آیا چشمان شما پس از یک روز کاری طولانی جلوی کامپیوتر احساس تحریک و خشکی می کنند؟

در دنیای فناوری امروز، زندگی ما به استفاده از رایانه، تبلت و تلفن های هوشمند وابسته شده است. سندرم بینایی رایانه ناشی از کار زیاد با کامپیوتر است. این وضعیت بینایی موقتی در اثر خیره شدن به صفحه رایانه برای مدت طولانی بدون محافظت مناسب از چشم ایجاد می شود. علائم رایج سندرم بینایی رایانه شامل تاری دید، قرمزی چشم، احساس کشیدگی در پشت یا گردن، خشکی چشم، دوبینی و سرگیجه است. بهترین راه برای محافظت از چشم و از بین بردن فشار چشم ناشی از استفاده طولانی مدت از رایانه، ممکن است عینک مخصوص کامپیوتر باشد.

در ادامه می خواهیم به این موضوع بپردازیم که عینک مخصوص کامپیوتر چیست و فواید آن کدام است.

نور آبی چیست؟

نور آبی طبیعی ارتباط تنگاتنگی با هوشیاری و آگاهی دارد. نور آبی از خورشید صبح ما را بیدار می کند و نبود نور آبی به ما می گوید که چه موقع وقت خواب است. اگر در یک روز آفتابی به بیرون بروید، متوجه خواهید شد که نور طبیعی آبی باعث افزایش فعالیت مغز، احساس بیداری بیشتر و بهبود روحیه شما خواهد شد.

برای خرید انواع لنز طبی با شماره ها درج شده در ات تماس بگیرد.

نور خورشید شامل تمام نورهای مرئی مانند آبی، سبز، قرمز و نارنجی است. همچنین شامل نور مادون قرمز و فرابنفش نامرئی نیز است. نور آبی به خودی خود داستان دیگری دارد.

منابع نور آبی عبارتند از:

  • صفحه رایانه ها
  • تبلت ها
  • دستگاه های بازی
  • تلفن های هوشمند
  • لامپ های ال ای دی
  • چراغ های فلورسنت
  • تلویزیون ها با صفحه نمایش پلاسما
  • چراغ های یخچال

تمام این منابع نور آبی می توانند به چشم های شما آسیب برسانند و منجر به درد چشم، سردرد و یا حتی آسیب به شبکیه چشم شوند. نور آبی مصنوعی که با تمام نورهای مادون قرمز و ماورا بنفش فیلتر شده است، می تواند برای چشم و سلامتی شما بسیار مضر باشد.

برای خرید انواع لنز رنگی باشماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آبی مصنوعی می تواند احساس خستگی در بدن ایجاد کند، بدن شما را بی آب کرده و حتی توانایی تمرکز و تفکر شما را تحت تاثیر قرار دهد.

آسیب نور آبی به چشم ها:

هنگامی که ساعت های طولانی را مقابل کامپیوتر می گذرانید، در معرض خطر خستگی چشم یا آسیب دیدن چشم با نور آبی هستید. کارمندان ادارات اغلب در تمرکز چشم خود روی صفحه مشکل دارند، دچار تاری دید هستند و یا تمرکز و انجام کارها برایشان دشوار است.

وقتی تمام روز به کامپیوتر خیره می شوید، چشمان شما برای بهتر دیدن، تمرکز می کند و نور باعث می شود مردمک چشم شما ساعت ها بیش از حد بزرگ شود. همچنین ممکن است دچار قرمزی چشم شوید، مقداری آبریزش چشم داشته باشید و یا حتی احساس سرگیجه کنید.

قرار گرفتن مزمن در معرض نور آبی می تواند منجر به خستگی چشم، خارش یا تحریک چشم، سردرد شدید و حتی میگرن شود.

آسیب چشم ها با نور آبی بیشتر از آنچه که فکر می کنید، شایع است. در حقیقت، 53 درصد از کاربران رایانه از سردرد و سوزش چشم شکایت دارند و 48 درصد از آن ها خستگی چشم را گزارش داده اند. تاری دید یا دو بینی، علامت های رایج آسیب چشم با نور آبی است و اگر چشم درد و سردرد دارید، وقت آن است که میزان استفاده خود از کامپیوتر را ارزیابی کنید.

عینک مخصوص کامپیوتر چیست؟

آیا از عینک ها فقط برای اصلاح مشکلات بینایی استفاده می شوند؟ نه دقیقا. می توان از عینک ها برای محافظت از چشم ها نیز استفاده کرد، مانند عینک ایمنی در محل کار یا عینک آفتابی که بیرون از خانه در زیر نور خورشید به چشم دارید.

عینک های مخصوص کامپیوتر برای اصلاح بینایی شما استفاده نمی شوند، بلکه آن ها برای کاهش خستگی چشم و کمک به شما در گذراندن راحت روز کاری خود طراحی شده اند. آن ها همچنین از چشمان شما در برابر آسیب نور آبی محافظت می کنند و تحریک چشم را تسکین می دهند.

برای خرید انواع محلول لنز با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

اگر تمام روز جلوی رایانه کار می کنید، تلویزیون تماشا می کنید و یا بازی های ویدیویی انجام می دهید، اثرات آسیب نور آبی را بر چشمان خود احساس می کنید. در پایان روز، چشمان شما احساس خستگی و تنش می کنند و شما از اینکه صبح بیدار شوید و همه این کارها را دوباره انجام دهید، می ترسید.

تاثیر عینک مخصوص کامپیوتر بر روی چشم

عینک مخصوص کامپیوتر همه این ها را تغییر می دهد. این عینک ها مانند عینک های معمولی به نظر می رسند اما کارهای خارق العاده ایی انجام می دهند. آن ها نور آبی مضر را فیلتر می کنند در حالی که هنوز به شما امکان دید طبیعی را می دهند. شما حتی قادر به انجام کارهای دقیق در رایانه خود مانند ویرایش ویدئو یا کارهای طراحی خواهید بود، بدون اینکه تحریفاتی را تجربه کنید. در واقع، استفاده از عینک با رفع سردرد و خستگی چشم به خلاقیت بیشتر شما کمک می کند.

عینک های مخصوص کامپیوتر، نور آبی مضر را فیلتر کرده و چشمان شما را ایمن نگه می دارند تا بتوانید بدون ناراحتی روی صفحه نمایش، کار کنید. آن ها نور آبی مصنوعی را در طول موج های نور آبی بین 400 تا 490 نانومتر کاهش می دهند و خستگی چشم را نیز کاهش می دهند، از درد چشم جلوگیری می کنند و سردرد را کنترل می کنند.

عینک های مخصوص کامپیوتر برای هر کسی که ساعت های طولانی با کامپیوتر سر و کار دارد، ساخته شده اند.

فواید عینک مخصوص کامپیوتر:

استفاده از عینک مخصوص کامپیوتر به شما کمک می کند تا از بینایی خود در برابر نور مضر آبی محافظت کنید. شما به راحتی سطح انرژی خود را حفظ می کنید و در طول روز احساس راحتی خواهید کرد. این عینک ها خطر سردرد را کاهش می دهند و حتی وضعیت بدن را نیز بهبود می بخشند.

برخی از فواید عینک های مخصوص کامپیوتر شامل موارد زیر است:

  • کاهش نور آبی:

عینک های مخصوص کامپیوتر نه تنها باعث کاهش نور آبی صفحه رایانه شما می شوند، بلکه از چشم شما در برابر نور مضر دفتر مانند نور فلورسنت یا LED که نور آبی زیادی ساطع می کنند نیز محافظت می کنند. عینک های کامپیوتر ضمن کاهش نور مضر آبی که از صفحه رایانه شما می آید، کنتراست را بر روی صفحه حفظ می کنند.

  • حفظ بینایی سالم:

عینک کامپیوتر به شما در حفظ سلامت بینایی کمک خواهد کرد. با استفاده از این عینک شما مجبور نیستید برای دیدن صفحه رایانه به خود فشار بیاورید، روشنایی را خیلی زیاد کنید، صفحه را برای بهتر دیدن، خم کنید یا چشمان خود را در معرض نور آبی ناسالم قرار دهید. با استفاده از عینک کامپیوتر می توانید از مشکلات چشمی جلوگیری کرده و خطر نزدیک بینی را کاهش دهید. همچنین خطر تخریب ماکولا را کاهش داده و بینایی خود را حفظ خواهید کرد.

  • کاهش فشار چشم دیجیتال:

بعد از چند ساعت که جلوی صفحه کامپیوتر بوده اید، متوجه اثر خستگی چشم دیجیتال خواهید شد. علائم خستگی چشم دیجیتال شامل تحریک یا خشکی چشم، تاری دید و خستگی کلی چشم است. طبق یک تحقیق، 59٪ از بزرگسالان گزارش داده اند که فشار چشم دیجیتالی دارند! عینک های کامپیوتر، نور آبی مضر را که باعث آسیب می شوند، فیلتر می کنند و به شما این امکان را می دهند بدون تجربه خستگی چشم دیجیتالی، به طور عادی ببینید.

  • بهره وری بیشتر:

یکی دیگر از مزایای استفاده از عینک کامپیوتر، افزایش بهره وری است. هنگامی که سر شما درد می گیرد و چشم های شما احساس درد می کند، تمرکز روی کارها یا بهره وری برای شما دشوار خواهد بود. عینک های مخصوص کامپیوتر هم بهره وری و هم دقت شما را افزایش می دهند و شما کارها را سریع تر از گذشته انجام خواهید داد. همچنین وقت بیشتری برای گذراندن با عزیزان خود خواهید داشت زیرا می توانید زودتر کار با رایانه خود را تمام کنید.

  • کاهش سردرد و میگرن:

سردرد و میگرن هم می توانند به دلیل تابش نور آبی از صفحه نمایش شما باشد. میگرن درد غیر قابل تحملی ایجاد می کند، تمرکز روی کارها را دشوار می کند و شما را وادار خواهد کرد که هر روز به دنبال درمان های جدیدی باشید. عینک مخصوص کامپیوتر باعث کاهش سردرد و میگرن می شود و به شما این امکان را می دهد بدون هیچگونه ناراحتی در مقابل رایانه خود کار کنید.

سخن آخر:

نور آبی می تواند منجر به درد چشم، سردرد و یا حتی آسیب به شبکیه چشم شود. نور آبی مصنوعی، می تواند برای چشم و سلامتی شما بسیار مضر باشد. آسیب چشم ها با نور آبی بیشتر از آنچه که فکر می کنید، شایع است.

عینک های مخصوص کامپیوتر مانند عینک های معمولی به نظر می رسند اما کارهای خارق العاده ایی انجام می دهند. آن ها نور آبی مضر را فیلتر می کنند در حالی که هنوز به شما امکان دید طبیعی را می دهند. عینک های مخصوص کامپیوتر، نور آبی مضر را فیلتر کرده و چشمان شما را ایمن نگه می دارند، آن ها خستگی چشم را کاهش می دهند، از درد چشم جلوگیری می کنند و سردرد را نیز کنترل می کنند.

برخی از فواید عینک های مخصوص کامپیوتر شامل موارد زیر است: کاهش نور آبی، حفظ بینایی سالم، کاهش فشار چشم دیجیتال، بهره وری بیشتر و کاهش سردرد و میگرن.

عینک های مخصوص کامپیوتر برای هر کسی که ساعت های طولانی با کامپیوتر سر و کار دارد، ساخته شده اند.

منابع:

https://www.visionsource.com/blog/what-do-computer-glasses-do/

https://www.blockbluelight.com.au/blogs/news/computer-glasses-benefits

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *