید.

دلایل استفاده از لنزهای تماسی:

اکنون که سوال سنی از بین رفته است ، ممکن است هنوز بپرسید: “آیا باید برای فرزندانم لنز تماسی خریداری کنم؟” پاسخ کاملا به خود شما بستگی دارد اما برخی از مزایای لنزهای تماسی ممکن است در تصمیم گیری به شما کمک کنند.

برخی از مزایای لنزهای تماسی شامل موارد زیر هستند:

افزایش اعتماد به نفس:

بسیاری از نوجوانان و بزرگسالان برای تقویت اعتماد به نفس خود از لنز استفاده می کنند زیرا عینک باعث می شود احساس کمبود اعتماد به نفس، داشته باشند. اگر افراد ظاهر خود را با عینک دوست ندارند، این می تواند باعث تغییر رفتار و کاهش اعتماد به نفس آن ها شود. حتی می تواند بر شخصیت و عملکرد آن ها در مدرسه یا محل کار نیز تاثیر بگذارد. تحقیقی که شامل 484 شرکت کننده نزدیک بینی زیر 12 سال بود، این موضوع را تایید می کند. در این مطالعه، 247 کودک مجبور بودند از لنز استفاده کنند، در حالی که 237 کودک باید به مدت 3 سال از عینک استفاده می کردند. در پایان مشخص شد، کسانی که از لنزهای تماسی استفاده کردند، از کیفیت زندگی بهتری برخوردار بودند.

با استفاده از لنزهای تماسی، فعالیت ها را بهتر و با اطمینان انجام می دهید:

اگر فرزندانتان فعال هستند، لنزهای تماسی، جایگزین مناسبی برای عینک ها هستند. اگرچه عینک های ورزشی وجود دارند اما لنزهای تماسی می توانند ایمن تر باشند. قاب های عینک ها ممکن است شکسته شوند که این امر می تواند باعث آسیب دیدگی شود.

راحتی:

داشتن چیزی در چشمانتان راحت به نظر نمی رسد، درست است؟ اما جای نگرانی نیست. لنزهای تماسی مدرن، در چشم احساس نمی شوند. فقط باید اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان از لنزها به درستی استفاده می کنند. چشم پزشک شما ابزار مناسبی برای متناسب کردن لنزها با نسخه صحیح، اندازه و شکل چشم دارد. در روزهای ابتدایی استفاده از لنزهای تماسی، انتظار برخی از ناراحتی ها را داشته باشید اما به مرور زمان این مشکلات برطرف می شود. اگر فرزندانتان چشم های خود را زیاد لمس می کنند، ممکن است استفاده از لنزهای چشمی زیاد برای آن ها، مناسب نباشد اما چشم پزشک می تواند به آن ها کمک کند تا وظیفه معمول را به درستی انجام دهند تا به خود آسیب نرسانند.

اگرچه لنزهای تماسی فواید خود را دارند اما کودک شما ممکن است برای مسئولیت بیشتر لنزهای تماسی آماده نباشد. آسیب های یا عوارضی که می تواند با لنزهای تماسی ایجاد شود، معمولا در نتیجه بهداشت نامناسب به وجود می آید. همیشه از کودک خود بخواهید که توصیه های ارائه دهنده مراقبت از چشم را در مورد بهداشت مناسب لنزهای تماسی، دنبال کند.

قوانین اساسی استفاده از لنزهای تماسی:

قوانین اساسی که باید برای استفاده از لنزهای تماسی رعایت کنید، شامل موارد زیر است:

  • دستان خود را قبل از تمیز کردن یا قرار دادن لنزها، بشویید.
  • طبق دستور، لنزهای تماسی خود را تمیز و شستشو دهید. فقط از محصولات توصیه شده توسط ارائه دهنده مراقبت از چشم خود استفاده کنید.
  • هرگز لنزهای خود را با آب و بزاق دهان تمیز نکنید.
  • بیش از زمان مقرر از لنزها استفاده نکنید.
  • اگر چشم هایتان قرمز شده، از استفاده از لنزهای تماسی اجتناب کنید.
  • در صورت خارش، سوزش یا قرمزی و تحریک چشم، لنزهای تماسی را از چشم خود خارج کنید و با ارائه دهنده مراقبت از چشم خود تماس بگیرید.
  • هرگز با لنزهای تماسی خود به خواب نروید.

مراقبت از لنزهای تماسی اکنون از هر زمان دیگری راحت تر است. مراقبت های اساسی از لنزها شامل تمیز کردن، شستشو، ضد عفونی و نگهداری آن ها با محلول های مخصوص است.

سخن آخر:

اگرچه ممکن است اجازه استفاده از لنزهای تماسی برای کودکان ایده خوبی نباشد اما محدودیت سنی واقعی وجود ندارد و سن استفاده از لنز های تماسی یک عدد خاص نیست و می توانند با توجه به شرایط ک دارند همه افراد استفاده کنند . ارائه دهندگان مراقبت از سلامت چشم، معمولا لنزهای تماسی را برای کودکان بالای 12 سال توصیه می کنند.

استفاده از لنزهای تماسی برای کودکان قطعا یک گزینه است. با یک متخصص مراقبت از چشم مشورت کنید تا بدانید چه چیزی برای شما و بچه های شما مناسب تر است.

استفاده از لنزهای تماسی شامل استفاده هر روزه از آن ها و سپس برداشتن آن ها قبل از خواب است. فراموش كردن این كار می تواند باعث ناراحتی، درد و عفونت شود.

لنزهای یکبار مصرف روزانه ممکن است بهترین انتخاب برای برخی از کودکان باشند. آن ها نیاز به تمیز کردن ندارند، بنابراین می توانید آن ها را در پایان روز، دور بیندازید و صبح روز بعد از یک جفت لنز تازه استفاده کنید.

برخی از مزایای لنزهای تماسی شامل موارد زیر هستند: افزایش اعتماد به نفس، با استفاده از لنزهای تماسی، فعالیت ها را بهتر و با اطمینان انجام می دهید و راحتی.

همیشه از کودک خود بخواهید که توصیه های ارائه دهنده مراقبت از چشم را در مورد بهداشت مناسب لنزهای تماسی، دنبال کند.

یکی از راه های خرید لنزهای تماسی، خرید آن ها از سایت لنز مارکت است. سایت لنز مارکت ارائه دهنده انواع لنزهای تماسی برای سنین مختلف است.

منابع سن استفاده از لنزهای تماسی

https://www.lenspure.com/articles/how-old-do-you-have-to-be-to-wear-contacts

https://blog.ochsner.org/articles/at-what-age-can-children-start-wearing-contact-lens[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *